Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Truck

Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.

Wielcy producenci motoryzacyjni owszem, pokazują i demonstrują swoje prototypy wodorowe, ale seryjną produkcję zapowiadają za 3 lata. A mniejsi?

Teoretycznie to silnik kilkunastoletni, ale w praktyce to największa nowość Mercedesa i jego oręż w walce z konkurencyjnymi wysokoprężnymi agregatami.

Każdy kto był na ogromnej wystawie IAA CV w Hanowerze wie, że na gigantycznej powierzchni można tam było znaleźć i zobaczyć niemal wszystko z branży. Ale teraz?

Pięć tematów przyciągnęło Volvo Trucks Poland i gości   na Tor  Jastrząb, niektóre znane, inne zupełnie nowe.

Rzadko się słyszy by ktoś o elektromobilności mówił w tonacji obojętnej. Są fani i są sceptycy. A nade wszystko - są różnice między elektrykami osobowymi i użytkowymi.

Sporo się dowiedziałem  ostatnio o potworach z Loch Ness,  jakimi dla większości z nas są nadal elektryczne ciężarówki. Detale  konstrukcyjne później, najpierw przejedźmy się bateryjnym Actrosem po Badenii.

Wysoko ustawione oczekiwania przeszkadzają w racjonalnym podejściu do nowego pojazdu. Szczególnie jeśli sam pojazd ma 5 lat, ale jego najważniejszy element jest hitem rynkowym.

Na konferencji podsumowującej rok 2021 intrygujące było nie to, że DAF po raz kolejny zajął pierwsze miejsce w Polsce, ale to,  że nadal przyjmuje zamówienia na ten rok...

‎Wraz ze Scania Super wprowadzono nowy, elastyczny program podwozia i zbiorników, dzięki czemu ciężarówka może osiągać takie same lub nawet większe odległości przy mniejszych zbiornikach paliwa. ‎

Słychać było wiele narzekania, szczególnie na nieregularne dostawy samochodów, ale ostatecznie rok 2021 MAN Polska zamknął z bardzo dobrymi wynikami. Sprzedaż samochodów wzrosła o 29 procent.

Pamiętacie  wspinaczkę offroadową na Monte Capuccio? To być może pamiętacie, że wtedy w roli głównej był Iveco  T-Way. Tymczasem włoski koncern ma  jedną z najszerszych gam terenowych na rynku. Oznacza to, że po górach koło Parmy jeździliśmy oczywiście także najnowszą wersją Daily 4x4.

Nieduża  firma rozwijając się, raz po raz potyka się o różne wąskie gardła, albo w organizacji albo zakupach albo  na liniach produkcyjnych.Przykładem na takie problemy był DAF, który z raczej niewielkiej firmy, startującej niemal od zera w latach 90, dochodzi do czołówki branży ciężarówek w Europie.

Choć o planach słyszeliśmy już latem, pandemia i braki części stawiały pewne pytania. Ale MAN  jednak buduje największą fabrykę ciężarówek w Europie.

Nowa Scania Super, a dokładniej jej nowy układ napędowy, wzbudza zrozumiałe zainteresowanie. Nie tylko dlatego, że to najprawdopodobniej ostatni nowy, duży silnik diesla zaprojektowany dla ciężarówek.

W pierwszej relacji z Solutransu skupiłem się na ciężarówkach, których zresztą było w tym roku wyjątkowo dużo. Ale Solutrans to przede wszystkim zabudowy, naczepy i setki rozwiązań do nich.

Przez pandemię ilość spotkań i prezentacji mocno spadła, dlatego z dużym zainteresowaniem pojechaliśmy na podsumowanie roku 2021 w Scania Polska.

Nietypowy test mogliśmy ostatnio przeprowadzić nowymi MAN-ami TGX, gdyż jeździliśmy po górzystej Hiszpanii, z Madrytu do Salamanki i z powrotem.

Przy wadze ciężkiej muszę podkreślić trzy rzeczy. Obecni byli wszyscy producenci ciężarówek, co w Lyonie dawniej nie było regułą. Czyli bractwo wyposzczone przez pandemię…

Wreszcie ! Nowa platforma silnikowa Scania zapewnia dłuższe okresy niezakłóconej eksploatacji, wydłużoną żywotność, mniej czynności obsługowych i obniżoną wagę. Jest sercem nowego układu napędowego, który zapewnia łącznie nawet ośmioprocentowe oszczędności paliwa.

Jeśli, chociażby z powodu pandemii, ominęły was istotne informacje dotyczące ostatnich modeli terenowych samochodów Iveco, to jest okazja to nadrobić.

Trafiło mi się, przejechałem w konwoju 10 nowych DAF-ów kilkaset km z Trewiru do Eindhoven.

Początek strony