Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Truck

Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.

Przy kłopotach z dostępem do ładowarek, właśnie nieduże ciężarówki dystrybucyjne mogą przecierać szlaki cięższym samochodom elektrycznym.

Ten samochód wzbudza zainteresowanie z dwóch powodów. Po pierwsze, Renault Trucks od jakiegoś czasu nie wprowadzało poważniejszych nowych rozwiązań, poza elektrykami, a po drugie, TC Evo to zmiany w układzie napędowym mające skutkować wyraźnym obniżeniem zużycia paliwa.

Grupa Iveco uchyla rąbka tajemnicy nt swoich planów rozwojowych związanych z dekarbonizacją, czyli redukowaniem zanieczyszczeń  pochodzących ze spalania paliw kopalnych.

Jak to się stało, że MAN przyspieszył elektryfikację i trochę niespodziewanie dał nam wsiąść do swoich prototypów eTrucka?

Na IAA pokazano niespotykaną dotąd ilość ogniw paliwowych, elektrycznych osi i baterii do samochodów elektrycznych. Ale  nie ilość zaskakiwała  lecz miejsca gdzie te ogiwa stały.

Pierwsza od 4 lat wielka wystawa pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze jest mniejsza niż poprzednie, ale i tak potężna.  I chyba dobrze pokazuje w jakim  miejscu, na jakim zakręcie znajduje się  branża ciężarowa, nie tylko po pandemicznych przejściach.

Główną atrakcją targów IAA jest na stoisku  Mercedesa-Benza eActros  LongHaul,  po raz pierwszy prezentowany w Hanowerze  publicznie.

Znalazłem w sieci dwa testy nowego DAF-a XG+, a ten różni się chociażby tym, że przeprowadzony został po drogach Małopolski,  w zupełnie innych warunkach topograficzno-drogowych.

Dlaczego wszyscy się cieszą, że ciężarówki zużyły w teście 50 litrów na 100km ? Zobaczcie gdzie to się działo i czym jeździli.

Krytykujący elektryczne pojazdy mają trochę racji, że producenci głównie demonstrują śmieciarki itp. No to nowa propozycja ze Sztokholmu - Scania 25 P do lekkiej i regionalnej dystrybucji.

W połowie lipca  już po raz osiemnasty na międzynarodowym zlocie tuningowanych ciężarówek spotkali się ich  fani, a także przedstawiciele producentów.

Wielcy producenci motoryzacyjni owszem, pokazują i demonstrują swoje prototypy wodorowe, ale seryjną produkcję zapowiadają za 3 lata. A mniejsi?

Teoretycznie to silnik kilkunastoletni, ale w praktyce to największa nowość Mercedesa i jego oręż w walce z konkurencyjnymi wysokoprężnymi agregatami.

Każdy kto był na ogromnej wystawie IAA CV w Hanowerze wie, że na gigantycznej powierzchni można tam było znaleźć i zobaczyć niemal wszystko z branży. Ale teraz?

Pięć tematów przyciągnęło Volvo Trucks Poland i gości   na Tor  Jastrząb, niektóre znane, inne zupełnie nowe.

Rzadko się słyszy by ktoś o elektromobilności mówił w tonacji obojętnej. Są fani i są sceptycy. A nade wszystko - są różnice między elektrykami osobowymi i użytkowymi.

Sporo się dowiedziałem  ostatnio o potworach z Loch Ness,  jakimi dla większości z nas są nadal elektryczne ciężarówki. Detale  konstrukcyjne później, najpierw przejedźmy się bateryjnym Actrosem po Badenii.

Wysoko ustawione oczekiwania przeszkadzają w racjonalnym podejściu do nowego pojazdu. Szczególnie jeśli sam pojazd ma 5 lat, ale jego najważniejszy element jest hitem rynkowym.

Na konferencji podsumowującej rok 2021 intrygujące było nie to, że DAF po raz kolejny zajął pierwsze miejsce w Polsce, ale to,  że nadal przyjmuje zamówienia na ten rok...

‎Wraz ze Scania Super wprowadzono nowy, elastyczny program podwozia i zbiorników, dzięki czemu ciężarówka może osiągać takie same lub nawet większe odległości przy mniejszych zbiornikach paliwa. ‎

Słychać było wiele narzekania, szczególnie na nieregularne dostawy samochodów, ale ostatecznie rok 2021 MAN Polska zamknął z bardzo dobrymi wynikami. Sprzedaż samochodów wzrosła o 29 procent.

Początek strony