Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Truck

Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań ułatwiających codzienną pracę kierowcy. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu krajowego i międzynarodowego. Zastanawiamy się nad kondycją tej dziedziny gospodarki oraz przedstawiamy najciekawsze sylwetki, które ją budują. Dzięki na bieżąco aktualizowanym artykułom i dodawanym publikacjom nic nie umknie Twojej uwadze.

Już dzisiaj zapraszamy do lektury. Jeśli masz pytania dotyczące poruszanej przez nas tematyki, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.

Jeździł już ktoś wodorowym ... samochodem ciężarowym? Bo ja, tak. Jednak najpierw trzeba wyjaśnić – jakim wodorowym!

O elektrycznym Actrosie słyszymy od prawie 4 lat ale był trochę jak potwór z Loch Ness – niewielu go widziało, nikt w nim nie siedział...Niedawno pokazano go oficjalnie, a w tym tygodniu dopuszczono za kierownice media.

Gdyby to była mała firemka, deklaracje byłyby mniej istotne. Ale gdy największy producent samochodów ciężarowych podaje publicznie ważne plany i liczby – trzeba to traktować poważnie.

Jednym z trzech elementów wydarzenia na torze Jastrząb było podsumowanie roku 2021. Podsumowanie we wrześniu?

Zainteresowanie nowymi DAF-ami jest zrozumiałe, bo po pierwsze mają większe kabiny, gdyż Holendrzy wykorzystali nowe przepisy o wymiarach, a po drugie, wyraźnie podnoszą komfort dla kierowców. Właśnie jeździłem nowymi ciągnikami.

‎Navistar jest jednym z wiodących na świecie producentów samochodów ciężarowych, autobusów i silników. Ziarno zostało zasiane w 1831 roku na polach uprawnych Wirginii.

Większość kierowców jeździ na co dzień ciężarówkami o umiarkowanych ale wystarczających osiągach. I pewnie wielu zastanawia się, co może oznaczać jazda maszyną o 50 procent mocniejszą.

Najnowsza, największa ciężarówka w Europie ma kabinę XG dłuższą o 33 cm, bo tyle wynikało z projektu, ale i z ograniczeń dotyczących przepisów o średnicy skrętu. Widać to z boku, bo większa jest pokrywa bocznego schowka i szerszy jest pas blachy od pokrywy do drzwi.

Obiecałem wyjaśnić, dlaczego na poligonie udaje się czasem zakopać nawet najsprawniejszy pojazd terenowy – więc... było tak.

MAN TGL, TGM, TGS i TGX. Cztery serie, osiem różnych wymiarów kabiny, cztery serie silników, trzy wysokości konstrukcyjne i różnorodna liczba osi więc i konfiguracje napędów.

Dzięki wprowadzonym niedawno na rynek elektrycznym wersjom Volvo FH, FM i FMX, Volvo Trucks jest w pełni przygotowane do przechodzenia na bardziej zrównoważony transport i intensywnej elektryfikacji transportu.

Mercedes-Benz Trucks zorganizował premierę swojego ciężarowego eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym, przeznaczonego do eksploatacji w ciężkim transporcie dystrybucyjnym.

Po tym, jak Mercedes-Benz Trucks w 2021 r. wprowadził na rynek już dwa nowe modele ciężarówek – zaprojektowanego pod kątem wysokiej funkcjonalności Actrosa F oraz limitowany model Actrosa Edition 2 – teraz dołączył do nich Actros L, największy i najbardziej luksusowy pojazd w cieszącym się powodzeniem typoszeregu.

 Po premierze online DAF opublikował oficjalne materiały opisujące nowe samochody. 

Firma IVECO zaprezentowała dzisiaj nowy drogowy samochód ciężarowy IVECO S-WAY.Prezentację zorganizowano w formie wydarzenia cyfrowego, na platformie IVECO Live Channel.

Elektryfikacja ciężarówek odbywa się w określonej kolejności i naturalnym jest, że zaczyna się od tych, które robią małe przebiegi dzienne.

Sporo mówi się i pisze o ciężarówkach w Chinach, a co z Indiami, najludniejszym krajem świata? Kolega z Indii napisał co dzieje się w ich przemyśle ciężarowym.

Jest kilka powodów ponadprzeciętnej aktywności Scanii, w tym dotyczącej modeli z silnikami V8. Właśnie jeździłem jedną ze słabszych wersji V8, bo była to R590, więc będzie i o tym egzemplarzu, ale i trochę o innych.

Renault Trucks unowocześnia swoje gamy T, T High, C i K w 2021 r., to najważniejsza ewolucja od czasu całkowitego odnowienia gamy pojazdów w 2013 roku.

Matthias Gründler, prezes koncernu Traton i Andreas Kammel odpowiedzialny za napędy alternatywne, wyjaśniają dlaczego elektrycznie napędzane ciężarówki będą dominowały w przyszłości.

Niemiecki koncern podsumował swoją ubiegłoroczną pracę i wyniki w naszym kraju.

l

Początek strony