Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Truck

Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.

O zmianach w całej firmie Iveco i o jej wynikach i planach na rynku polskim mówili szefowie Iveco Poland na dorocznej konferencji.

DAF nie zwalnia. Zaledwie we wrześniu pokazał gamę dystrybucyjną XD, która dostała w Hanowerze Truck of the Year, a już wprowadza kilka nowych wersji samochodów. Prezentacja nowości była połączona z demonstracją nowych zabudów Meiller Kipper, w tym Trigenius, o czym piszemy osobno.

Od 1 stycznia 2023 r. w konsekwencji zmian strukturalnych koncernu,  na Daimler Truck Polska zmieniła się również oficjalnie nazwa dotychczasowego polskiego importera marki Mercedes-Benz Trucks i FUSO.

O ile wprowadzona przed rokiem nowa gama DAF XG  z przedłużoną  kabiną była  pierwszym tego typu autem, a więc z założenia sukcesem,  o tyle wchodząca na rynek gama dystrybucyjna XD ma inne cele  i innych odbiorców.

Kończący się rok miał być dla firmy Scania Polska lepszy, ale z kilku powodów był trudny. Opowiadali o tym szefowie Scanii na konferencji podsumowującej 2022.

Przy kłopotach z dostępem do ładowarek, właśnie nieduże ciężarówki dystrybucyjne mogą przecierać szlaki cięższym samochodom elektrycznym.

Ten samochód wzbudza zainteresowanie z dwóch powodów. Po pierwsze, Renault Trucks od jakiegoś czasu nie wprowadzało poważniejszych nowych rozwiązań, poza elektrykami, a po drugie, TC Evo to zmiany w układzie napędowym mające skutkować wyraźnym obniżeniem zużycia paliwa.

Grupa Iveco uchyla rąbka tajemnicy nt swoich planów rozwojowych związanych z dekarbonizacją, czyli redukowaniem zanieczyszczeń  pochodzących ze spalania paliw kopalnych.

Jak to się stało, że MAN przyspieszył elektryfikację i trochę niespodziewanie dał nam wsiąść do swoich prototypów eTrucka?

Na IAA pokazano niespotykaną dotąd ilość ogniw paliwowych, elektrycznych osi i baterii do samochodów elektrycznych. Ale  nie ilość zaskakiwała  lecz miejsca gdzie te ogiwa stały.

Pierwsza od 4 lat wielka wystawa pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze jest mniejsza niż poprzednie, ale i tak potężna.  I chyba dobrze pokazuje w jakim  miejscu, na jakim zakręcie znajduje się  branża ciężarowa, nie tylko po pandemicznych przejściach.

Główną atrakcją targów IAA jest na stoisku  Mercedesa-Benza eActros  LongHaul,  po raz pierwszy prezentowany w Hanowerze  publicznie.

Znalazłem w sieci dwa testy nowego DAF-a XG+, a ten różni się chociażby tym, że przeprowadzony został po drogach Małopolski,  w zupełnie innych warunkach topograficzno-drogowych.

Dlaczego wszyscy się cieszą, że ciężarówki zużyły w teście 50 litrów na 100km ? Zobaczcie gdzie to się działo i czym jeździli.

Krytykujący elektryczne pojazdy mają trochę racji, że producenci głównie demonstrują śmieciarki itp. No to nowa propozycja ze Sztokholmu - Scania 25 P do lekkiej i regionalnej dystrybucji.

W połowie lipca  już po raz osiemnasty na międzynarodowym zlocie tuningowanych ciężarówek spotkali się ich  fani, a także przedstawiciele producentów.

Wielcy producenci motoryzacyjni owszem, pokazują i demonstrują swoje prototypy wodorowe, ale seryjną produkcję zapowiadają za 3 lata. A mniejsi?

Teoretycznie to silnik kilkunastoletni, ale w praktyce to największa nowość Mercedesa i jego oręż w walce z konkurencyjnymi wysokoprężnymi agregatami.

Każdy kto był na ogromnej wystawie IAA CV w Hanowerze wie, że na gigantycznej powierzchni można tam było znaleźć i zobaczyć niemal wszystko z branży. Ale teraz?

Pięć tematów przyciągnęło Volvo Trucks Poland i gości   na Tor  Jastrząb, niektóre znane, inne zupełnie nowe.

Rzadko się słyszy by ktoś o elektromobilności mówił w tonacji obojętnej. Są fani i są sceptycy. A nade wszystko - są różnice między elektrykami osobowymi i użytkowymi.

Początek strony