Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Truck

Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.

Na konferencji podsumowującej rok 2021 intrygujące było nie to, że DAF po raz kolejny zajął pierwsze miejsce w Polsce, ale to,  że nadal przyjmuje zamówienia na ten rok...

‎Wraz ze Scania Super wprowadzono nowy, elastyczny program podwozia i zbiorników, dzięki czemu ciężarówka może osiągać takie same lub nawet większe odległości przy mniejszych zbiornikach paliwa. ‎

Słychać było wiele narzekania, szczególnie na nieregularne dostawy samochodów, ale ostatecznie rok 2021 MAN Polska zamknął z bardzo dobrymi wynikami. Sprzedaż samochodów wzrosła o 29 procent.

Pamiętacie  wspinaczkę offroadową na Monte Capuccio? To być może pamiętacie, że wtedy w roli głównej był Iveco  T-Way. Tymczasem włoski koncern ma  jedną z najszerszych gam terenowych na rynku. Oznacza to, że po górach koło Parmy jeździliśmy oczywiście także najnowszą wersją Daily 4x4.

Nieduża  firma rozwijając się, raz po raz potyka się o różne wąskie gardła, albo w organizacji albo zakupach albo  na liniach produkcyjnych.Przykładem na takie problemy był DAF, który z raczej niewielkiej firmy, startującej niemal od zera w latach 90, dochodzi do czołówki branży ciężarówek w Europie.

Choć o planach słyszeliśmy już latem, pandemia i braki części stawiały pewne pytania. Ale MAN  jednak buduje największą fabrykę ciężarówek w Europie.

Nowa Scania Super, a dokładniej jej nowy układ napędowy, wzbudza zrozumiałe zainteresowanie. Nie tylko dlatego, że to najprawdopodobniej ostatni nowy, duży silnik diesla zaprojektowany dla ciężarówek.

W pierwszej relacji z Solutransu skupiłem się na ciężarówkach, których zresztą było w tym roku wyjątkowo dużo. Ale Solutrans to przede wszystkim zabudowy, naczepy i setki rozwiązań do nich.

Przez pandemię ilość spotkań i prezentacji mocno spadła, dlatego z dużym zainteresowaniem pojechaliśmy na podsumowanie roku 2021 w Scania Polska.

Nietypowy test mogliśmy ostatnio przeprowadzić nowymi MAN-ami TGX, gdyż jeździliśmy po górzystej Hiszpanii, z Madrytu do Salamanki i z powrotem.

Przy wadze ciężkiej muszę podkreślić trzy rzeczy. Obecni byli wszyscy producenci ciężarówek, co w Lyonie dawniej nie było regułą. Czyli bractwo wyposzczone przez pandemię…

Wreszcie ! Nowa platforma silnikowa Scania zapewnia dłuższe okresy niezakłóconej eksploatacji, wydłużoną żywotność, mniej czynności obsługowych i obniżoną wagę. Jest sercem nowego układu napędowego, który zapewnia łącznie nawet ośmioprocentowe oszczędności paliwa.

Jeśli, chociażby z powodu pandemii, ominęły was istotne informacje dotyczące ostatnich modeli terenowych samochodów Iveco, to jest okazja to nadrobić.

Trafiło mi się, przejechałem w konwoju 10 nowych DAF-ów kilkaset km z Trewiru do Eindhoven.

Wprowadzenie na rynek unowocześnionych serii T, T High, C i K w 2021 r.,Renault musiało przez pandemię rozłożyć na raty. Wreszcie samochody docierają fizycznie do klientów.

Patrząc chronologicznie, to był pierwszy wodorowy truck którym jechałem,a kilka dni po nim siedziałem w wodorowym, ale zupełnie innym bo spalinowym XF-ie. W czasie jednej z prezentacji Daimlera mogliśmy jeździć i elektrykami i wodorowym Next GenH2.

Jeździł już ktoś wodorowym ... samochodem ciężarowym? Bo ja, tak. Jednak najpierw trzeba wyjaśnić – jakim wodorowym!

O elektrycznym Actrosie słyszymy od prawie 4 lat ale był trochę jak potwór z Loch Ness – niewielu go widziało, nikt w nim nie siedział...Niedawno pokazano go oficjalnie, a w tym tygodniu dopuszczono za kierownice media.

Gdyby to była mała firemka, deklaracje byłyby mniej istotne. Ale gdy największy producent samochodów ciężarowych podaje publicznie ważne plany i liczby – trzeba to traktować poważnie.

Jednym z trzech elementów wydarzenia na torze Jastrząb było podsumowanie roku 2021. Podsumowanie we wrześniu?

Zainteresowanie nowymi DAF-ami jest zrozumiałe, bo po pierwsze mają większe kabiny, gdyż Holendrzy wykorzystali nowe przepisy o wymiarach, a po drugie, wyraźnie podnoszą komfort dla kierowców. Właśnie jeździłem nowymi ciągnikami.

Początek strony