Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Truck

Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.

Volvo wciąga amerykańską branżę transportu ciężarowego w XXI wiek , wprowadzając na rynek najbardziej oszczędną, najbezpieczniejszą i najlepiej skomunikowaną ciężarówkę w Ameryce Północnej.

Przed letnim sezonem urlopowym MAN pokazał prasie to, co zawiezie we wrześniu na wystawę IAA w Hanowerze, ale i inne nowości na rok 2025.

Jak zawsze 3 miesiące przed największą wystawą ciężarówek i rozwiązań dla transportu, VDA zorganizowało konferencję by zapowiedzieć niektóre, ciekawsze pomysły ze strony przemysłu przygotowane na wrzesień. To było tylko ok. 10 prezentacji, ale dających pogląd czego się spodziewać w Hanowerze.

To był faktycznie pierwszy test drogowy ciężarówek elektrycznych. Zorganizowała go Scania w Norwegii, z udziałem m.in. 60 dziennikarzy z całej Europy.

Żeby przekonać się jak w praktyce są eksploatowane elektryczne ciężarówki, Scania zaprosiła nas do firmy Asko, która od kilku lat wozi po Norwegii towary ciężarówkami na prąd.

Było może nie po kolei, bo najpierw, w styczniu MAN Polska przyjął zamówienia na eTrucka,  a dopiero w maju zorganizował prezentacje elektrycznego ciągnika w Modlinie.

Trochę obawiałem się, że wystawa Transpotec w Mediolanie  okaże się małą lokalną imprezą. Jednak się myliłem.

Przez Polskę jedzie nowe Volvo FH Aero. Odbyło się już kilka prezentacji i  spotkań z klientami, m.in.  w Skawinie i w centrali w Młochowie.

DAF coraz chętniej, coraz częściej demonstruje swoją gamę pojazdów budowlanych i komunalnych. Dlaczego?

W sytuacji gdy tak dużo uwagi i wydatków kieruje się na elektryczne ciężarówki, chętnie siadamy do klasycznego ciągnika z dieslem TGX, cały czas ulepszanym.

To sprytny trik ? W pół roku po pokazaniu elektrycznego,  dla wielu kontrowersyjnie wystylizowanego eActrosa 600, Mercedes pokazuje bardzo podobne auto. Ale na ropę.

Z taką wywrotką jak w naszym teście, DAF będzie mógł mocniej konkurować w czasach, gdy same ciągniki nie wystarczą do zajmowania pierwszych pozycji.

Nawet nie będąc na podium w ilościach sprzedanych pojazdów, MAN może  ocenić miniony rok jako udany.

Co prawda DAF po wieloletniej dominacji na naszym rynku,  nie zajął w ub roku pierwszego miejsca w sprzedaży, ale i tak miał bardzo dobre wyniki.

International  dostarczył już pierwsze ciężarówki LT i HK z nowym układem  napędowym S13 Integrated. Reklamowanym jako bardzo wydajnym i lekkim.

Wprawdzie Eurocargo nie jest tak często kupowane jak S-Way czy Daily, ale najnowsza wersja  to  najbardziej zaawansowana wersja w historii tej gamy. Choć tego nie widać.

Iveco dzięki szerokiej gamie pojazdów może wpasowywać się w segmenty i nisze rynkowe, choć akurat w minionym roku było to utrudnione z powodu zbyt niskiej produkcji w fabrykach.

Z końcem ub. roku w Lyonie odbyła się wystawa Solutrans,  o której sporo pisaliśmy. A jaki był udział firm z Polski ?

Volvo Trucks zaprezentowało zupełnie nową platformę dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności przeznaczoną na rynek północnoamerykański, równolegle z nową gamą samochodów ciężarowych o dużej ładowności na rynek europejski, i resztę świata.

Zamówienie na pierwszego elektrycznego MAN-a złożyła ostatnio firma TOBI z Bielska-Białej.

Jaki był kończący się rok dla Scania Polska? Także porównując z poprzednim rokiem?

Początek strony