Truck i Transport Redakcja.tit@gmail.com
Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.
O zmianach w całej firmie Iveco i o jej wynikach i planach na rynku polskim mówili szefowie Iveco Poland na dorocznej konferencji.
DAF nie zwalnia. Zaledwie we wrześniu pokazał gamę dystrybucyjną XD, która dostała w Hanowerze Truck of the Year, a już wprowadza kilka nowych wersji samochodów. Prezentacja nowości była połączona z demonstracją nowych zabudów Meiller Kipper, w tym Trigenius, o czym piszemy osobno.
Od 1 stycznia 2023 r. w konsekwencji zmian strukturalnych koncernu, na Daimler Truck Polska zmieniła się również oficjalnie nazwa dotychczasowego polskiego importera marki Mercedes-Benz Trucks i FUSO.
O ile wprowadzona przed rokiem nowa gama DAF XG z przedłużoną kabiną była pierwszym tego typu autem, a więc z założenia sukcesem, o tyle wchodząca na rynek gama dystrybucyjna XD ma inne cele i innych odbiorców.
Kończący się rok miał być dla firmy Scania Polska lepszy, ale z kilku powodów był trudny. Opowiadali o tym szefowie Scanii na konferencji podsumowującej 2022.
Przy kłopotach z dostępem do ładowarek, właśnie nieduże ciężarówki dystrybucyjne mogą przecierać szlaki cięższym samochodom elektrycznym.
Ten samochód wzbudza zainteresowanie z dwóch powodów. Po pierwsze, Renault Trucks od jakiegoś czasu nie wprowadzało poważniejszych nowych rozwiązań, poza elektrykami, a po drugie, TC Evo to zmiany w układzie napędowym mające skutkować wyraźnym obniżeniem zużycia paliwa.
Grupa Iveco uchyla rąbka tajemnicy nt swoich planów rozwojowych związanych z dekarbonizacją, czyli redukowaniem zanieczyszczeń pochodzących ze spalania paliw kopalnych.
Jak to się stało, że MAN przyspieszył elektryfikację i trochę niespodziewanie dał nam wsiąść do swoich prototypów eTrucka?
Na IAA pokazano niespotykaną dotąd ilość ogniw paliwowych, elektrycznych osi i baterii do samochodów elektrycznych. Ale nie ilość zaskakiwała lecz miejsca gdzie te ogiwa stały.
Pierwsza od 4 lat wielka wystawa pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze jest mniejsza niż poprzednie, ale i tak potężna. I chyba dobrze pokazuje w jakim miejscu, na jakim zakręcie znajduje się branża ciężarowa, nie tylko po pandemicznych przejściach.
Główną atrakcją targów IAA jest na stoisku Mercedesa-Benza eActros LongHaul, po raz pierwszy prezentowany w Hanowerze publicznie.
Znalazłem w sieci dwa testy nowego DAF-a XG+, a ten różni się chociażby tym, że przeprowadzony został po drogach Małopolski, w zupełnie innych warunkach topograficzno-drogowych.
Dlaczego wszyscy się cieszą, że ciężarówki zużyły w teście 50 litrów na 100km ? Zobaczcie gdzie to się działo i czym jeździli.
Krytykujący elektryczne pojazdy mają trochę racji, że producenci głównie demonstrują śmieciarki itp. No to nowa propozycja ze Sztokholmu - Scania 25 P do lekkiej i regionalnej dystrybucji.
W połowie lipca już po raz osiemnasty na międzynarodowym zlocie tuningowanych ciężarówek spotkali się ich fani, a także przedstawiciele producentów.
Wielcy producenci motoryzacyjni owszem, pokazują i demonstrują swoje prototypy wodorowe, ale seryjną produkcję zapowiadają za 3 lata. A mniejsi?
Teoretycznie to silnik kilkunastoletni, ale w praktyce to największa nowość Mercedesa i jego oręż w walce z konkurencyjnymi wysokoprężnymi agregatami.
Każdy kto był na ogromnej wystawie IAA CV w Hanowerze wie, że na gigantycznej powierzchni można tam było znaleźć i zobaczyć niemal wszystko z branży. Ale teraz?
Pięć tematów przyciągnęło Volvo Trucks Poland i gości na Tor Jastrząb, niektóre znane, inne zupełnie nowe.
Rzadko się słyszy by ktoś o elektromobilności mówił w tonacji obojętnej. Są fani i są sceptycy. A nade wszystko - są różnice między elektrykami osobowymi i użytkowymi.