Truck i Transport Redakcja.tit@gmail.com
Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.
To musiało nadejść – do Polski wchodzi druga w kolejności, ale najmocniej ekspansywna w Europie chińska marka samochodów użytkowych BYD.
Po udanym wprowadzeniu gamy drogowej NGD, opartej wszak głównie na ciągnikach siodłowych, DAF przystępuje do ekspansji w podwoziach i budowlance.
Nie wiem jeszcze czy ważniejsze jest samo powiększenie produkcji w Niepołomicach, czy raczej zmiany w organizacji i procesach największej i obecnie najważniejszej fabryki koncernu MAN.
Importerzy ciężarówek organizują zwykle testy i imprezy dla mediów na torach czy w ośrodkach szkolenia, albo na autostradach. Scania wybrała zupełnie inne otoczenie.
Lokalnie neutralne pod względem emisji CO 2 ciężarówki Daimler Truck pomyślnie ukończyły przejazdy demonstracyjne na wysokości 1560 m n.p.m. w samym sercu Tyrolu.
Pomimo zaledwie 4 lat obecności na rynku, Quantron ma już całkiem bogatą gamę produktów, a najnowszym jest właśnie pokazany ciągnik Aero na wodór.
Rok trudny, ale rekordowy? Tak o poprzednim sezonie mówili szefowie DAF Trucks Polska na konferencji prasowej we Wrocławiu. A rekord mocny, bo 7332 dostarczone ciężarówki.
Wprawdzie na wznowione po przerwie Targi TSL w Ptak Warsaw Expo nie przyjechali najwięksi importerzy ciężarówek, ale i tak odwiedzjący mogli zobaczyć ciekawe propozycje transportowe.
Jeszcze w grudniu 2019 roku firma Anglo American podpisała umowę z amerykańską firmą inżynieryjną First Mode na zaprojektowanie największego na świecie pojazdu elektrycznego napędzanego ogniwami paliwowymi (FCEV).
Mercedes-Benz Trucks przetestował gotowość operacyjną eActrosa LongHaul i eActrosa 300 jako ciągnika siodłowego w ekstremalnych warunkach, w temperaturach do minus 25 stopni Celsjusza.
Testy koncentrowały się w szczególności na wpływie ekstremalnego zimna na obsługę, ergonomię i komfort.
Na dorocznej konferencji Daimler Truck przedstawił wyniki za ub. rok, pierwszy pełny w nowych strukturach. Wyniki są dobre, ale szefowie mówią też o kosztach.
Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był wyjątkowo trudny. Tak na poziomie europejskim jak i naszym krajowym. Opowiadali o tym, na konferencji podsumowującej ub. rok szefowie MAN-a w Polsce.
Daimler Truck planuje wprowadzić seryjnie produkowane samochody ciężarowe bez kierowcy w Stanach Zjednoczonych do 2030 r. Gianenrico Griffini posmakował tego, co nadchodzi, kiedy wskoczył na pokład samojezdnej ciężarówki Freightliner Cascadia na autostradach w Nowym Meksyku w USA.
Po raz pierwszy ciężka elektryczna ciężarówka musi udowodnić, czy nowa technologia nadaje się również do długich podróży. Volvo FH electric przystąpiło do Miles Challenge z mocą 666 KM.
O zmianach w całej firmie Iveco i o jej wynikach i planach na rynku polskim mówili szefowie Iveco Poland na dorocznej konferencji.
DAF nie zwalnia. Zaledwie we wrześniu pokazał gamę dystrybucyjną XD, która dostała w Hanowerze Truck of the Year, a już wprowadza kilka nowych wersji samochodów. Prezentacja nowości była połączona z demonstracją nowych zabudów Meiller Kipper, w tym Trigenius, o czym piszemy osobno.
Od 1 stycznia 2023 r. w konsekwencji zmian strukturalnych koncernu, na Daimler Truck Polska zmieniła się również oficjalnie nazwa dotychczasowego polskiego importera marki Mercedes-Benz Trucks i FUSO.
O ile wprowadzona przed rokiem nowa gama DAF XG z przedłużoną kabiną była pierwszym tego typu autem, a więc z założenia sukcesem, o tyle wchodząca na rynek gama dystrybucyjna XD ma inne cele i innych odbiorców.
Kończący się rok miał być dla firmy Scania Polska lepszy, ale z kilku powodów był trudny. Opowiadali o tym szefowie Scanii na konferencji podsumowującej 2022.
Przy kłopotach z dostępem do ładowarek, właśnie nieduże ciężarówki dystrybucyjne mogą przecierać szlaki cięższym samochodom elektrycznym.
Ten samochód wzbudza zainteresowanie z dwóch powodów. Po pierwsze, Renault Trucks od jakiegoś czasu nie wprowadzało poważniejszych nowych rozwiązań, poza elektrykami, a po drugie, TC Evo to zmiany w układzie napędowym mające skutkować wyraźnym obniżeniem zużycia paliwa.