Truck i Transport Redakcja.tit@gmail.com
Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.
Sporo się dowiedziałem ostatnio o potworach z Loch Ness, jakimi dla większości z nas są nadal elektryczne ciężarówki. Detale konstrukcyjne później, najpierw przejedźmy się bateryjnym Actrosem po Badenii.
Wysoko ustawione oczekiwania przeszkadzają w racjonalnym podejściu do nowego pojazdu. Szczególnie jeśli sam pojazd ma 5 lat, ale jego najważniejszy element jest hitem rynkowym.
Na konferencji podsumowującej rok 2021 intrygujące było nie to, że DAF po raz kolejny zajął pierwsze miejsce w Polsce, ale to, że nadal przyjmuje zamówienia na ten rok...
Wraz ze Scania Super wprowadzono nowy, elastyczny program podwozia i zbiorników, dzięki czemu ciężarówka może osiągać takie same lub nawet większe odległości przy mniejszych zbiornikach paliwa.
Słychać było wiele narzekania, szczególnie na nieregularne dostawy samochodów, ale ostatecznie rok 2021 MAN Polska zamknął z bardzo dobrymi wynikami. Sprzedaż samochodów wzrosła o 29 procent.
Pamiętacie wspinaczkę offroadową na Monte Capuccio? To być może pamiętacie, że wtedy w roli głównej był Iveco T-Way. Tymczasem włoski koncern ma jedną z najszerszych gam terenowych na rynku. Oznacza to, że po górach koło Parmy jeździliśmy oczywiście także najnowszą wersją Daily 4x4.
Nieduża firma rozwijając się, raz po raz potyka się o różne wąskie gardła, albo w organizacji albo zakupach albo na liniach produkcyjnych.Przykładem na takie problemy był DAF, który z raczej niewielkiej firmy, startującej niemal od zera w latach 90, dochodzi do czołówki branży ciężarówek w Europie.
Choć o planach słyszeliśmy już latem, pandemia i braki części stawiały pewne pytania. Ale MAN jednak buduje największą fabrykę ciężarówek w Europie.
Nowa Scania Super, a dokładniej jej nowy układ napędowy, wzbudza zrozumiałe zainteresowanie. Nie tylko dlatego, że to najprawdopodobniej ostatni nowy, duży silnik diesla zaprojektowany dla ciężarówek.
W pierwszej relacji z Solutransu skupiłem się na ciężarówkach, których zresztą było w tym roku wyjątkowo dużo. Ale Solutrans to przede wszystkim zabudowy, naczepy i setki rozwiązań do nich.
Przez pandemię ilość spotkań i prezentacji mocno spadła, dlatego z dużym zainteresowaniem pojechaliśmy na podsumowanie roku 2021 w Scania Polska.
Nietypowy test mogliśmy ostatnio przeprowadzić nowymi MAN-ami TGX, gdyż jeździliśmy po górzystej Hiszpanii, z Madrytu do Salamanki i z powrotem.
Przy wadze ciężkiej muszę podkreślić trzy rzeczy. Obecni byli wszyscy producenci ciężarówek, co w Lyonie dawniej nie było regułą. Czyli bractwo wyposzczone przez pandemię…
Wreszcie ! Nowa platforma silnikowa Scania zapewnia dłuższe okresy niezakłóconej eksploatacji, wydłużoną żywotność, mniej czynności obsługowych i obniżoną wagę. Jest sercem nowego układu napędowego, który zapewnia łącznie nawet ośmioprocentowe oszczędności paliwa.
Jeśli, chociażby z powodu pandemii, ominęły was istotne informacje dotyczące ostatnich modeli terenowych samochodów Iveco, to jest okazja to nadrobić.
Trafiło mi się, przejechałem w konwoju 10 nowych DAF-ów kilkaset km z Trewiru do Eindhoven.
Wprowadzenie na rynek unowocześnionych serii T, T High, C i K w 2021 r.,Renault musiało przez pandemię rozłożyć na raty. Wreszcie samochody docierają fizycznie do klientów.
Patrząc chronologicznie, to był pierwszy wodorowy truck którym jechałem,a kilka dni po nim siedziałem w wodorowym, ale zupełnie innym bo spalinowym XF-ie. W czasie jednej z prezentacji Daimlera mogliśmy jeździć i elektrykami i wodorowym Next GenH2.
Jeździł już ktoś wodorowym ... samochodem ciężarowym? Bo ja, tak. Jednak najpierw trzeba wyjaśnić – jakim wodorowym!
O elektrycznym Actrosie słyszymy od prawie 4 lat ale był trochę jak potwór z Loch Ness – niewielu go widziało, nikt w nim nie siedział...Niedawno pokazano go oficjalnie, a w tym tygodniu dopuszczono za kierownice media.
Gdyby to była mała firemka, deklaracje byłyby mniej istotne. Ale gdy największy producent samochodów ciężarowych podaje publicznie ważne plany i liczby – trzeba to traktować poważnie.