Truck i Transport Redakcja.tit@gmail.com
Jesteś zawodowym kierowcą dużych samochodów lub pasjonatem tej branży? Na portalu Truck i Transport znajdziesz aktualności ze świata ciężarówek dotyczące innowacji, nowinek technologicznych i ciekawych rozwiązań. Na bieżąco piszemy o tym, co słychać na rynkach transportu drogowego. Zapraszamy do lektury.
Trochę obawiałem się, że wystawa Transpotec w Mediolanie okaże się małą lokalną imprezą. Jednak się myliłem.
Przez Polskę jedzie nowe Volvo FH Aero. Odbyło się już kilka prezentacji i spotkań z klientami, m.in. w Skawinie i w centrali w Młochowie.
DAF coraz chętniej, coraz częściej demonstruje swoją gamę pojazdów budowlanych i komunalnych. Dlaczego?
W sytuacji gdy tak dużo uwagi i wydatków kieruje się na elektryczne ciężarówki, chętnie siadamy do klasycznego ciągnika z dieslem TGX, cały czas ulepszanym.
To sprytny trik ? W pół roku po pokazaniu elektrycznego, dla wielu kontrowersyjnie wystylizowanego eActrosa 600, Mercedes pokazuje bardzo podobne auto. Ale na ropę.
Z taką wywrotką jak w naszym teście, DAF będzie mógł mocniej konkurować w czasach, gdy same ciągniki nie wystarczą do zajmowania pierwszych pozycji.
Nawet nie będąc na podium w ilościach sprzedanych pojazdów, MAN może ocenić miniony rok jako udany.
Co prawda DAF po wieloletniej dominacji na naszym rynku, nie zajął w ub roku pierwszego miejsca w sprzedaży, ale i tak miał bardzo dobre wyniki.
International dostarczył już pierwsze ciężarówki LT i HK z nowym układem napędowym S13 Integrated. Reklamowanym jako bardzo wydajnym i lekkim.
Wprawdzie Eurocargo nie jest tak często kupowane jak S-Way czy Daily, ale najnowsza wersja to najbardziej zaawansowana wersja w historii tej gamy. Choć tego nie widać.
Iveco dzięki szerokiej gamie pojazdów może wpasowywać się w segmenty i nisze rynkowe, choć akurat w minionym roku było to utrudnione z powodu zbyt niskiej produkcji w fabrykach.
Z końcem ub. roku w Lyonie odbyła się wystawa Solutrans, o której sporo pisaliśmy. A jaki był udział firm z Polski ?
Volvo Trucks zaprezentowało zupełnie nową platformę dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności przeznaczoną na rynek północnoamerykański, równolegle z nową gamą samochodów ciężarowych o dużej ładowności na rynek europejski, i resztę świata.
Zamówienie na pierwszego elektrycznego MAN-a złożyła ostatnio firma TOBI z Bielska-Białej.
Jaki był kończący się rok dla Scania Polska? Także porównując z poprzednim rokiem?
Ostatnio w Wuhan oficjalnie ogłoszono wyniki plebiscytu „Chińska Ciężarówka Roku” organizowanego przez Commercial Vehicle Magazine. Firma Beijing Trucks Fuxing zdobyła nagrodę „CTOY 2024” za wybitne osiągnięcia w zakresie inteligentnego oszczędzania paliwa, i bezpieczeństwa.
Nagroda Truck Innovation Award – będąca wyrazem uznania dla ogromnych zmian technologicznych i transformacji energetycznej w sektorze motoryzacyjnym – została przyznana przez jury International Truck of the Year (IToY).
Mimo iż wystawa Solutrans nie jest olbrzymia, przypadła na doskonały czas bo większość producentów ma jesienią sporo nowości.
To było największe wydarzenie w historii Iveco i nie tylko dlatego, że brało udział 1300 gości. Ogłoszono modernizację całej gamy pojazdów, wprowadzenie rozszerzonych usług i plany na najbliższe lata.
Po 6 -7 latach od ostatnich poważniejszych zmian, Ford Otosan zdecydował, że jest zbyt duży rozziew między modelem flagowym F-Max oraz starszym, znacznie starszym bratem zwanym kiedyś Cargo.
Mogło się nam wydawać, że z przejściem na napęd elektryczny ciężarówki i transport będą prostsze. Premiera eTrucka MAN-a pokazuje, co musiałoby się zadziać...