Truck i Transport Redakcja.tit@gmail.com
Ford otwiera dziś pierwszy zelektryfikowany rozdział swojej legendarnej serii Supervan, globalną prezentacją ultrawysokiej wydajności Ford Pro Electric https://youtu.be/n5xea2E4LNMSuperVan https://youtu.be/n5xea2E4LNM podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii.
Jeśli przeczytasz, że zużycie energii w nowym Kangoo E-Tech wynosi X, to pewnie czapka z głowy nie spadnie. A może powinna, bo takie zużycie oznacza rekordowy zasięg w tej klasie pojazdów.
Renault Trucks rozszerza swoją ofertę, wprowadzając na rynek nowy pojazd, Trafic Red Edition. Zaprojektowany głównie dla branży kontraktowej i gastronomicznej, ten ultra wyposażony samochód może być w pełni dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Nie tylko wielkością ocenia się imprezy wystawowe, takie jak choćby Transpotec. Chodzi raczej o sygnał, że branża transportowa wraca. No i o trendy rozwoju nowych pojazdów.
Do tej pory pod pojęciem „Pro” zwykle rozumieliśmy skrót od profesjonalny. Ale Ford nadał nowe znaczenie temu hasłu i wręcz wydzielił w koncernie najważniejszy obecnie dział noszący właśnie taką nazwę. Nowy dział ma osiągnąć przychody na poziomie 45 mld USD do 2025 r.
Ta najnowsza wersja Renault Trafika to nie rewolucja tylko odświeżenie. W kilku miejscach ciekawe i dodające zalet.
E-Transit, w pełni elektryczny samochód dostawczy Forda, już wkrótce znajdzie się w rękach pierwszych polskich klientów. Marka przygotowała wyspecjalizowaną sieć dilerską, która zajmie się sprzedażą oraz obsługą posprzedażną tego przełomowego pojazdu.
Opel rozpoczął w Polsce sprzedaż nowego Movano z silnikami wysokoprężnymi oraz w pełni elektrycznego nowego Movano-e. Ceny katalogowe na polskim rynku zaczynają się od 113 010 zł netto za Movano Podwozie i 267 910 zł netto za w pełni elektryczne Movano-e Furgon (wszystkie ceny są rekomendowanymi cenami detalicznymi bez VAT, w Polsce).
Dlaczego w sytuacji gdy codziennie słyszymy o jakimś nowym samochodzie elektrycznym, ten jest ważniejszy? Bo to duży van, zapewnia dużą ładowność i niespotykany w tym segmencie zasięg na jednym ładowaniu baterii.
Większość producentów deklaruje przyspieszenie programu elektryfikacji samochodów, nie inaczej jest w grupie Stellantis, która wprowadziła już przed rokiem gamę średnich vanów na prąd.
Teraz wiem, dlaczego przedpremierowy pokaz nowego Renault Kangoo Van E-Tech miał miejsce na torze testowym UTAC pod Paryżem.
Na pokazie w Mortefontaine Renault pokazało projekt składający się z samochodu wodorowego Master, ale obejmujący także zaprojektowane przez HYVIA wszystkie elementy nowego ekosystemu.
Gdy po raz pierwszy pokazano nowego Citana, głównym pytaniem było, jak bardzo będzie się różnił od swojego kuzyna z Francji.
Ford przedstawia zupełnie nowy pojazd wielofunkcyjny Tourneo Connect oferujący przestrzeń i wszechstronność.
Gdy zobaczyłem po raz pierwszy nowe Caddy zaintrygowały mnie dwa rozwiązania stylistyczne; przetłoczenie z boku nadwozia i deska rozdzielcza.
Ford potwierdził, że jego pojazd użytkowy E-Transit zapewni firmom nowy punkt odniesienia w zakresie wydajności, wartości pojazdów elektrycznych, w przyszłym roku. Debiut na CV Show 2021 w Birmingham w Wielkiej Brytanii.
Citan łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne (długość: 4498 mm) z dużą ilością miejsca. Dzięki wielu różnym wersjom i praktycznym detalom wyposażenia oferuje wiele różnych możliwości zastosowania i wygodny załadunek.
Czy wsiadanie do Express Vana po wcześniejszej jeździe Kangoo to misja straceńcza? Okazuje się że nie.
To największa zmiana w Kangoo od czasu pojawienia się tego rewolucyjnego kombivana ćwierć wieku temu. Jak już wiemy, Renault podzieliło ten segment i wprowadza na nim dwa zupełnie różne pojazdy; Kangoo Van i Express Van. Najpierw poznajmy Kangoo.
Skąd oni wzięli aż tyle terenowych TGE – zastanawialiśmy się, gdy MAN Polska zorganizował pokaz swojego lekkiego bestselera w wersji off-road.
Wprawdzie mamy wysyp deklaracji producentów nt szybkości przechodzenia na napędy elektryczne, ale… te zapowiedzi można traktować bardzo serio.