Nissan Interstar po raz pierwszy oferowany z napędem w pełni elektrycznym jako Interstar-e, obok wersji z silnikiem wysokoprężnym, również dostępnej dla klientów w Europie.
Nissan w ramach Aliansu wprowadził już do Europy Townstara, teraz pokazuje Interstara, a za dwa lata obiecuje nowego średniaka.
W nowym Nissanie Interstar postawiono na efektywność, maksymalną wydajność oraz wygodę klienta, a samochód może być indywidualnie dopasowany do zróżnicowanych potrzeb firm z uwzględnieniem ich wielkości i specyfiki branży. Wzornictwo przodu, nawiązujące do pick-upa z wyrazistym przednim grillem, podkreśla bezkompromisowy styl pojazdu. Praktyczny i mocny Interstar ma stać się synonimem niezawodności i niespożytej siły w codziennym transporcie na potrzeby firmy.
Interstar jest oferowany ze standardową gwarancją Nissana obowiązującą przez 5 lat oraz 8‑letnią gwarancją na pojemność akumulatora w wersji Interstar-e, w obu przypadkach z limitem do 160 000 kilometrów. Takie warunki pozwalają w spokoju pokonywać każdą trasę.
Interstar nowej generacji wchodzi na rynek z szeroką gamą fabrycznych opcji zabudowy takich jak wywrotka, skrzynia z opuszczanymi burtami czy nadwozie kontenerowe. Dzięki temu duży van może być tak wszechstronny jak jego użytkownicy, sprawdzi się w każdej firmie i podniesie efektywność jej działania.
Nowy Interstar-e, pierwszy w pełni elektryczny duży van Nissana, ma zapas energii w akumulatorze o pojemności 87 kWh umożliwia przejechanie nawet 460 kilometrów, co pozwala odwiedzać kolejnych klientów na trasie bez obawy o zasięg. W razie potrzeby szybkie ładowanie prądem stałym przez 30 minut wydłuży zasięg o maksymalnie 252 kilometrów lub o około 200 kilometrów w przypadku wersji z akumulatorem o pojemności 40 kWh, przeznaczonej do obsługi krótszych tras. Podczas zjazdu do bazy ładowanie prądem przemiennym od 10 do 100% pojemności akumulatora trwa niespełna 4 godziny.
Interstar-e, wersja zaprojektowana przede wszystkim do jazdy po mieście, spełnia wymagania wszelkich miejskich restrykcji dotyczących emisji zanieczyszczeń i jakości powietrza. Użytkownik tego pojazdu może bez przeszkód wykonywać przewozy i świadczyć usługi transportowe w proekologicznie zarządzanych miastach.
„Nissan Interstar nowej generacji to idealne wsparcie dla wszelkich przedsięwzięć mających na celu zapewnienie mobilności społeczeństwu. Oferta obejmująca w pełni elektryczną wersję, zwiększoną ładowność oraz rozmaite opcje zabudowy dostarcza naszym klientom – małym i średnim przedsiębiorstwom z całego świata – dokładnie to, czego potrzebują do sprawnego działania” – powiedział Nicolas Tschann, dyrektor działu lekkich pojazdów użytkowych w Nissan Europe.
Nowy Interstar to odpowiednia propozycja zarówno dla poszukujących zwiększonego zasięgu akumulatora, jak i oszczędnego napędu z silnikiem wysokoprężnym. Dwulitrowy silnik M920 dostępny jest w kilku poziomach mocy, od 105 do 170 KM. Nowy model wyróżnia się wiodącymi w swojej klasie parametrami aerodynamicznymi ze współczynnikiem SCx obniżonym o 20%, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa lub energii elektrycznej oraz maksymalizację zasięgu i efektywności eksploatacji w firmie.
Nowa generacja Nissana Interstar ma także o 40 mm szersze boczne drzwi i o 100 mm dłuższą strefę ładunkową, do której klienci zmieszczą jeszcze więcej towaru lub sprzętu potrzebnego do świadczenia usług. Samochód trudno będzie przeciążyć. Nowy duży van Nissana ma bardzo konkurencyjną ładowność: do 1,6 tony w przypadku wersji elektrycznej oraz prawie 2 tony w wersji spalinowej, polecanej przedsiębiorcom przewożącym szczególnie ciężkie ładunki.
Zarówno wysokoprężna, jak i elektryczna wersja Nissana Interstar nowej generacji może holować przyczepę o masie do 2500 kg, co umożliwia przewożenie większej ilości sprzętu i towaru.
Interstar nowej generacji zyskał także nowy wystrój wnętrza kabiny, którą zaprojektowano z myślą o komforcie kierowcy i pasażerów. Podgrzewane fotele z trwałymi pokrowcami chroniącymi tapicerkę zapewniają większy komfort i lepsze podparcie kierowcy nawet na długich trasach. Samochód jest też wyposażony w podgrzewaną przednią szybę.
Nowy model ma znacznie poprawioną zwrotność, bez uszczerbku dla pojemności przestrzeni ładunkowej. Średnica zawracania zmniejszyła się o 1,5 metra w porównaniu ze starszymi wersjami, co ułatwia manewrowanie na ciasnych miejskich ulicach.
Podobnie jak we wszystkich pojazdach Nissana, komfort i dobre samopoczucie klienta są tu na pierwszym miejscu. Wszystkie wersje modelu Interstar nowej generacji wyposażono w liczne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak system hamowania awaryjnego ograniczający ryzyko najechania na tył pojazdu poprzedzającego, wykrywanie senności kierowcy czy system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Bezpieczeństwo przewozu towarów poprawia też system stabilizacji toru jazdy przyczepy.
Nowoczesny układ hamulcowy zaprojektowany jako zintegrowany moduł („1‑box”) zapewnia optymalną siłę hamowania w każdej sytuacji, niezależnie od stopnia obciążenia pojazdu. Ponadto czas reakcji przy hamowaniu awaryjnym udało się skrócić o połowę w porównaniu z poprzednimi generacjami modelu, co daje większe poczucie spokoju i bezpieczeństwa za kierownicą.
W czasie wczorajszej premiery nie podano kiedy rozpocznie się sprzedaż Interstara w Polsce. Pokazano natomiast analizy dotyczące szybkości przechodzenia od wersji wysokoprężnych do elektrycznej. Bez zaskoczenia, przyspieszenie w elektryfikacji zobaczymy za ok. dwa lata.
Natomiast intryguje fakt, że Alians Renault-Nissan tak wyraźnie oferuje dwie wersje akumulatorowe, z odczuwalnie mniejszą ilością energii zmagazynowanej.
Czy 40 kWh (wystarczające na ok 200km) czy 87 kWh (460 km) - odbiega to od wielkości baterii innych samochodów w segmencie. Renault i Nissan uważają że lepsza aerodynamika i inne rozwiązania techniczne wynagrodzą mniejszą pojemność baterii. No i producent nastawia się na wykorzystanie elektryków głównie w miastach.