Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Oficjalnie dostępny w niezłej cenie - całkowicie nowy Ford Transit Courier zapewniający  zwiększoną produktywność i łączność.

Transit Courier został całkowicie przeprojektowany z myślą o większej i bardziej elastycznej przestrzeni ładunkowej, która zapewnia o 25 procent większą objętość ładunkową niż poprzedni model, oferując miejsce na dwie europalety i zwiększoną ładowność.

Odważny wygląd zewnętrzny sprawia, że Transit Courier jest pożądanym, przyciągającym wzrok billboardem dla firm operatorów. Całkowicie nowa przestrzeń ładunkowa i konstrukcja kabiny są wyposażone w funkcje zaprojektowane z myślą o klientach, które zwiększają wydajność i komfort podczas pracy. Szeroka gama technologii wspomagających kierowcę sprawiła, że Transit Courier stał się pierwszym samochodem dostawczym, który otrzymał platynową nagrodę za bezpieczeństwo od Euro NCAP zgodnie z najnowszymi standardami testowymi.

Transit Courier jest w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania i usług online Ford Pro, aby zapewnić wydajną pracę, zarówno dla właścicieli prywatnych  jak i dużych flot – w tym z narzędziami do zarządzania oprogramowaniem Ford Pro i usługą Ford Pro Service w celu obniżenia kosztów posiadania.

"Odpowiedzieliśmy na zapotrzebowanie klientów, oferując zupełnie nowego Transita Couriera, który oferuje możliwości większego samochodu dostawczego przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów, a także dodaje połączone wsparcie, w tym Ford Pro Telematics i zwiększający dyspozycyjność FORDLiive, aby zwiększyć produktywność" – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.

Produkcja nowego Transita Couriera z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi jest obecnie w toku w fabryce Forda Otosan w Craiova w Rumunii, która przechodzi modernizację o wartości 490 milionów euro. Ofertę Courier uzupełni elektryczny model E-Transit Courier.

Zajmująca niewiele miejsca kwadratowa forma zapewnia zwiększoną nośność we wszystkich wymiarach,  krótkie zwisy i stylistyka inspirowana SUV-ami podkreślają jego wytrzymałość i możliwości.

Długość przestrzeni ładunkowej została zwiększona o 181 mm do 1802 mm, a nowe tylne zawieszenie z pochylonymi amortyzatorami zwiększa szerokość ładunkową między nadkolami do 1220 mm.  Oznacza to, że kompaktowy samochód dostawczy może teraz przewozić dwie europalety. Całkowita objętość ładunkowa wynosi 2,9 m3, czyli o 25 proc. więcej niż w przypadku modelu odchodzącego. 

Klienci mogą teraz wybierać między modelem o standardowej ładowności a wersją o dużej ładowności wyposażoną w sprężyny o podwójnym przełożeniu, aby obsłużyć maksymalną ładowność brutto do 854 kg  – wzrost o ponad 45 proc. w porównaniu z dotychczasowym modelem. Maksymalna masa holowania dla wszystkich wariantów wynosi 1 100 kg.

Wszystkie furgony są standardowo wyposażone w tylne drzwi ładunkowe otwierane pod kątem 180 stopni i sześć punktów mocowania podłogi. Dostępne jest oświetlenie przestrzeni ładunkowej LED, gumowe lub drewniane wykładziny podłogowe oraz szyny do przechowywania ładunku o połowie wysokości, które pomagają operatorom efektywniej wykorzystać przestrzeń ładunkową.

Klienci mogą również wybrać nadwozie z podwójną kabiną w furgonetce, aby przewozić zarówno załogę roboczą, jak i jej sprzęt. Furgon z podwójną kabiną jest wyposażony w trzymiejscowy drugi rząd siedzeń dzielony w proporcji 60/40, który można złożyć i przewrócić; przy podniesionych tylnych siedzeniach w przestrzeni ładunkowej jest miejsce na europaletę.  Wysuwane okna w drugim rzędzie i przeszklone tylne drzwi ładunkowe są standardem; Pełne przeszklenie boczne jest opcjonalne.

Wysoki poziom technologii wbudowanej w Transita Courier jest podkreślony przez tablicę przyrządów "digiboard" zawierającą cyfrowy zestaw wskaźników i ośmiocalowy centralny ekran dotykowy z najnowszym systemem łączności Forda SYNC 4.  Oparta na subskrypcji nawigacja  może zwiększyć produktywność i zmniejszyć obciążenie kierowcy dzięki aktualizacjom dotyczącym ruchu drogowego, parkowania i lokalnych zagrożeń. Bezprzewodowa kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay jest standardem.7

Łączność na pokładzie jest standardowo obsługiwana przez wbudowany modem,  umożliwiając stałą łączność z ekosystemem Ford Pro i bezprzewodową aktualizację oprogramowania, która może z czasem ewoluować możliwości pojazdu bez konieczności wizyty u dealera.

Aplikacja mobilna FordPass Pro   jest dostępna, aby pomóc  właścicielom małych firm, którzy zarządzają własnymi pojazdami. Bezpłatna aplikacja na smartfony umożliwia klientom zdalne zamykanie i odblokowywanie samochodu dostawczego, sprawdzanie jego lokalizacji, śledzenie wydatków na paliwo oraz otrzymywanie alertów zdrowotnych dotyczących poziomu płynów, ciśnienia w oponach, żywotności oleju i stanu hamulców, aby zapobiec kosztownym awariom.

Klienci posiadający pięć lub więcej pojazdów mogą również skorzystać z rocznego bezpłatnego dostępu do dostosowanych do potrzeb funkcji Ford Pro Telematics.  System wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym, aby zmaksymalizować produktywność, w tym pulpity nawigacyjne dotyczące lokalizacji pojazdu, stanu i stanu serwisowania.

Modem zasila również połączenie z FORDLiive, co w 2023 roku umożliwiło klientom ponad 700 000 dni dodatkowej dostępności pojazdów w całej Europie o wartości około 319 milionów euro. Wsparcie serwisowe Ford Pro obejmuje również 800 centrów serwisowych – więcej dedykowanych centrów serwisowych pojazdów użytkowych niż jakakolwiek inna marka samochodów dostawczych.

Zupełnie nowy Transit Courier wprowadza wariant o mocy 125 KM  wydajnego silnika benzynowego Forda EcoBoost o pojemności 1,0 litra, oferowanego wraz z wersją o mocy 100 KM  tego samego silnika, który został zoptymalizowany tak, aby wytwarzał mniej CO2 i poprawić efektywność paliwową w porównaniu z poprzednimi modelami. 

Układ napędowy EcoBoost jest połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub nową siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, aby wspierać klientów, którzy często jeżdżą w korkach z funkcją stop-start. Dwie przekładnie systemu umożliwiają płynną, szybką zmianę biegów bez utraty momentu obrotowego, co poprawia wydajność przy niskich prędkościach 1 i wrażenia z jazdy.

1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 100 KM  jest dostępny dla klientów z większymi przebiegami. 

W wersji towarowej ceny Couriera zaczynają się od 81 tys. zł.

                                                                                                    

Początek strony