Najlepsze technologie łączą z komfortem i swobodą jazdy na napędzie elektrycznym: nowe Opel Combo Electric i Opel Zafira Electric idealnie nadają się do, podróży dalekodystansowych lub jako pojazdy typu wahadło.
W zależności od wariantu, Combo oferuje miejsce dla maksymalnie siedmiu osób, Zafira wygodnie pomieści nawet do dziewięciu osób. W samochodach osobowych z napędem akumulatorowym kierowcy i pasażerowie będą mogli podróżować jeszcze dalej między stacjami ładowania, lokalnie bez emisji spalin; A wszystko to przy zachowaniu wyjątkowego komfortu i optymalnego bezpieczeństwa.
Dwaj nowicjusze od razu robią wrażenie dzięki przeprojektowanemu przodowi. Po raz pierwszy oba samochody dumnie noszą odważny i czysty Opel Vizor, charakterystyczną twarz niemieckiej marki. Z „piorunem” Opla w centrum, Vizor płynnie przechodzi w reflektory LED. A w pełni cyfrowym kokpicie kierowca i pasażer z przodu mogą przyjrzeć się intuicyjnym systemom informacyjno-rozrywkowym z 10-calowe kolorowe ekrany dotykowe oparte na platformie Snapdragon Cockpit® od Qualcomm Technologies, Inc. – bezprzewodowe połączenie ze smartfonem i ładowanie indukcyjne w zestawie.
Opel Combo to idealny pojazd rodzinny. Klienci mogą wybierać spośród dwóch długości pojazdu: wersja 4,41 metra (L1) oferuje miejsce dla maksymalnie pięciu osób, podczas gdy wersja 4,76 metra (L2) może opcjonalnie pomieścić do siedmiu pasażerów w trzech rzędach. W razie potrzeby Combo Electric oferuje dodatkową elastyczność dzięki trzem pojedynczym fotelom w drugim rzędzie. Pasażerowie mogą cieszyć się najlepszymi widokami dzięki panoramicznemu dachowi z elektrycznie aktywowaną osłoną przeciwsłoneczną i wszechstronnym schowkiem nad głową.
W zależności od konfiguracji siedzeń nowy model oferuje od 775 (L1) do 4000 litrów (L2; do dachu) przestrzeni ładunkowej. Wyjątkowa opcja dostępu do przestrzeni ładunkowej przez oddzielnie otwierane okno w klapie bagażnika oraz składane poziomo oparcie fotela pasażera są szczególnie praktyczne podczas załadunku pojazdu.
Z jednej strony, dzięki praktycznemu umieszczeniu pod podłogą akumulatora o pojemności 50 kWh, Combo ma wzorową przestrzeń w bagażniku. Z drugiej strony nowy pojazd elektryczny sprawia, że lokalnie bezemisyjne podróżowanie jest jeszcze przyjemniejsze i może przejechać do 330 km (według WLTP1) na jednym ładowaniu – około 50 kilometrów więcej niż w poprzednim modelu. Jest to możliwe dzięki dalszemu rozwojowi elektrycznego układu napędowego i wysokowydajnej pompy ciepła, która pomaga oszczędzać zasięg akumulatora w niskich temperaturach.
Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW/136 KM i momencie obrotowym 260 niutonometrów nowy Combo Electric może osiągnąć prędkość maksymalną 135 km/h. Combo Electric posiada układ hamulcowy z odzyskiem energii, który można regulować w trzech poziomach rekuperacji. Dzięki ładowarce pokładowej o mocy 11 kW akumulator można naładować do 80 procent pojemności w około 30 minut na publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW.
Każdy, kto chce podróżować z dużą rodziną znajdzie w nowej Zafirze Electric to, czego szuka. Samochód jest dostępny w dwóch długościach (4,98 m i 5,33 m) i oferuje miejsce dla maksymalnie dziewięciu osób. W razie potrzeby może być szczególnie wygodny z tyłu dzięki czterem niezależnym fotelom vis-à-vis. Sterowane czujnikami, elektrycznie przesuwane drzwi po obu stronach pojazdu ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z drugiego i trzeciego rzędu. Dostępny opcjonalnie panoramiczny szklany dach tworzy jeszcze bardziej przestronne wrażenie przestrzeni i umożliwia niezakłócony widok nieba.
Nowa Zafira ma pojemność ładunkową do 1500 litrów w konfiguracji z dziewięcioma miejscami siedzącymi. Z pięcioma miejscami siedzącymi można przewozić do 3 000 litrów i 4 900 litrów z dwiema lub trzema osobami na pokładzie.
Pod względem wydajności i zasięgu nowa Zafira Electric jest jeszcze lepsza niż wcześniej. W pełni elektryczny transporter osób jest dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. Dzięki udoskonalonemu akumulatorowi o pojemności 75 kWh zasięg do 350 kilometrów (WLTP1) jest możliwe między postojami na ładowanie – ponad 20 kilometrów więcej niż dotychczas.