Jeden z najpopularniejszych furgonów dostał następcę. Renault podkreśla znaczenie platformy multienergetycznej, obejmującej silniki Diesel Blue dCi, silniki elektryczne oraz akumulatory 40 lub 87 kWh , plus wersje wodorowe.
Od 1990 roku samochody dostawcze Renault Master jeżdżą po drogach w ponad 50 krajach, a czwarta generacja Mastera ma szansę przedłużyć sukces.
Wysokiej jakości wnętrze nowego Renault Master jest zbliżone do tego, jakie oferuje samochody osobowe. Deska rozdzielcza w kształcie litery S zwrócona w stronę kierowcy zwiększa przestronność wnętrza. Materiały są eleganckie, a 10-calowy ekran – będący standardem w całej gamie – dodaje przyjemnego wizualnie akcentu high-tech. Ciemna tapicerka zwiększa wrażenie kokonu w ultranowoczesnym kokpicie. Kierownica pochodzi z kolekcji samochodów osobowych, a jej wysokość i głębokość można regulować, aby znaleźć dokładnie taką, jaka będzie dla Ciebie idealna. Wersje automatyczne mają teraz dźwignie zmiany biegów na kierownicy, co zapewnia jeszcze więcej miejsca na konsoli środkowej.
Całkowita powierzchnia schowków, wynosząca 135 litrów – wzrost o 25% – plasuje tę generację jako lidera na rynku.
Nowe Renault Master z łatwością zamienia się w biuro na kołach. Tył środkowego siedzenia można złożyć, tworząc biurko, w podstawie znajduje się miejsce do przechowywania laptopa, a porty USB-C umożliwiają zasilanie urządzeń. Każdy detal przeznaczony jest do intensywnego codziennego użytkowania. Na przykład nieścierne i wytrzymałe krawędzie siedzeń wyłożone materiałem TEP ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z furgonetki – i będą wyglądać nieskazitelnie, gdy miesiące zmienią się w lata. Szeroki wybór siedzeń obejmuje warianty amortyzowane i obrotowe, indywidualne siedzenia i trzy rodzaje ławek (dwie z tkaniny i jedna TEP).
Klienci mają do wyboru 7 kolorów nadwozia w standardzie i ponad 300 odcieni specjalnych.
Wskaźnik Scx Mastera jest o ponad 20% niższy i znacznie niższy niż w przypadku poprzedniej generacji i wszystkich obecnych rywali.
Pomogły nawet najmniejsze detale: maska jest krótsza, przednia szyba wysunięta bardziej do przodu i pochylona, lusterka boczne, wloty powietrza w zderzaku i nachylenie linii dachu zostały opływowe, a tył jest węższy. Ostrzejsza aerodynamika poprawiła również komfort akustyczny w kokpicie.
Jego niezwykła aerodynamika zapewnia również znacznie niższe zużycie paliwa w wersjach elektrycznych, co stanowi poprawę o 20% w porównaniu z obecnym Masterem.
Niezależnie od wybranego układu napędowego, klienci nowego Renault Master będą jeździć najbardziej wydajnym pojazdem w swojej kategorii*. Obniży to koszty ich eksploatacji, a ich vany będą mogły przewieźć większy ładunek (do 2 ton).
Wszystkie wersje powstają na tej samej linii montażowej, co zapewnia dużą elastyczność: trzy wersje napędowe i wszystkie nadwozia pochodzą z tej samej linii w Batilly (niedaleko Metz ). Układy napędowe i skrzynie biegów produkowane są we Francji, akumulatory są montowane we Francji, a 84% dostawców ma swoją siedzibę we Francji.
W nowym Masterze dostępne są cztery zespoły napędowe Diesel Blue dCi o mocy 105, 130, 150 lub 170 KM. Zużywają znacznie mniej (średnio 1,5 litra mniej na 100 km) i emitują mniej CO2 . Do wyboru jest konwencjonalna manualna skrzynia biegów lub szczególnie wydajna nowa, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów z konwerterem EAG9.
W pełni elektryczne, nowe wersje Renault Master są napędzane silnikami o mocy 96 kW lub 105 kW, w obu przypadkach zapewniającymi moment obrotowy 300 Nm. Pierwszy zasilany jest akumulatorem o pojemności 40 kWh i ma zasięg 180 km WLTP, drugi, zasilany akumulatorem 87 kWh, ma zasięg ponad 410 km WLTP.
W rezultacie zupełnie nowe Renault Master może poszczycić się rekordową ładownością (1625 kg w samochodzie dostawczym wymagającym prawa jazdy kategorii B), zasięgiem (ponad 410 km WLTP) i siłą uciągu (2,5 tony). Jego zużycie pozostaje rozsądne i wynosi zgodnie ze standardem WLTP 21 kWh/100 km z dużym akumulatorem o pojemności 87 kWh, dzięki systemowi zarządzania ciepłem akumulatora. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 130 kW zwiększa zasięg o 229 km w 30 minut. Domowa ładowarka sieciowa o mocy 22 kW naładuje akumulator od 10% do 100% w niecałe 4 godziny.
Całkowicie nowe Renault Master zaprojektowano także z myślą o zamontowaniu w przyszłości silnika wodorowego i ogniwa paliwowego.
Nowatorski, wspomagany, dynamiczny system kontroli hamowania zastosowany w nowym Renault Master utrzymuje skuteczność hamowania i takie samo wyczucie pedału, niezależnie od ciężaru furgonetki. Szybciej uruchamia także automatyczny system hamowania awaryjnego (czas reakcji dzielony jest przez dwa) oraz usprawnia regenerację, zwiększając zasięg pojazdów elektrycznych.
Zestaw 20 systemów wspomagających kierowcę nowego Renault Master maksymalizuje bezpieczeństwo osób znajdujących się w nim i wokół niego. Jego aktywne systemy bezpieczeństwa są w stanie najwyższej gotowości i obejmują stabilność boczną, automatyczne hamowanie awaryjne i systemy wspomagające stabilność przyczepy. Jest także wyposażony w inteligentnego asystenta prędkości, który pomaga kierowcy utrzymać dozwoloną prędkość.
Nowe samochody dostawcze Renault Master będą wyposażone w funkcje Vehicle-to-Load (V2L) i Vehicle-to-Grid (V2G). Obejmują one ładowanie innych urządzeń z gniazdka w kokpicie lub przestrzeni ładunkowej, a także adaptery umożliwiające podłączenie elektronarzędzi, komputerów i innych urządzeń do gniazdek ładujących. Można także zasilać niestandardowe części nadwozia (chłodnie, automatyczne drzwi tylne, dodatkowe systemy ogrzewania lub klimatyzacji itp.) bezpośrednio z akumulatora.
Nowe Renault Master będzie także mogło przesyłać energię z akumulatora do sieci (V2G) za pomocą dwukierunkowej ładowarki.
Master to cyfrowy van, fabrycznie wyposażony we wszystkie funkcje zwiększające jego osiągi. System multimedialny OpenR Link – najbardziej intuicyjny na rynku – jest standardem w każdym modelu. Zawiera 10-calowy ekran oraz przewodowe i bezprzewodowe połączenia z systemem Android Auto i Apple CarPlay, które umożliwiają odwzorowanie ekranu smartfona. System ten jest również inteligentny i skalowalny: z czasem będzie się rozwijał i obejmował nowe funkcje, w tym bezpłatne aktualizacje bezprzewodowe.
Korzystanie z systemu multimedialnego OpenR Link z wbudowanymi funkcjami Google otwiera również drzwi do tworzenia niestandardowych aplikacji dla przerobionych pojazdów. W chwili premiery dostępne będą trzy aplikacje: jedna dla straży pożarnej, jedna do przebudowy warsztatów mobilnych i jedna do przebudowy pojazdów chłodni.
Łączność dostępna wyłącznie w pojazdach elektrycznych
Nowe Renault Master w wersjach elektrycznych jest wyposażone w kilka ekskluzywnych funkcji, które ponownie zapewniają użytkownikowi wrażenia podobne do tych dostępnych na smartfonie. Dzięki temu przejście na mobilność elektryczną będzie prostsze niż kiedykolwiek.
Wprowadzenie na rynek całkowicie nowego Renault Master będzie możliwe w pełnej gamie obejmującej wszystkie profesjonalne wymagania. Będzie składać się z 20 nadwozi o kubaturze od 11 do 22 metrów sześciennych, z szerszym o 40 mm otworem przy przesuwanych drzwiach bocznych i o 100 mm dłuższą powierzchnią ładunkową – najdłuższą w tej kategorii. Większa ładowność, długość, szerokość i objętość czynią go idealnym vanem i na nowo definiują wygodę w swojej klasie.
W zakładach produkcyjnych dostępnych jest 20 baz konwersji, w których warsztaty mogą bezpośrednio zająć się szeregiem przeróbek (dodanie wywrotek, pogłębienie kokpitów, zwiększenie objętości itp.).
Krótszy rozstaw osi i przeprojektowana oś przednia zapewniają niespotykaną dotąd zwrotność, w tym wyjątkową o 1,5 metra krótszą średnicę skrętu. Master przenosi prowadzenie w miastach na nowy poziom komfortu. Klienci mogą nawet wybrać wersję L3 do jazdy miejskiej (L2 to pojazd podstawowy, L3 dostępny jest z napędem na przednie i tylne koła, a L4 ma napęd na tylne koła).
Master będzie dostępny od wiosny 2024 roku.