Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Aktualności

W czasach gdy nawet najwięksi producenci samochodów łączą się w grupy, ci mniejsi też są zmuszani do zmiany strategii rozwojowej.

Rejestracje  nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, w ostatnim miesiącu osiągnęły łącznie 7 101 szt. i były mniejsze niż przed rokiem (-5,7%). Mimo spadku wynik października był trzecim najwyższym rezultatem dla października  po rezultatach z roku 2021 (8 050 szt.) i 2018 (7 454 szt.). 

Podczas gdy pojazdy elektryczne z akumulatorami są główną technologią transportu przyszłości, Scania  bada również potencjał rozwiązań w zakresie wodoru i ogniw paliwowych. Obecnie opracowuje pierwsze ciężarówki z ogniwami paliwowymi do dostarczania klientom; szwajcarskim firmom Emmi,  Migros Zürich, Gysin Tiefbau  i TRAVECO.

Iveco uważa, że już w roku 2024 bardzo wyraźnie zwiększy się ilość użytkowych samochodów elektrycznych. Włosi będą w  czołówce bo już wprowadzają nową elektryczną generację popularnego Daily.

Kenworth został uhonorowany tytułem "Top Company for Women to Work for in Transportation" 2022 przez Women in Trucking Association (WIT). Jest to piąty rok z rzędu, w którym Kenworth otrzymał specjalne uznanie od organizacji.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w październiku 2022 roku zarejestrowano w Polsce 36 997 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t, czyli o 1,44% (+526 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 9,33% (-3 805 szt.) mniej niż we wrześniu 2022 roku. Dane skumulowane (399 663 szt.) wykazują spadek sprzedaży w 2022 roku o 8,96%  (-39 344 szt.).

Linia produkcyjna kompletnych wiązek kablowych klasy B (VCB) do pojazdów BEV została utworzona i przetestowana w rekordowym czasie – jest to zupełnie nowy biznes dla Scanii.

Akumulatorowe napędy elektryczne będą kluczową technologią przyszłości. MAN Truck & Bus spodziewa się obecnie, że w 2030 r. elektryczne samochody ciężarowe będą miały 60% udziału w zastosowaniach dystrybucyjnych i 40% w transporcie długodystansowym.

Daimler Truck odnotował dobre wyniki biznesowe w trzecim kwartale roku finansowego 2022. Znaczący wzrost sprzedaży jednostkowej w połączeniu z dobrą realizacją cen i silną działalnością posprzedażną sprawił, że skorygowany EBIT  i skorygowany zwrot ze sprzedaży ROS  znacznie przekroczyły oczekiwania w trzecim kwartale. Segment Mercedes-Benz wniósł do tego znaczący wkład.

Klienci DKV Mobility we Francji i Austrii, którzy mają już dostęp do około 344 000 publicznych i półpublicznych punktów ładowania w całej Europie za pośrednictwem DKV Card + Charge i aplikacji DKV Mobility, mogą teraz również uzyskać sprzęt do ładowania od DKV Mobility.

Globalna marka  Ford Trucks, działająca w ramach Ford Otosan, podpisała list intencyjny z firmą Einride, zajmującą się mobilnymi technologiami w transporcie towarowym.

Bosch ogłosił  rozpoczęcie produkcji silników elektrycznych w swoim zakładzie produkcyjnym w Charleston, SC. Ponadto firma planuje zainwestować ponad 260 milionów dolarów w dalszą ekspansję produkcji  w zakładzie.

Producent pojazdów użytkowych MAN Truck & Bus wygenerował przychody ze sprzedaży w wysokości 7,8 mld euro w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r., pomimo wstrzymania produkcji w pierwszej połowie roku i wąskich gardeł w dostawach.

Nie było niespodzianki - "PACCAR osiągnął rekordowy zysk netto w trzecim kwartale 2022 r." – powiedział Preston Feight, dyrektor generalny firmy.

DB Schenker podpisuje umowę o współpracy w zakresie naczep elektrycznych eTrailer  przez co znacznie zmniejsza emisję CO2.

Mercedes-Benz Trucks na targach Bauma  pokazuje szereg akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych do zastosowań budowlanych. Zobaczyć tu można prototyp koncepcyjny eActrosa LongHaul, który po premierze na  IAA dostał  elektryczną przystawkę odbioru mocy, służącą do obsługi naczep, m. in. naczepy-wywrotki.

Firma Apollo Tyres ogłosiła wprowadzenie nowego planu strategicznego na pięć lat dotyczącego budowania pozycji na europejskim rynku opon do samochodów ciężarowych i autokarów oraz opon radialnych (TBR).

Grupa Inelo, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych dla transportu ciężkiego, kontrolowana od 2018 roku przez fundusz private equity z grupy Innova Capital, została przejęta przez Eurowag.

Wprawdzie w kilku testach nowe Renault T Evo turbocompound notowało dobre i bardzo dobre wyniki,  ale w tym małopolskim otarło się o rekord.

Autoryzowany Dealer IVECO SILTRUCK uruchomił w Żorach swój nowy oddział, w którym jest prowadzona sprzedaż oraz kompleksowa obsługa serwisowa pojazdów marki IVECO.

Konsorcjum NEFTON miało zbudować ładowarkę do eTrucka z Monachium ( piszemy o nim w dziale Truck), ale teraz projekt badawczy rozszerzono, by opracować ładowanie z mocą 3 Megawatów.

Początek strony