Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Aktualności

‎Wielkie osiągnięcia w kierunku czystej produkcji  są dokonywane w fabryce Scania w Oskarshamn  od 2019 roku. Produkcja jest np. wolna od paliw kopalnych od 2020 r.  ‎

W większości świata autobusy składają się z podwozia i nadwozia od wyspecjalizowanego producenta. Daimler Buses prezentuje zmodernizowane podwozie autobusu Mercedes-Benz OC 500 dla silników Euro VI.

W obecnych warunkach  przemyślenie kwestii bieżnikowania opon jest jeszcze istotniejsze niż kiedyś. Bo oprócz  planu klimatycznego, branża musi stawić czoła również rosnącym kosztom. 

Zamówione przez firmę Eden Springs 23 samochody ciężarowe IVECO Eurocargo, wyposażone w specjalistyczne zabudowy wykonane przez firmę KTLC Europe, powiększą flotę firmy.

Dostawa 15 pojazdów dla firmy zajmującej się zbiórką odpadów ALBA W&H Smart City to pierwsza umowa Scania na elektryczne ciężarówki w Azji.‎

Ford of Europe podpisał się pod dwiema kluczowymi inicjatywami łańcucha dostaw, które mają na celu ustanowienie standardów branżowych w zakresie wymiany danych między partnerami i oceny zrównoważonego rozwoju zakładów produkcyjnych. ‎

Do 2026 roku TRATON GROUP zainwestuje około 2,6 mld euro w badania i rozwój akumulatorowych układów napędowych. Jednak odejście od konwencjonalnych silników spalinowych nie może nastąpić z dnia na dzień. ‎

‎Cummins Inc. i Meritor, Inc. ogłosiły, że zawarły ostateczną umowę, na mocy której Cummins przejmie Meritor, światowego lidera w zakresie układów napędowych, mobilności, hamowania  i elektrycznych układów napędowych.

VW planuje zbudować w Europie pięć olbrzymich fabryk ogniw do akumulatorów. Ponadto ogniwa dla Grupy Volkswagen będą powstawały także w  Szwecji. 

Już pół miliona systemów TraXon zostało wyprodukowanych w samym Friedrichshafen od momentu rozpoczęcia produkcji w 2014 roku. W Europie co najmniej trzech producentów ciężarówek korzysta ze skrzyń TraXon.

Nowa fabryka koncernu Stellantis  w Gliwicach jest niemal gotowa do produkcji samochodów dostawczych.

‎Międzynarodowe jury Red Dot przyznało prestiżowe wyróżnienie IVECO T-Way, najtwardszemu samochodowi ciężarowemu w gamie ciężkiej IVECO  za wyjątkowy design i wysoki stopień innowacyjności. ‎

‎Szwedzki gigant mleczarski dodaje nowy pojazd elektryczny do swojej zielonej floty, aby zapewnić cichszą i czystszą dystrybucję miejską.‎

Unia Europejska zdecydowała o wprowadzeniu zakazu transportu drogowego wykonywanego przez rosyjskich i białoruskich przewoźników.

‎Scania pracuje obecnie z Cumminsem nad projektem pierwszych 20 elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi, które będą napędzane zielonym wodorem, w projekcie HyTrucks.‎

‎Ford Pro wysyła egzemplarze produkcyjne swojego w pełni elektrycznego samochodu dostawczego E-Transit do klientów w całej Europie z fabryki Ford Otosan w Kocaeli w Turcji.‎

Ciąg dalszy porządkowania multibrandowego giganta. Stellantis N.V. ogłosił, że sprzedał pozostałe 25% udziałów w GEFCO S.A. Grupie CMA CGM, liderowi w dziedzinie transportu i logistyki.‎

Wysoka moc, maksymalna niezawodność, ekonomiczność w codziennej eksploatacji, niskie zużycie paliwa, a przy tym dynamika – układ napędowy odpowiada za około 50%, a więc największą część, wartości generowanej przez samochód ciężarowy.

‎Fabryka IVECO w Valladolid, w której produkowane są podwozia i kabiny lekkiego samochodu dostawczego Daily i kabina ciężkiej gamy IVECO S-WAY, otrzymała nagrodę "Tecnalia al Liderazgo" za cyfrową transformację zakładu przemysłowego. ‎

Torc Robotics,  spółka zależna Daimler Truck, otwiera centrum rozwoju technologii i oprogramowania w Stuttgarcie w Niemczech. Torc jest liderem w oprogramowaniu do pojazdów samojezdnych SAE Level 4 dla pojazdów ciężarowych.

Przewoźnicy z Polski Północno-Wschodniej skupieni w tzw "Porozumieniu Białowieskim", obawiając się o wpływ wojny w Ukrainie i wzrost kosztów transportu na branżę,  wystąpili do premiera Mateusza Morawieckiego z apelem o pomoc.

Początek strony