Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Poszerzenie gamy dostawczej to głównie wprowadzenie w 2021 r.  nowego KangooVana i jego kuzyna ExpressVana.

Najpierw Kangoo. Nadal będzie powstawało w Maubeuge, ale tylko w dwóch wersjach, standard i o pół metra dłuższy Maxi. Ładownia samochodu może mieć w sumie od 3,3 do 4,9 m sześciennego.

Krótka wersja nie zdobyła rynku.

Konstruktorzy Renault uważają, że poza wielkością ładowni, drugi kluczowy aspekt to dostęp do wnętrza. Opierali się na rozmowach i analizach warunków w Paryżu, ale podobnie jest w każdym dużym mieście. Jak się już uda zaparkować, to często bywa, że ktoś podjedzie z tyłu tak blisko, że trudno otworzyć tylne drzwi i wyładować towar. Dlatego poawił się „Sezam by Renault” czyli „sezamie otwórz się”; usuwając słupek „B” uzyskano wielki otwór drzwiowy na 145 cm ! Ponieważ zamontowano z przodu składany fotel pasażera, w sumie na podłodze Kangoo można przewieźć rurę albo drabinę na 3 m. Jeśli zaś auta używa serwisant z szafkami narzędziowymi, może je wyciągnąć jak na zdjęciu, tak że ma wszystko pod ręką. Gdy jednak Kangoo ma słupek i zamontuje się w nim wieszak pod sufitem, można przewieźć tam dwumetrową drabinę.

Nie trzeba pytać czy Renault przetestowało „sezama” pod względem bezpieczeństwa, i górne i dolne partie nadwozia przejmą energię którą absorbowałby słupek.

Przednie drzwi Kangoo otwiera się pod kątem 80 stopni, a zupełnie nowy kokpit oferuje schowki o pojemności 60 litrów. Na uwagę zasługuje wysuwana szuflada, duża! Samochód jest wyposażony w pakiet systemów wspomagających bezpieczeństwo, takich jak AEB hamujący po wykryciu ludzi obok auta, autonomię poziomu II czyli Lane Keeping i distance control, ma też asystenta wiatru bocznego. Co do silników to albo diesel 1.5 Blue dCi o mocy 75-115 KM albo TCe 100-130 KM. Przekładnie manualne 6 stopniowe lub automat 7 stopniowy.

ExpressVan nie ma drzwi „sezam” ale ma zwykłe odsuwane, tyle że... o rekordowej w segmencie szerokości 76 cm. Ładownia na 3,3 albo 3,7 m sześciennego, zależnie od rodzaju przegrody, długość ładowni może wynosić do 1,91 m. Ładowność uzależniona od silnika i wynosi od 650 do 780 kg.

W podobnie do Kangoo zaprojektowanej kabinie z 3 płaszczyznami deski rozdzielczej, też jest sporo schowków o pojemności do 48 litrów. Podobnie jak w Kangoo, widzimy tu silniki TCE 100 i diesle 75 lub 95 KM. Ponieważ zaś Express ma być ekonomicznym pojazdem, w wielu wersjach przeglądy robi się co 3 lata.

Samochody nowej gamy mogą mieć lusterko szerokokątne wsteczne na prawej osłonie przeciwsłonecznej, tylną kamerę, rozwiązanie poprawiające przyczepność w trudnych warunkach , wykrywanie obiektów w martwym polu lusterek, układ stabilizacji przyczepy. Zadbano o potrzeby współczesnego kierowcy, więc są 3 gniazda USB i ładowarka indukcyjna.

Pokazano też nowe Kangoo electric z baterią 44 kWh wystarczającą na przejechanie 265 km, a ładowaną Wallboksem w 4 godziny.

 

l

Początek strony