Dlaczego Renault zorganizowało w Krakowie duże wydarzenie zwane LCV Summit 2024? Bo była to jednocześnie premiera nowego Mastera dla regionu East.
Region o którym mowa to 6 krajów (kraje nadbałtyckie, Slowacja, Czechy i Polska) i może ku lekkiemu zaskoczeniu, jesteśmy dla koncernu francuskiego bardzo ważni. Owszem, Renault jest liderem rynku samochodów dostawczych do 3,5 tony w Europie, ale w Europie „East„ sprzedaje aż 106 tys. dostawczaków rocznie, z czego aż 65 w Polsce. I u nas Renault jest liderem segmentu od 4 lat, a Master rządzi od 6 lat. Ponadto od 15 lat ta marka dominuje na rynku samochodów modyfikowanych. I stąd parkingi wokół miejsca konferencji zapełniły się kilkudziesięcioma konwersjami, a więc wywrotkami, kamperami, chłodniami, samochodami służb komunalnych itd.
Polska ma 77 serwisów Renault, z których wiele specjalizuje się w furgonetkach w ramach programu Pro +. Już lata temu dopracowaliśmy się sieci certyfikowanych warsztatów partnerskich przerabiających gołe furgony lub podwozia na specjalistyczne pojazdy.
I pozycja Renault w dostawczej części rynku motoryzacyjnego i znaczenie naszego regionu skłoniły koncern do przygotowania premiery i jazd testowych nowego Mastera dla mediów w Krakowie. Przyjechał też szef Renault LCV Heinz-Jurgen Löw, który podkreślał, że najważniejsze w nowym Masterze jest to, że ma on platformę multienergetyczną, czyli można go produkować w wersjach spalinowych , elektrycznych ale i wodorowych. W każdej opcji jest najwydajniejszy wśród konkurentów.
Master zapewnia pojemność ładowni od 11 do 22 metrów sześciennych. Ma teraz szersze drzwi boczne, mniejszy promień skrętu, a napęd spalinowy oparto na silniku 2.0 o mocy od 105 do 170 KM.W wersji elektrycznej Master będzie liderem bo przy baterii 87 kWh powinien zapewniać zasięg aż 460 km. Niebawem pojawi się furgon z małym 40 kWh akumulatorem, dla takich firm które wykonują dziennie przebiegi do 200 km.
Master jest nowością, ale jeździłem nim we Francji więc test elektryka znajdziecie w zakładce Van.
Fot.Dominik Kalamus
https://www.truckitransport.pl/van/3112-master-e-tech-ma-tez-nazwe-aerovan
https://www.truckitransport.pl/van/3112-master-e-tech-ma-tez-nazwe-aerovan