Tuż przed oficjalną premierą na wystawie IAA Mobility w Monachium, Renault pokazało oczekiwane od dwóch lat, dłuższe siedmiomiejscowe Kangoo w wersji także elektrycznej.
25 lat po wprowadzeniu pierwszego modelu o niepowtarzalnym i praktycznym designie z przesuwnymi bocznymi drzwiami i po stworzeniu segmentu kombivanów Renault Kangoo dostosowuje się do nowej epoki.
Kangoo to przykład wyjątkowego sukcesu – w 50 krajach na całym świecie sprzedano ponad 4,4 miliona sztuk tego samochodu.
Teraz jest również dostępne w wersji przedłużonej. Jego platforma to modyfikacja płyty krótszego Kangoo L1. Wydłużenie osiągnięto przez dodanie ponad 20 cm za słupkiem B, przez co drzwi tylne są o 18 cm szersze, oraz przez dodanie 20 cm za tylnym kołem.
Nowe Grand Kangoo ma wszystkie praktyczne zalety i wysoki poziom bezpieczeństwa typowy dla Kangoo. A dodatkowo oferuje więcej miejsca i więcej dostępnych konfiguracji:
Wysoki komfort dzięki największej ilości miejsca w tej kategorii: 3 pełnowymiarowe miejsca w drugim rzędzie i 2 w trzecim rzędzie zapewnią komfortową podróż siedmiu dorosłym pasażerom.
Największa w tym segmencie przestrzeń na wysokości kolan w trzecim rzędzie, która wynosi aż 164 mm. Ponad 58 litrów pojemności schowków, które są łatwo dostępne, w tym szuflada Easy Life i schowki pod podłogą w drugim rzędzie.
Bagażnik o pojemności 500 l, w wersji 7-miejscowej, można powiększyć do 3750 l po złożeniu tylnych siedzeń oraz fotela pasażera z przodu.
Pięć pełnowymiarowych miejsc, z możliwością niezależnego przesuwania, składania i wyjmowania.
Długość ładunkowa 3,11 m, dostępna po złożeniu oparcia przedniego fotela pasażera.
14 systemów wspomagania prowadzenia, w tym systemy jazdy autonomicznej poziomu 2, które podnoszą bezpieczeństwo.
Podobnie jak w mniejszym Kangoo, kabina zyskuje na atrakcyjności wraz z pojawieniem się deski rozdzielczej, wykończonej materiałem przypominającym wyglądem ciemne szczotkowane drewno. Wnętrze jest komfortowe i ma zdecydowanie lepszą ergonomię. Zmienia się zespół zegarów – w wersji E-Tech pojawiają się na nim dane związane z napędem elektrycznym.
Dostęp do trzeciego rzędu ułatwiają dwie pary szerokich przesuwnych drzwi (83 cm szerokości, czyli o 18 cm więcej niż w Kangoo), niskie progi i składane siedzenia w drugim rzędzie. Teraz wsiadanie i wysiadanie jest łatwiejsze, zarówno w przypadku dorosłych, jak i dzieci. Łatwiej też umieścić dziecko w foteliku z bezpiecznym systemem mocowania Isofix.
Nowe Grand Kangoo dostosowuje się do wszelkich sposobów użytkowania. Jest w standardzie wyposażone w przeszkloną tylną klapę. Można także zamówić wersję z przeszklonymi dwuskrzydłowymi asymetrycznymi drzwiami typu 2/3–1/3, które zapewniają łatwy dostęp do bagażnika, zwłaszcza na parkingach o ograniczonej wysokości.
Duża ilość miejsca w kabinie doskonale odpowiada potrzebom rodzin, które szukają 7-miejscowego samochodu, który będzie nadawał się do częstego użytkowania i w którym wygodnie zmieszczą się pasażerowie różnego wzrostu.
Samochód jest również świetnie przystosowany do potrzeb osób, które zawodowo zajmują się dziećmi – ma możliwość zamocowania pięciu fotelików Isofix, a jego ergonomia ułatwia umieszczenie dzieci w foteliku lub na podstawce. Jest również przystosowany do przewozu osób dorosłych – można nim wygodnie przewieźć 7 pasażerów w dowolnej konfiguracji (na przykład: 2/2/2), aby dodatkowo ułatwić im wsiadanie.
Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh wykorzystywanej w 100% Nowe Grand Kangoo E-Tech oferuje zasięg do 265 km
w cyklu WLTP.
Jest to zasięg pozwalający użytkownikom na spokojne planowanie większości codziennych dojazdów przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu. Zwłaszcza że wystarczy zaledwie 10 minut ładowania z terminala o mocy 80 kW, by zwiększyć zasięg o dodatkowe 80 km.
Akumulator ma gwarancję na 8 lat lub 160 000 km przebiegu, na zachowanie co najmniej 70% procent pojemności nominalnej.
Nowe Kangoo E-Tech 100% electric jest wyposażone w silnik o mocy 90 kW, który zapewnia natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm dla płynnej i bezpiecznej jazdy w każdej sytuacji. Tryb Eco umożliwia ograniczenie mocy (56 kW) i prędkości maksymalnej (do 110 km/h) w celu zwiększenia zasięgu.
Kierowca ma również do wyboru, jak w Kangoo L1, trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania: Sailing (kontrolka B1), Drive (B2), Brake (B3).
Klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii niezależnie od wybranego trybu hamowania.
Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór spośród sześciu odmiennych trybów jazdy, a tym samym optymalną wygodę prowadzenia i zasięg
w zależności od sposobu użytkowania pojazdu i warunków na drodze.
Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia mogą być zgrupowane na 10-calowym, w 100% cyfrowym kolorowym ekranie na tablicy rozdzielczej, który zapewnia pełną gamę możliwości personalizacji (dostępny jako opcja).
W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku, Nowe Grand Kangoo E-Tech 100% electric jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Zapewnia ona ogrzewanie zimą i chłodzenie latem – działa tak jak odwrócona klimatyzacja. Kabina jest ogrzewania ciepłem pobranym z zewnątrz, a w trybie klimatyzacji ciepło z kabiny jest odbierane i odprowadzane na zewnątrz.
Pompa ciepła osiąga optymalną wydajność w zakresie temperatur od -15 do +15°C. Zapewnia nie tylko wysoki komfort cieplny, ale też nie zmniejsza zasięgu samochodu. Rozwiązanie to pozwala zwiększyć zasięg nawet o 30 km i uniknąć ogrzewania kabiny wyłącznie za pomocą grzałek elektrycznych, które pobierają prąd z akumulatora trakcyjnego.
Akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą i grzałkę elektryczną, które umożliwiają pracę w optymalnym zakresie temperatur w celu zachowania zasięgu i skrócenia czasu ładowania.
Ponadto Nowe Grand Kangoo E-Tech 100% electric oferuje w opcji podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewane przednie fotele i kierownicę, które zdecydowanie podnoszą komfort cieplny w okresie zimowym, a jednocześnie nie zużywają wiele prądu.
Ładowanie akumulatora trakcyjnego Nowego Grand Kangoo E-Tech 100% electric jest możliwe za pomocą jednej z dwóch ładowarek. Szybkiej ładowarki AC prądu trójfazowego o mocy 22 kW, umożliwiającej doładowanie akumulatora z 15% do 80% pojemności w ciągu 2 godzin i 40 minut. Ładowarki 22 kW AC-DC 80 kW (montowanej w standardzie), która umożliwia zwiększenie zasięgu o 170 km w ciągu 27 minut.
Co więcej, dzięki aplikacji MyRenault na smartfony lub systemowi multimedialnemu Renault Easy Link, Nowe Grand Kangoo E-Tech 100% electric dysponuje specjalnymi usługami Renault Connect takimi jak:
programowanie ładowania akumulatora oraz zdalna kontrola stanu naładowania,
programowanie wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny,
wyszukiwanie stacji ładowania na trasie,
obliczanie celu podróży dostępnego na pozostałym zasięgu.
Model ten będzie również dostępny w dwóch wersjach spalinowych spełniających wymagania najnowszych norm czystości spalin (Euro 6E): z silnikiem benzynowym o mocy 130 KM z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów lub skrzynią automatyczną EDC7, lub z silnikiem wysokoprężnym o mocy 95 KM.
Zamówienia na nowy model będzie można już składać a pierwsze dostawy zaplanowano na początek 2024 roku.