Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Mercedes-Benz dokonał właśnie istotnej aktualizacji eSprintera, zwiększając jego moc i zasięg dzięki nowym silnikom i akumulatorom.

Najnowszy eSprinter otrzymuje nową, napędzaną elektrycznie tylną oś, która oprócz ulepszenia upakowania układów elektrycznych pozwoliła zaoszczędzić na masie i umożliwiła wyprodukowanie większej liczby wariantów. W związku z tym dostępna będzie szersza gama eSprinterów, w tym modele z podwoziem z kabiną, gotowe warianty z chłodnią i platformą oraz kilka rozstawów osi furgonów.

Zasilanie eSprintera pochodzi z nowego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi o mocy 100 kW lub 150 kW. To znaczący krok naprzód w porównaniu z silnikiem o mocy 85 kW, który można znaleźć w poprzednim eSprinterze, który również wytwarzał tylko 295 Nm momentu obrotowego w porównaniu do 400 Nm w nowym silniku. Mówi się, że silnik waży zaledwie 130 kg, co wraz z nowymi, lżejszymi akumulatorami pomaga eSprinterowi osiągnąć maksymalną ładowność 1575 kg. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wyniesie 3,5 i 4,25 tony, a uciąg ma wynosić do dwóch ton.

Dostępne są trzy różne rozmiary akumulatorów z ogniwami  litowo-żelazowo-fosforanowymi o pojemności 56 kWh, 81 kWh i 113 kWh, które teraz nie zawierają kobaltu ani niklu. Wcześniej eSprinter był dostępny tylko z dwoma rozmiarami akumulatorów: 41 kWh lub 55 kWh.

Szybkość ładowania wzrosła z maksymalnych 80 kW poprzedniego eSprintera do 115 kW. Mercedes-Benz eSprinter ma możliwość ładowania zarówno prądem zmiennym, jak i stałym, przy czym ładowanie od 10% do 80% zajmuje zaledwie 28 minut w przypadku mniejszego akumulatora 56 kWh i 42 minuty w przypadku największego akumulatora 113 kWh.

Dla największego akumulatora zasięg elektryczny, według symulacji cyklu WLTP, wynosi do 400 km, podczas gdy w cyklu miejskim WLTP sięga aż 500 km.

Zasięg Mercedes-Benz eSprinter został potwierdzony przez własne testy Mercedesa podczas podróży powrotnej ze Stuttgartu do Monachium, gdzie van przejechał 475 km na jednym ładowaniu. eSprinter zużywał średnio 21,9 kWh na 100 km i zakończył podróż z 3% wskaźnika zasięgu. Test weryfikacyjny przeprowadzono na modelu z akumulatorem 113 kWh oraz w furgonie z rozstawem osi L3.

Mercedes od kilku lat wprowadza system informacyjno-rozrywkowy MBUX w swojej gamie samochodów osobowych i dostawczych, ale pominął go w poprzednim eSprinterze, aby zachować zasięg. Tak już nie jest.

Najnowszy eSprinter otrzymuje pełny system MBUX. Został również zaktualizowany o własne szczegóły dotyczące pojazdów elektrycznych. Oznacza to, że będziesz otrzymywać dane w czasie rzeczywistym dotyczące poziomu naładowania baterii i zasięgu. W rzeczywistości Mercedes stworzył inteligentny interaktywny wskaźnik zasięgu, który łączy się z nawigacją. Daje dokładniejsze wyobrażenie o tym, jak daleko zabierze Cię ładowanie baterii.

Jest to jeden z wielu systemów, które Mercedes nazywa „elektryczną inteligencją”. Przy przewidywaniu zasięgu bierze pod uwagę warunki drogowe i topografię Twojej trasy i może obliczyć najlepszą możliwą strategię ładowania, aby dotrzeć do celu. Może to również obejmować dotarcie do miejsca docelowego z określoną opłatą. Świetne, gdy wiesz, że ładowanie nie jest dostępne na postoju.

Nowy model eSprinter będzie również pierwszym globalnym elektrycznym dostawczym samochodem tej marki i trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie przed wprowadzeniem na rynek europejski. Produkcja w USA rozpocznie się w drugiej połowie roku, a modele europejskie pojawią się na początku 2024 roku.

Mercedes sprzedał do tej pory ponad 30 000 elektrycznych samochodów dostawczych i zobowiązał się do sprzedaży wyłącznie pojazdów elektrycznych i bezemisyjnych od 2025 roku. Oznacza to, że po tej dacie nie będą produkowane żadne nowe modele silników spalinowych.

Istotna jest również data 2025 r., ponieważ wtedy zostanie oddana do użytku nowa modułowa platforma van.ea. Platforma pojazdu elektrycznego będzie podstawą nowej generacji furgonetek eSprinter, a także eVito i innych modeli pasażerskich, takich jak Klasa V.

Produkcja najnowszej generacji Mercedes-Benz eSprinter będzie prowadzona w trzech lokalizacjach. Charleston w Karolinie Północnej w USA jest miejscem produkcji wszystkich północnoamerykańskich samochodów dostawczych Mercedes-Benz eSprinter. Europejskie modele eSprinter będą produkowane w dwóch lokalizacjach, przy czym Ludwigsfelde będzie produkować warianty podwozia z kabiną, a Dusseldorf będzie odpowiedzialny za produkcję furgonów. W sumie eSprinter będzie dostępny na ponad 60 rynkach.

 

Tekst George Barrow

Zdjęcia: Mercedes-Benz

 

link 

https://vanreviewer.co.uk/news/mercedes-benz-esprinter-gets-boost/

https://vanreviewer.co.uk/news/mercedes-benz-esprinter-gets-boost/

 

I

https://vanreviewer.co.uk/

 

 

Początek strony