Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Firma Opel nie produkując samodzielnie furgonetek rozwija jednak ten segment, a ostatnim przykładem jest pokazane niedawno nowe Movano.

Nowy Opel Movano, z najlepszymi w swojej klasie parametrami pod względem ładowności, przestrzeni ładunkowej i dopuszczalnej masy całkowitej, w połączeniu z szeroką gamą nadwozi różnej długości i wysokości, od samego początku sprzedaży będzie dostępny nie tylko z nowoczesnymi silnikami Diesla, ale także z bezemisyjnym akumulatorowym napędem elektrycznym. Nowe Movano i Movano-e pojawią się u dealerów Opla jeszcze w tym roku.

Poszczególne warianty Opla Movano sprostają każdemu zadaniu transportowemu od przewozów osób i dostaw w mieście, przez transport towarów w warunkach chłodniczych, aż po kampery. Elektryczny zespół napędowy w nowym dostawczym Oplu rozwija moc 90 kW (122 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 kWh lub 70 kWh, zapewniające zasięg odpowiednio 117 lub 224 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP1).

Akumulatory umieszczono pod przestrzenią ładunkową, gdzie nie wpływają na jej funkcjonalność, poprawiając jednocześnie stabilność na zakrętach oraz przy mocnym wietrze. Dla poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Poza napędem elektrycznym, nowe Movano oferuje silniki wysokoprężne, o wysokiej wydajności paliwowej i niskiej emisji CO2. Moc silników o pojemności 2,2 litra, wynosi od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów wynosi od 300 Nm przy 1.500 obr/min do 370 Nm przy 1.750 obr/min.

Wszystkie silniki współpracują z sześciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów.

Furgon jest dostępny w czterech długościach (L1-4) i trzech wysokościach (H1-3), z maksymalną kubaturą przestrzeni ładunkowej od 8 do 17 m3. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do najszerszych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 2,1 tony.

W standardowej kabinie znajduje się pojedynczy rząd trzech siedzeń, natomiast w drugim rzędzie opcjonalnej kabiny załogowej są miejsca dla czterech dodatkowych pasażerów. Nowe Movano przygotowano również w wariancie podwozia do zabudowy z kabiną standardową lub załogową, a także jako platformę do zabudowy z kabiną z jednym rzędem trzech foteli.

Systemy wspomagające prowadzenie pojazdów chronią nie tylko kierowcę, ale także innych użytkowników drogi. Bogata lista wyposażenia nowego Movano, w dużej części standardowego, obejmuje między innymi system automatycznego hamowania awaryjnego, system monitorowania martwego pola, układ kontroli zjazdu z góry oraz system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu.

OpelConnect i aplikacja myOpel oferują specjalne rozwiązania dla użytkowników lekkich pojazdów użytkowych, także elektrycznych, np zdalne uruchomienie ładowania.

W przypadku profesjonalnego zarządzania flotą pojazdów rozwiązanie telematyczne "OpelConnect" z usługą "Free2Move Fleet Services" umożliwia śledzenie położenia geograficznego pojazdu, optymalizację tras, monitorowanie obsługi i zużycia paliwa oraz udzielanie wskazówek dotyczących bardziej ekonomicznej jazdy.

Nowy Movano dołącza do Combo i Vivaro jako najnowszy przedstawiciel rodziny lekkich pojazdów użytkowych marki Opel. Do końca bieżącego roku już wszystkie dostawcze Ople będą dostępne z napędem w pełni elektrycznym.

 To zdjęcie sprzed kilku miesięcy pokazuje starą gamę dostawczych Opli bo dwa modele pochodzą aktualnie od innych partnerów produkcyjnych.


 

 


 

 


 

 

 

 

l

Początek strony