Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Dlaczego widzimy czasem samochody naszpikowane potężną ilością urządzeń pomiarowych. Może jeden z nich używa  nowego rozwiązania ZF Annotate?

Kamery, radary, lidary czy czujniki ultradźwiękowe w sposób ciągły dostarczają danych, z których pojazd generuje dwu a ostatnio trójwymiarowy obraz swojego otoczenia. Ważne jest, aby pojazd prawidłowo przetwarzał dane z czujników cyfrowych, aby uzyskać „ prawdę”. Jeśli ta „podstawowa prawda” nie jest prawdziwa, może to prowadzić do poważnych konsekwencji.

Skąd mamy   mieć pewność, że system poprawnie przetwarza dane i że „podstawowa prawda” rzeczywiście odpowiada rzeczywistości? Podczas procesu opracowywania i walidacji zbierane są dane referencyjne w celu porównania z wynikami testowanych systemów. W tym celu firma ZF opracowała usługę walidacji ZF Annotate. Pomiar referencyjny wykonywany jest za pomocą dodatkowego zestawu czujników, który zbiera dane niezależnie od testowanej konfiguracji.

System czujników odniesienia jest stosowany albo w samym pojeździe testowym, albo w oddzielnym pojeździe referencyjnym jadącym za nim.

Zestaw czujników można zamontować na samym pojeździe testowym  i konfrontować się z tymi samymi sytuacjami na drodze. Zarejestrowane dane są następnie przesyłane do chmury i analizowane. Dzięki sztucznej inteligencji wszystkie istotne obiekty są dokładnie oznaczane, klasyfikowane, przypisywane i przypisywane są im unikalne numery identyfikacyjne. Śledzone są poruszające się obiekty. Dzięki tej adnotacji ZF Annotate oferuje bardzo precyzyjny pomiar porównawczy.

Wcześniej firma  korzystała z ZF Annotate do testowania systemów ADAS, które wprowadziła na rynek. Obecnie firma oferuje tę usługę również bezpośrednio swoim klientom, pomagając w ten sposób przyspieszyć testowanie i szkolenie systemów ADAS z poziomu 2 do poziomu 5 i uczynić je bardziej opłacalnymi. Walidacja takich systemów wymagała dużo pracy i była odpowiednio czasochłonna i kosztowna, ponieważ dane referencyjne są tradycyjnie opisywane ręcznie przez ludzi.

„Dzięki sztucznej inteligencji możemy przyspieszyć proces walidacji nawet 10-krotnie. Dzięki temu nasi klienci oszczędzają czas i pieniądze.” -  wyjaśnia dr Holger Klein, dyrektor generalny ZF.

„Możemy przyspieszyć proces sprawdzania i walidacji nawet 10-krotnie, skracając w ten sposób proces z 12 miesięcy do zaledwie dwóch. Oszczędzamy czas i pieniądze” – wyjaśnia dr  Klein . Bo dzięki możliwości pracy 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, nasza usługa oparta na chmurze umożliwia weryfikację danych referencyjnych w wyjątkowo krótkim czasie w porównaniu z rynkiem, bez utraty jakości”.

ZF Annotate to najnowocześniejsze, wspierane przez sztuczną inteligencję rozwiązanie walidacyjne do testowania i szkolenia nowoczesnych systemów ADAS – zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych.

Jedną z podstawowych zalet systemu ZF Annotate jest radykalne obniżenie kosztów walidacji. Sprawdzanie czy pomiary czujników są 100 proc. rzetelne, teraz może być o 80 proc. tańsze.

 

 

Początek strony