Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

O ile wprowadzona przed rokiem nowa gama DAF XG  z przedłużoną  kabiną była  pierwszym tego typu autem, a więc z założenia sukcesem,  o tyle wchodząca na rynek gama dystrybucyjna XD ma inne cele  i innych odbiorców.

Pojazdy z serii XD nowej generacji DAF nawiązują konstrukcyjnie do  pojazdów z serii XF, XG oraz XG⁺ do transportu długodystansowego, więc wyznaczają w swojej klasie nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i komfortu kierowcy.

Kabina modelu DAF XD jest wyposażona w dużą szybę przednią i duże okna boczne z bardzo nisko umieszczoną dolną krawędzią, co zapewnia najlepszą w tej klasie widoczność bezpośrednią. Uzyskano to w połączeniu z niskim położeniem kabiny (17 cm niżej niż w nowej wersji XF) i nową deską rozdzielczą w wersji Vision, która charakteryzuje się obniżoną płaszczyzną w stronę przedniej szyby po stronie pasażera.

Dla każdego kierowcy ważne będzie, że do nowej kabiny wsiądą po dwóch zaledwie stopniach.

Opcjonalnie dostępne jest okno widoku na krawężnik oraz składany fotel pasażera, które z kolei umożliwiają niezakłóconą obserwację pieszych i rowerzystów znajdujących się obok pojazdu po stronie pasażera. Bezkonkurencyjną widoczność pośrednią uzupełniają systemy DAF Digital Vision i funkcja DAF Corner View .

Inaczej poprowadona krawędź deski w wersji Vision.

System DAF City Turn Assist za pomocą wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń alarmuje kierowcę, gdy w martwej strefie po stronie pasażera znajdują się inni użytkownicy drogi.

Kabina o doskonałej aerodynamice zapewnia doskonałe zużycie paliwa i niski poziom emisji CO2. Charakteryzuje się taką samą przednią szybą o dużym promieniu krzywizny, z dopracowanymi uszczelnieniami pomiędzy elementami kabiny i optymalnym przepływem powietrza do silnika i pod kabiną, podobnie jak w długodystansowych modelach DAF XF, XG i XG+.

Do najlepszej na rynku wydajności pojazdów przyczynia się też nowy silnik PACCAR MX-11, inteligentny układ końcowego oczyszczania spalin, niska masa pojazdu, zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon w wyposażeniu standardowym oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Szeroka dostępność przystawek odbioru mocy, modułów mocowania zabudowy oraz złączy elektrycznych i pneumatycznych zapewnia uzyskanie najwyższej w klasie łatwości i jakości montażu zabudów.

Silniki MX-11 dostępne są w 5 poziomach mocy, od 300 do 450 KM, a dzięki technologii multitorq, oferują o 150 Nm więcej na biegu bezpośrednim. Nowe silniki o mocy 300 i 340 KM zapewniają moment maksymalny już przy 850 obrotach, co wpływa dobrze na zużycie paliwa.

Modele XD nowej generacji są wyposażone w przestronne kabiny o kubaturze do 10 m3 i wyjątkowej łatwości dostępu do wnętrza. Poza kabinami Sleeper Cab oraz Sleeper High Cab w wyposażeniu standardowym dostępna jest kabina Day Cab, która zapewnia istotnie większą przestrzeń w stosunku do poprzednich rozwiązań.

Bezkonkurencyjnie szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy gwarantuje idealną pozycję jazdy. Efektowna i niezwykle ergonomiczna deska rozdzielcza jest wyposażona w bardzo czytelne i w pełni cyfrowe zestawy wskaźników. Pojazd zapewnia dodatkowy komfort jazdy i prowadzenia dzięki nowej, ulepszonej konstrukcji przedniej części ramy, zawieszenia kabiny oraz zawieszenia tylnej osi.

Pojazdy Nowej Generacji DAF serii XD można zamówić w kompletnej gamie konfiguracji osi 4x2 i 6x2 — zarówno ciągniki siodłowe, jak i podwozia pod zabudowy.
 

Początek strony