Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎Wraz ze Scania Super wprowadzono nowy, elastyczny program podwozia i zbiorników, dzięki czemu ciężarówka może osiągać takie same lub nawet większe odległości przy mniejszych zbiornikach paliwa. ‎

‎‎Jeśli chodzi o opracowanie najbardziej energooszczędnego samochodu ciężarowego, jaki kiedykolwiek widziała branża transportowa, wszystko się liczy. Dlatego Scania przeznaczyła znaczne środki na opracowanie nowego, elastycznego programu podwozi i zbiorników, który odgrywa ważną rolę w wykorzystaniu pełnego potencjału nowej gamy silników, układu oczyszczania spalin, skrzyni biegów i osi tylnych.‎

‎"Nowy program zbiorników pozwala nam zmaksymalizować pobór paliwa do zbiornika. Nasza filozofia podczas projektu rozwojowego brzmiała: "Po co przewozić dodatkowe paliwo jako ciężar własny, skoro zamiast tego można go używać do ładowności?" – mówi Aline Ferraz Larsson, inżynier ds. projektowania w dziale badawczo-rozwojowym Scania.‎

‎‎Nowy program podwozia i zbiornika obejmuje zbiorniki paliwa w kształcie litery D wykonane z aluminium. Nowe zbiorniki są bardziej wytrzymałe, ale także lżejsze, a ich konstrukcja zwiększa wykorzystanie paliwa. W zestawie znajdują się również nowe zbiorniki SCR montowane z boku. Wszystko to wydłuża czas pracy pojazdu bez przestojów.‎

‎Jednocześnie konstruktorzy Scanii poprawili elastyczność ramy i składu podwozia.‎

‎"Daje to klientowi większy wybór miejsca umieszczenia zbiorników na ramie, co jest dużym ulepszeniem zarówno dla nich, jak i producentów zabudów samochodów ciężarowych, ponieważ stwarza możliwości bardziej wydajnego rozkładu ładunku" - mówi Paula Pukk, kierownik ds. instalacji systemu SCR w Scania.‎

‎‎Jednym z kluczowych czynników wpływających na wydajność Scanii Super jest nowa, sprytna jednostka optymalizacji zużycia paliwa. Ta jednostka jest przymocowana do zbiornika podstawowego i działa jako zbiornik połowowy.‎

‎"Sposób, w jaki zbiornik  jest wyposażony w pompy elektryczne, umożliwia użytkownikowi dostarczanie "paliwa na żądanie": otrzymujemy dokładnie taką ilość paliwa, jakiej potrzebuje silnik, i nic więcej. Minimalizuje to straty w systemie", mówi Alex Elofsson Alenius, inżynier ds. Rozwoju, który pracował nad projektem.‎

 

‎‎Jednostka optymalizacji paliwa przynosi wiele innych ulepszeń dla klientów i dla ogólnej wydajności układu napędowego. Obecnie istnieją dłuższe okresy międzyobsługowe dla dwóch ciśnieniowych filtrów paliwa. Te okresy międzyobsługowe zostały dostosowane do okresów między wymianami oleju, co oznacza mniej wizyt w warsztacie i więcej czasu w drodze.‎

‎Usprawniono również proces separacji wody. Wraz z poprawą wydajności filtrów oznacza to lepszą ochronę wysokociśnieniowych elementów w silniku, a tym samym zmniejszenie kosztów napraw i konserwacji.‎

‎‎‎"Ulepszenia, które klienci z pewnością zauważą, to zminimalizowane automatyczne odpowietrzanie i lepsza możliwość rozruchu, które są dostarczane z jednostką optymalizacji paliwa. Pamiętam, jak po raz pierwszy wypróbowaliśmy ten system podczas zimowych testów w szwedzkiej Laponii. Było minus 40 stopni, ale silnik uruchomił się w dwie sekundy. To ogromne osiągnięcie – dodaje Alenius.‎

 

Początek strony