Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Wprowadzenie na rynek unowocześnionych serii T, T High, C i K w 2021 r.,Renault musiało przez pandemię rozłożyć na raty. Wreszcie samochody docierają fizycznie do klientów.

To najważniejsza ewolucja od czasu całkowitego odnowienia gamy producenta w 2013 roku.

W 2021 r. Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, przyjmując bardziej asertywną stylistykę, szczególnie w zakresie reflektorów, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia pomalowanej powierzchni dolnej części nadwozia. Nowy grill o strukturze plastra miodu dopełnia bardziej nowoczesny, elegancki wygląd Renault Trucks 2021.
Pojazdy są wyposażone w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy. Umożliwia to kierowcom przyjęcie pozycji kierowcy, która najbardziej im odpowiada, dostosowaną do ich budowy, wymagań,misji lub osobistych preferencji.


Kolumna jest regulowana za pomocą jednego sterownika nożnego, aby ustawić zarówno pozycję, jak i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kierownicy i natychmiastowe blokowanie zapewniają precyzję i bezpieczeństwo. Dodatkowo Neman na kolumnie został zastąpiony przyciskiem startowym.


Nowe fotele modułowe
Ponieważ kierowca ciężarówki spędza za kierownicą średnio dziewięć godzin dziennie, siedzenia muszą pozostać wygodne przez cały okres eksploatacji pojazdu i być dostosowane do potrzeb każdego kierowcy. Dlatego Renault Trucks przeprojektowało swoją gamę siedzeń i oferuje teraz gamę modułową, zapewniającą pełną elastyczność pod względem ustawień, wyboru kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe materiały tekstylne, zaprojektowane tak, aby wytrzymały codzienne wchodzenie i wychodzenie z kabiny. Opcjonalnie dostępna jest również wersja skórzana.
Renault Trucks T, T High, C i K w wersji 2021 ma również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania urządzeń osobistych.


Dodano uchwyt na tablet i smartfon, umieszczony w zasięgu ręki kierowcy,koło radia, zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Dodano również nową szufladę (na dole) do przechowywania dokumentów A4.Jest też blisko przycisk start&stop.
Po stronie pasażera pojazdy posiadają dwa schowki o łącznej pojemności 7 litrów (w tym 2 litrowa chłodziarka).


Ciężarówka to nie tylko narzędzie pracy kierowcy, ale także miejsce, w którym odpoczywa i śpi. Dlatego jakość łóżka ma kluczowe znaczenie. W trosce o dobre samopoczucie kierowcy i dłuższą żywotność sprzętu, Renault Trucks zwiększyło grubość materaca leżanki „Serenity” o 13% oraz podwoiło liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Leżanka ma 80 cm szerokości i grubość 17cm. Opcjonalnie można dodać nakładkę na materac z pianki z pamięcią kształtu, którą można prać. Materac jest oddzielony od dna, co pozwala na zastosowanie prześcieradeł. Słuchając uwag kierowców wprowadzono nowe materiały dzięki czemu leżanka dłużej będzie zachowywała świeży wygląd.
Dla większej wygody, obok leżanki dodano również dwa gniazda USB-C, aby ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych, jednocześnie utrzymując je w zasięgu ręki kierowcy podczas odpoczynku.
Wreszcie, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks połączyło siły z francuskim producentem Focal, aby dostarczyć sprzęt hi-fi i głośniki.
Nowe ciężarówki są standardowo wyposażone w światła LED. Ponieważ jest bliższe naturalnemu światłu, światło LED zapewnia kierowcom lepszą percepcję kontrastów i kolorów. To znacznie poprawia widoczność w nocy, a tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletą technologii LED jest jej niezawodność i długowieczność. Żywotność źródła LED jest do trzydziestu razy dłuższa niż w przypadku konwencjonalnej żarówki.
Dodatkowe światła LED zostały również umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby oświetlić próg drzwi, zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania w nocy.
Dostępnych jest również szereg opcji, w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (blokada drzwi), kamery i czujniki obecności, a także drzwi wizyjne zapewniające doskonałą widoczność pieszych i rowerzystów.
Wreszcie, awaryjne uruchomienie hamulca postojowego zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu, gdy kierowca opuszcza kabinę, automatycznie aktywując blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.
Na pewno nie mniej ważne są zmiany związane z ograniczeniem kosztów eksploatacji.
Po pierwsze, poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza.
Po drugie, pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, aby jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie paliwa. Należą do nich nowa wersja predykcyjnego tempomatu Optivision oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. „Eco on” jest trybem domyślnym i optymalizuje zużycie paliwa poprzez dostosowanie przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania, natomiast „Eco off” umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik informuje kierowcę w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba liści, tym bardziej ekonomiczna jazda.
Nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo poprawia zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km/h).O ile sam nowy silnik Euro 6 step E zapewnia obniżenia zużycia paliwa o 3 procent, to w wersji z pakietem Fuel Eco oszczędność jest 5 procentowa.
Wreszcie, nowe pojazdy Renault Trucks T i T High są standardowo wyposażone w opony klasy A, najbardziej efektywne pod względem zużycia paliwa na rynku.
Pojazdy obsługiwane przez nowe oferty serwisowe
Renault Trucks opracowało nową technologię regularnego aktualizowania oprogramowania pojazdu - w czasie wymaganym przez klienta - bez konieczności zabierania go do warsztatu.
Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia producentowi podjęcie działań przed wystąpieniem awarii, a tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha, gwarantując ciągłą dostępność pojazdu.
W praktyce oferta „Przewidywanie doskonałości” zapewnia: plan konserwacji, który jest doskonale dostosowany do użytkowania pojazdu, monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe. W sumie 80 proc. komponentów podlega nadzorowi prewencyjnemu.
Współpraca między Renault Trucks a jego siecią, umożliwiająca proaktywne zarządzanie utrzymaniem pojazdów,optymalizuje czas przestoju.
Ponadto eksperci z sieci Renault Trucks są w stanie przeprowadzić wstępną diagnostykę, aktualizacje funkcji i zdalne regulacje w pojazdach. Zdalnie można usuwać awarie oprogramowania. Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje ich terminy.
W zależności od użytkowania i przebiegu, okresy wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro VI można wydłużyć do 150 000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami konserwacji (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami konserwacji z mniejszą liczbą przestojów serwisowych i dodatkowymi oszczędność paliwa.
Wśród wprowadzonych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa podkreślić należy układ czujników wyłapujących obecność osób w martwym polu obok samochodu.

Początek strony