Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Renault Trucks unowocześnia swoje gamy T, T High, C i K w 2021 r., to najważniejsza ewolucja od czasu całkowitego odnowienia gamy pojazdów w 2013 roku.

Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, przyjmując bardziej asertywny styl, zwłaszcza jeśli chodzi o reflektory, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia pomalowanej powierzchni dolnej części nadwozia. Nowa kratka w kształcie plastra miodu dopełnia bardziej nowoczesny, elegancki wygląd Renault Trucks 2021. Pojazdy są wyposażone w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy. Dzięki temu kierowca może przyjąć najbardziej odpowiadającą mu pozycję za kierownicą, dostosowaną do jego budowy, wymagań misji lub osobistych preferencji. Kolumna jest regulowana za pomocą jednego sterownika nożnego, aby ustawić zarówno pozycję, jak i pochylenie kierownicy.

Ponieważ kierowca ciężarówki spędza za kierownicą średnio dziewięć godzin dziennie, siedzenia muszą być wygodne przez cały okres użytkowania pojazdu i dopasowane do każdego kierowcy. W związku z tym Renault Trucks przeprojektowało swoją gamę foteli i oferuje teraz gamę modułową zapewniającą pełną elastyczność w zakresie ustawień, wyboru kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe materiały tekstylne, zaprojektowane tak, aby wytrzymały wiele wejść i wyjść z kabiny.

Renault Trucks T, T High, C i K z 2021 r. oferuje również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Dodano uchwyt na tablet i smartfon, umieszczony w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy, zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Dodano również nową szufladę do przechowywania dokumentów w formacie A4. Po stronie pasażera pojazdy mają dwa schowki o łącznej pojemności 7 litrów (w tym 2-litrową chłodnię). to nie tylko narzędzie pracy kierowcy, ale także miejsce odpoczynku i snu. Dlatego jakość łóżka ma kluczowe znaczenie. Zwiększono grubość materaca leżanki „Serenity” o 13% i podwojono liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała.Dla dodatkowej wygody, w obszarze leżanki dodano również dwa gniazda USB-C, Na koniec, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu hi-fi i głośników. 

Nowe Renault Trucks T, T High i K C są standardowo wyposażone w światła LED. Ponieważ jest bliżej naturalnego światła, światło LED zapewnia kierowcom lepsze postrzeganie kontrastów i kolorów. Poprawia to znacznie widoczność w nocy, a tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletą technologii LED jest jej niezawodność i długowieczność.

Poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniej kratki i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza. Po drugie, pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, która jeszcze bardziej obniża zużycie paliwa. Obejmują one nową wersję predykcyjnego tempomatu Optivision oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. „Eco on” jest trybem domyślnym i optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania, podczas gdy „Eco off” umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba liści, tym bardziej ekonomiczna jazda. Nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu wokół wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km / h). Wreszcie, nowe Renault Trucks T i T High są standardowo wyposażone opony w klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.

Renault Trucks opracował nową technologię umożliwiającą regularną aktualizację oprogramowania pojazdu - w czasie wymaganym przez klienta - bez konieczności zawożenia go do warsztatu. Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia producentowi podjęcie działań zanim wystąpi awaria, a tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha, gwarantując ciągłą dostępność pojazdu. W praktyce oferta „Excellence Predict” zapewnia : - Połączony plan konserwacji, który jest idealnie dostosowany do użytkowania pojazdu. - Monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe. - Innowacyjna technologia zapobiegania awariom w czasie rzeczywistym dla 80% komponentów, które mogą prowadzić do przestojów.

Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje spotkania. W zależności od użytkowania i przebiegu, okresy między wymianami oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro VI można wydłużyć do 150000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi kosztami obsługi.

 

 

 

l

Początek strony