Pierwszego dnia wyścigów w Jarama Norbert Kiss odniósł 15. zwycięstwo, a wieczorem André Kursim powtórzył swój sukces z zeszłego roku i odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu.
Norbert Kiss, choć miał już od tygodnia zapewniony tytuł mistrza, poprowadził do kolejnych świateł, by odnieść zwycięstwo. Nie musiał, albo może chciał swoimi punktami wpłynąć na to kto będzie wicemistrzem? Kiss poprowadził 15 ciężarówek na metę z 4,5-sekundową przewagą. Wszystkie oczy zwróciły się na André Kursima, który miał dobry start i szukał odrobienia pozycji ze startowej pozycji ósmej.
Kursim i Calvet walczą w drugim wyścigu.
Wyścig stał się bitwą, w której „brytol” Anderson pracował jak zwykle bardzo twardo, a Antonio Albacete próbował znaleźć idealny moment, aby zdegradować Jochena Hahna z drugiego miejsca, bo startował przed swoją publicznością. Mijały kolejne okrążenia, a defensywna jazda Hahna była nie do pokonania. Ostatecznie na drugim stopniu znalazł się Hahn, Albacete pojawił się zaś na pierwszym podium w swoim domowym wyścigu.
Anderson wchodził w kontakt z każdym zawodnikiem.
Pierwszy raz w tym roku Kursim wystartował do drugiego biegu na odwróconej pozycji, ale tym razem był w stanie odeprzeć presję i ataki kolegów. Téo Calvet mocno naciskał przez cały wyścig, nigdy nie tracąc więcej niż osiem dziesiątych sekundy do lidera, ale Kursim miał wystarczająco dużo tempa i świetne wyczucie na hiszpańskim torze, by jako pierwszy przekroczyć linię mety.
Te wyniki pierwszego dnia wyjaśniały po części kwestie dwóch miejsc na podium klasyfikacji sezonu ETRC. Przypomnijmy, że przed tygodniem na Le Mans obydwaj mieli zdobyte po 35 punktów, co dało Niemcowi przewagę 12 punktów w klasyfikacji generalnej. Hahn na Iveco utrzymywał w Madrycie lekką przewagę nad Lenzem, natomiast Albacete i Lacko, mimo dobrej postawy, tracili nadzieję na sukces w drugim dniu.
Lacko ( nr 55) wywalczył w Madrycie 38 punktow ale to za mało na podium mistrzostw.
Natomiast w osobnej walce o Pucharu Promotora prowadzący Calvet walczył do ostatniego zakrętu o prowadzenie, ale ruch jego kolegi z drużyny Adama Lacko, który był trzeci, zniweczył tę szansę. Calvet bronił tylko drugiego miejsca przed swoim kolegą z drużyny, ryzykując swoją punktową przewagę w mistrzostwach Promotor's Cup, gdy dwie ciężarówki Buggyra Racing jechały bardzo blisko.
Ostatni dzień wyścigów w sezonie Goodyear FIA ETRC 2022 dostarczył dwóch pełnych akcji wyścigów, ponieważ Norbert Kiss wygrał swój 16. wyścig w tym sezonie, a Téo Calvet zdobył tytuł Pucharu Promotora oraz zwyciężył w ostatnim wyścigu.
Teo Calvet zdobył Puchar Promotora i 8 miejsce w generalce.
Jedyny bodaj poważniejszy incydent w niedzielę rozpoczął się od kontaktu między Antonio Albacete i Adamem Lacko, gdy Hiszpan popchnął Lacko szeroko, ślizgając się po pierwszym zakręcie. Udało mu się utrzymać na torze, ale ciężarówki za nim zanurkowały, zaś efekt domina sprawił, że Hahn szybko uderzył w tył Lenza .
Lenz musiał zadowolić się trzeim miejscem. (Fot.Richard Kienberger)
Czerwona flaga trwała około 20 minut przed wznowieniem wyścigu. Lenz był w stanie ponownie dołączyć do stawki, ale uszkodzenia ciężarówki Hahna były zbyt duże, aby kontynuować.
Po wznowieniu wyścigu Norbert Kiss zniknął z pola widzenia, odnosząc 16. zwycięstwo w sezonie. Lacko zdołał po raz drugi powstrzymać atakującego Albacete, zajmując drugie miejsce, przed Hiszpanem.
Lenz zajął czwarte miejsce, a Hahn w ogóle nic nie punktował, w efekcie różnica punktów między tą parą spadła do czterech i wciąż potrzebne było ścigane w ostatnim wyścigu sezonu.
W nim zaś Téo Calvet odniósł swoje drugie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, przed startującymi z pole position André Kursimem i Steffi Halm.
Inaczej niż w sobotę, Calvet skoczył na Kursima, gdy światła zmieniły się na zielone i ukradł prowadzenie, którego nie oddał do końca wyścigu. Jamie Anderson również próbował wykorzystać okazję, by podążać za Calvetem, ale popełnił błąd, pokonując ostatni zakręt i tracąc mnóstwo pozycji.
Jochen Hahn miał świetny start, robiąc wielkie postępy nad Saschą Lenzem, z którym walczył o drugie miejsce w mistrzostwach, a Lenz był czwarty i miał przewagę na tyle, by zdobyć punkty. Jednak Lenz na następnym okrążeniu popełnił błąd, próbując wyprzedzić Kursima i spadł na szóste miejsce. Gorzej było z Niemcem, który na kilka okrążeń przed metą miał problem mechaniczny, który spowodował, że wycofał się z wyścigu.
Zatem mimo niedzielnej nerwówki, 3 krotny mistrz Europy zdołał utrzymać drugie miejsce, z 10 punktami przewagi nad Lenzem.
Oto trójka najszybszych !
Oto wyniki mistrzostw ETRC 2022.
1.Norbert Kiss MAN 410 pkt.
2.Jochen Hahn Iveco 295 pkt
3.Sascha Lenz MAN 285 pkt
4.Adam Lacko Buggyra 264
5.Antonio Albacete MAN 197
6.Jamie Anderson MAN 149
7.Steffie Halm Iveco 132
8.Teo Calvet Buggyra 131
9.Andre Kursim Iveco 117
10.Shane Brereton MAN 55