Kontynuując przegląd jesiennych nowości Schmitza, tym razem o nowej rodzinie wywrotek S.Ki.
Nowe podwozie wywrotki zoptymalizowano pod kątem masy, dla większej ładowności.
Stalowe ramy podwozia wywrotki S.KI zawsze charakteryzowały się idealną równowagą między optymalizacją masy, solidną trwałością i stabilnością podczas przechylania. Dzięki gruntownej przebudowie ramy modułowej uzyskano oszczędności masy, co pozwala na zwiększenie ładowności wywrotki S.KI nawet o 180 kg, w zależności od długości i konkretnej konstrukcji ramy. Zmieniona konstrukcja belek poprzecznych zapewnia jeszcze większą stabilność i zapewnia dłuższą żywotność podwozia dzięki optymalnej ochronie przed korozją. Firma Schmitz Cargobull udziela klientom 10-letniej gwarancji na przerdzewienie dla ocynkowanej ramy generacji S.KI.
Nowa rama LIGHT w krótkich wariantach S.KI została opracowana specjalnie do użytku na drogach, placach budowy i lekkich trasach terenowych z optymalizacją ładunku. Ta innowacja to jedna z najlżejszych stalowych ram podwozia na rynku.
System modułowy oferuje odpowiednią ramę do każdego zastosowania: dostępne są cztery różne długości ramy (długości systemowe 7,2, 8,2, 9,6, 10,5), w zależności od pożądanej objętości nadwozia. Oprócz wersji STANDARD, dla każdej długości ramy, w zależności od zastosowania i wymagań, dostępna jest wersja LEKKA dla szczególnie dużej ładowności lub wersja HEAVY-DUTY do szczególnie ciężkich zastosowań.
Wszystkie warianty ramy zostaną przekonwertowane do nowej generacji wiosną 2021 r.,a następnie będą dostępne w nowym designie.
Nowo opracowana osłona przeciwnajazdowa już teraz spełnia przyszłe regulacje ustawowe dyrektywy ECE-R58.03. Dyrektywa ta znacznie zwiększa wymagania dotyczące zabezpieczenia przed wjechaniem. Od 1 września 2021 r. Nowe pojazdy muszą być wyposażone w osłonę przeciwnajazdową zgodną z ECE-R58.03.
Nowa osłona przeciwnajazdowa jest również wprowadzana na rynek w wywrotce S.KI wraz z nową generacją ram. Ta osłona podwozia spełnia już wszystkie kryteria nowej dyrektywy. Jednocześnie zmniejszono wagę i poprawiono obsługę.
Sprężynowy mechanizm składania upraszcza obsługę. Nowa osłona podwozia zapewnia również duży prześwit pod pojazdem wynoszący 728 mm po złożeniu. Umożliwia to np.łatwe manewrowanie do rozściełacza.