Wprawdzie Schmitz nie mógł pokazać swych nowości na wystawie IAA, ale… większość tych rozwiązań i tak jest mało wizualna, chodzi o rozwiązania schowane we wnętrzu pojazdów.
Głównym rozwiązaniem które od teraz wchodzi seryjnie do wszystkich kurtynówek jest telematyka poprawiająca wydajną eksploatację flot. Dotąd CTU miały chłodnie. Jest to aktualnie wyróżnik Schmitza, bo tylko on zakłada telematykę seryjnie. Dane rzeczywiste wysyłane w czasie rzeczywistym należą do klienta i trafiają tylko do niego.
CTU może być oferowane w wersji podstawowej z kontrolą zamknięcia drzwi i lokalizacją oraz geofencingiem lub pełnej, a firma bierze na siebie 12 miesięczny serwis telematyki.
W nowej generacji podwozi naczepowych Schmitz poszerza zastosowanie technologii Genios, stosowanej już od kilku lat, a polegającej na skręcaniu podłużnic i trawersów walcowanych na zimno, a nie spawanych. Firma nadal uważa że stal nie naruszana procesem obróbki cieplnej czyli spawania, jest wytrzymalsza i ma mniejsze tendencje do pęknięć. Od niemal 20 lat powszechną technologią zabezpieczania jest ich galwanizowanie, a ocena jakości jest bardzo dobra po wyprodukowaniu 500 tys. egzemplarzy.
Najlepsza kurtyna Schmitza to SCS Mega, która dostaje nową plandekę z udoskonalonym systemem Power Curtain oraz certyfikatem dla transportu opon. Przy wzmocnionej ramie w technologii Genios, Mega ma obniżoną o 300 kg masę, co wpływa na ładowność.
Naczepy od lekkiej X-Light po HD mają obecnie gwarancję antykorozyjną 10 lat na elementy galwanizowane.
Wspomniana S.CS Universal X-Light, także z walcowanymi elementami ramy, może ważyć netto od 4975 kg, co wpisuje się w stałą tendencję firmy do redukowania zbędnej masy pojazdów.e
Hitem Schmitza są chłodnie SKO Cool, teraz dostępne w najnowszej wersji z nowym systemem rozprowadzania powietrza w zabudowie. W połączeniach agregatu z kanałami powietrznymi zastosowano nowe materiały wpływające na większą niezawodność, zaś nowa lepsza cyrkulacja powietrza chłodzącego polega m. in. na stosowaniu większych przekrojów kanałów prowadzących powietrze do tylnej części naczepy. Dodano także zawory zapobiegające mieszaniu się powietrza ciepłego i zimnego. Zaś dla wariantów wielotemperaturowych chłodni uproszczono proces stawiania ściany dzielącej naczepę co oznacza szybsze i wygodniejsze jej obsługiwanie.
Pojawiają się także nowe mocowania kanałów powietrznych pozwalające na łatwiejsze utrzymanie czystości w chłodni.
SKO Smart Cool dostał także nowy interfejs CIS odpowiadający za komunikację kierowcy z naczepą. Doszła np. funkcja monitorowania poziomu energii i w razie potrzeby wyłączania odbiorników zagrażających deficytem prądu. CIS wykrywa teraz ciągnik prowadzący zestaw, zaś kontrola połączenia obydwu pojazdów odbywa się obecnie przez system RFID. Ma to wszystko znaczenie przy potencjalnym zagrożeniu przepinania naczep, nie kontrolowanych przez przewoźnika. Także nowa klawiatura KeyPad w nowym miejscu wpływa na poprawę bezpieczeństwa ładunku.
Drukarka temperatury w chłodni może być teraz obsługiwana w 21 językach i przechowuje informacje z 12 miesięcy, natomiast dostęp do niej można mieć albo z agregatu albo z aplikacji.
cdn