Philipp Reich, właściciel firmy transportowej z Vimfow w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, nabył dwa nowe pojazdy wyposażone w kurtyny w fabryce Schmitz Cargobull w Altenberge.
W przekazaniu pierwszych naczep EcoDuo dla niemieckiego klienta udział wzięli Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull AG i Benjamin Bröderdörp, kierownik sprzedaży (fot.). Specjalnie wyposażone firanki można wykorzystać do utworzenia kombinacji EcoDuo - złożonej z dwóch standardowych przyczep połączonych wózkiem i ciągniętych przez ciągnik siodłowy. Philip Reich użyje tej kombinacji w Finlandii.
„Zdecydowaliśmy się na połączenie EcoDuo bo mamy jedną trasę ok. 600 kilometrów w Finlandii i tylko jeden punkt rozładunku. W jedną stronę dostarczamy różne komponenty dla przemysłu samochodowego, a podróż powrotna to transport drewna. Potrzebujemy elastycznego pojazdu z dużą pojemnością ładunkową ”, wyjaśnia właściciel Philip Reich.
Każdy z pojazdów jest wyposażony w dolny sprzęg , aby podłączyć wózek. Wytrzymałe podwozie wyposażone jest w regulowany rozstaw kół w połączeniu z osią skrętną Schmitz Cargobull i oponami 385/55 R 22.5 .Kurtyna Power ma konstrukcję pozbawioną listew i jest standardowo wyposażona w siatkową plandekę przeciwkradzieżową.
W Niemczech dwa ciągniki siodłowe zabierają przyczepy na prom; po dopłynięciu do Finlandii dwie przyczepy są następnie połączone wózkiem i kombinacja rusza w drogę - ciągnięta tylko przez jedeną ciągnik siodłowy.
Całkowita ciężar ciągnika i pierwszej przyczepy pozostaje bez zmian na poziomie 40 ton; waga drugiej przyczepy może osiągnąć 36 ton, zgodnie z obowiązującymi przepisami skandynawskimi.
„Do tej pory udało nam się dostarczyć około 100 kombinacji tego pojazdu do Skandynawii i Hiszpanii”, informuje Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull AG, który aktywnie promuje ten pomysł. „W dłuższej perspektywie uważamy EcoDuo za efektywne pod względem środowiskowym i ekonomicznym rozwiązanie transportowe na odpowiednich głównych trasach w całej Europie.”
Zalety koncepcji EcoDuo:
W porównaniu do konwencjonalnych ciągników siodłowych i jednej przyczepy o łącznej masie 40t EcoDuo ma następujące zalety:
- Redukcja zużycia paliwa i emisji CO 2 na przewożoną tonę, tj . ok. 25% mniejsza emisja CO 2 i ok. 14% niższe obciążenia na pojedynczą oś .Obie naczepy mogą być również ciągnięte przez jeden ciągnik.
- Zwiększenie przepustowości dróg lub ograniczenie ruchu ze względu na zastosowanie mniejszej liczby pojazdów
- Mniejsze obciążenie na drogach i mostach ze względu na mniejsze obciążenia osi i mniej samochodów ciężarowych
- Rozwiązanie problemu braków kierowcy - Jeden kierowca, dwie naczepy do dalekich podróży
- Istniejące ciągniki siodłowe nadal można dobrze wykorzystać
- Z całej obecnej infrastruktury można nadal korzystać bez żadnych kosztownych inwestycji.