Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Wielton wprowadził modernizacje i ulepszenia w swoich flagowych wywrotkach. Modele Bulk Master i Weight Master zostały udoskonalone pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności. Skupiono się m.in. na nowych rozwiązaniach konstrukcyjnych, modernizacji skrzyń oraz zwiększeniu jakości i wytrzymałości produktów.

Nowe usprawnienia wprowadzone w modelach Bulk Master i Weight Master polegały, między innymi, na wzmocnieniu konstrukcji skrzyni ładunkowej, dzięki wprowadzeniu nowego, sztywniejszego
i grubszego obrzeża skrzyni oraz większego zagęszczenia poprzeczek podłogi. Dla skrzyń z klapą do czoła zmieniony został  także słup tylny na węższy, co wpłynęło na zwiększenie światła rozładunku portalu tylnego. Obrzeże górne zyskało kształt skośny do wnętrza skrzyni, niwelując problem zalegania materiału. Natomiast w obrzeżu tylnym postawiono na grubszą ściankę wewnętrzną i profil
o łagodniejszym kącie natarcia, dzięki czemu element ten stawia mniejszy opór podczas rozładunku
 i redukuje możliwość jego nadmiernego wycierania. Ponadto, wzmocniono narożnik ściany przedniej i wprowadzono nowy standard rozstawu poprzeczek podłogi, a także zainstalowano funkcjonalną  drabinkę wysuwaną spod skrzyni. Dodano także nową opcję w ofercie w postaci klapo-drzwi jednoskrzydłowych w modelu Bulk Master.

Wprowadzone zmiany przyczyniły się do zwiększenia trwałości, niezawodności i żywotności naczep wywrotek marki Wielton. Aspekt wprowadzonych zmian konstrukcyjnych jest niezwykle ważny w modelu Weight Master, który znajduje zastosowanie zarówno w transporcie materiałów budowlanych, ładunków paletowych, worków typu big-bag, jak i płodów rolniczych. Wprowadzone zmiany mają także szczególne znaczenie w modelu Bulk Master przeznaczonego do przewozu produktów rolnych, nawozów czy biomasy, a zatem często wykorzystywanego w wymagających warunkach terenowych.

Wieluński producent, aby oferować swoim klientom produkty jak najwyższej jakości zdecydował się na masową modernizację skrzyń w swoich wywrotkach. W tym celu wdrożył we wszystkich aluminiowych wywrotkach HP wzmocnioną konstrukcję podłogi skrzyni oraz zmianę profilu jej podłużnic i porzeczek. Wprowadził także nową opcję zamykania – klapę hydrauliczną. Z kolei w stalowych wywrotkach HP Wielton zmienił  budowę skrzyni ładunkowej, wprowadzając masywniejsze obrzeże górne. W wyniku tego zrezygnowano z belki i łańcucha spinającego burty.

Naczepy te mogą zostać wyposażone w pełni automatyczny dach przesuwny Hyva slideKAP z tylną belką samoczynnie się blokującą i nie wymagającą dodatkowych operacji zabezpieczających plandekę dachu ze strony kierowcy. Rozwiązanie to znacząco ułatwia pracę kierowców i poprawia ich bezpieczeństwo.  W ofercie Wieltonu znajduje się także wkładka teflonowa QuickSilver® eliminująca problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich, a dzięki temu zapewniająca szybszy i bezpieczniejszy wyładunek. Wieluński producent naczep oferuje także wkładkę stalową, jako dodatkowe rozwiązanie wspierające transport budowlany, która pozwala na załadunek asfaltu i grubszego kruszywa, minimalizując ryzyko uszkodzenia skrzyni ładunkowej wykonanej
z aluminium. Rozwiązanie to stanowi kompromis pomiędzy lżejszą skrzynią aluminiową podatną na uszkodzenia a cięższą skrzynia stalową. Wielton proponuje też klientom ciekawe rozwiązanie dla transportu rolniczego w postaci hamaka do warzyw. Hamak został stworzony do załadunku płodów rolnych, w szczególności jabłek, buraków i ziemniaków, aby zmniejszyć ryzyko ich stłuczenia. Ładowanie wywrotki z hamakiem odbywa się od przodu naczepy. Towar, który spada na plandekę zawieszoną około 2 m nad podłogą, jest amortyzowany przez hamak z jednej strony zamocowany na sztywno za pomocą łańcucha, a z drugiej strony na elastycznym ekspanderze. Dzięki temu plandeka ugina się pod ciężarem płodów rolnych, które zsuwają się i nie ulegają uszkodzeniu, spadając bezpośrednio na podłogę z wysokości 3 m. Klienci w ofercie Wieltonu znajdą również pakiet rozwiązań do przewozu odpadów poubojowych, szlamu i odpadów. Pakiet ten zwiększa szczelność naczepy oraz zapobiega niekontrolowanemu przemieszczaniu lub wyciekowi towaru.

Wielton niezmienne zaliczany jest do wiodących producentów naczep wywrotek w Polsce. O wysokiej jakości naczep samowyładowczych z Wielunia stanowi fakt, że zostały wyprodukowane ze stali
lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700, czy Endur-AL HB114.
Natomiast ramy wywrotek zostały wykonane ze stali S700, która jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. Ponadto, w celu zagwarantowania najwyższej jakości produktów Wielton stosuje niezawodne komponenty i podzespoły dostarczane przez renomowanych europejskich producentów.

 

Początek strony