Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Firma Ford Trucks, która w zeszłym roku uruchomiła swój jednocylindrowy silnik badawczy napędzany wodorem, pomyślnie przeprowadziła pierwsze odpalenie wielocylindrowego silnika napędzanego wodorem H2- Ecotorq.

Przyspieszając wysiłki badawczo-rozwojowe zgodnie ze swoją wizją „tworzenia wartości za pomocą najbardziej wydajnych rozwiązań transportowych”, Ford Trucks przeniósł swoje wysiłki w zakresie technologii paliw alternatywnych na inny poziom. Ford Trucks, kontynuując działalność w zakresie silników napędzanych wodorem, rozpoczętą w zeszłym roku od jednocylindrowego silnika badawczego, wzniósł swoje wysiłki na wyższy poziom i obecnie z sukcesem dokonał pierwszego zapłonu wielocylindrowego silnika wodorowego H2-Ecotorq, który jest także własnym projektem Ford Trucks.

Inżynierowie Ford Trucks będą kontynuować prace nad optymalizacją systemu i działaniami rozwojowymi silnika, co już w pierwszych testach dało pozytywne wyniki.

Koncentrując się na technologiach paliw alternatywnych i elektryfikacji, Ford Trucks opracowuje pierwszy pojazd elektryczny F-MAX z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) w ramach unijnego projektu „Ekosystem transportu o zerowej emisji”, którego wizją jest przyczynienie się do przyszłości mobilności rozwiązania.

Początek strony