Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Volvo Trucks otrzymało zamówienie na 100 elektrycznych ciężarówek od firmy logistycznej DFDS. Dzięki temu  firma DFDS niemal podwoiła swoją flotę elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo do łącznie 225 pojazdów ciężarowych.

Stanowi to największą firmową flotę ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych w Europie.

DFDS, jedna z największych firm spedycyjnych i logistycznych w Europie Północnej, odnotowuje rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania transportowe o mniejszym wpływie na środowisko. Firma złożyła już kolejne zamówienie na 100 elektrycznych ciężarówek od Volvo. Wcześniej firma DFDS zakupiła od Volvo łącznie 125 ciężkich elektrycznych ciężarówek.
95 elektrycznych ciężarówek Volvo jeździ obecnie w Szwecji, Danii, na Litwie, w Belgii i Holandii, a pozostałych 30 ma zostać dostarczonych w 2024 r. Dzięki rosnącej flocie elektrycznych ciężarówek firma DFDS zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych o 1516 ton do końca 2024 r. 2023.
„Jestem bardzo dumny, że mogę kontynuować naszą bliską współpracę z DFDS. To zamówienie na dodatkowe 100 elektrycznych ciężarówek Volvo jest dowodem ich zaufania do naszej firmy. Duży wzrost floty elektrycznych samochodów ciężarowych DFDS pokazuje, że transport o zerowej emisji jest opłacalnym rozwiązaniem tu i teraz” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Nowe elektryczne ciężarówki zostaną wdrożone na dziewięciu rynkach w całej Europie, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii i Szwecji. Będą to zmodernizowane i bardziej energooszczędne modele Volvo FH Electric i FM Electric.
Firma DFDS dysponuje obecnie największą flotą elektrycznych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności w Europie i jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest zelektryfikowanie co najmniej 25 procent floty pojazdów ciężarowych do roku 2030.
„Nasza powiększająca się flota elektrycznych ciężarówek nie tylko przyczyni się do zmniejszenia wpływu naszej działalności na klimat. Umożliwi także DFDS wspieranie większej liczby firm, które chcą dekarbonizować swoje łańcuchy dostaw” – mówi Niklas Anderson, wiceprezes działu logistyki w DFDS.
Część nowych elektrycznych ciężarówek będzie wykorzystywana do transportu towarów do i z zakładu montażowego Volvo Trucks w Göteborgu.
Od lewej do prawej: Roger Alm, prezes Volvo Trucks, Niklas Anderson, wiceprezes wykonawczy działu logistyki w DFDS.

 

 

 

Początek strony