Volvo Trucks kontynuuje rozszerzanie swojej oferty, wprowadzając na rynek kilka nowych elektrycznych modeli samochodów ciężarowych, umożliwiając tym samym realizowanie jeszcze większej liczby tras. Ta najnowsza propozycja dotyczy podwozi z zabudową.
Firma Volvo Trucks, która już teraz produkuje najbardziej kompletną linię samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, rozszerza swoją ofertę, wprowadzając elektryczne wersje swoich samochodów ciężarowych o dużej ładowności: Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX. To jeszcze bardziej ułatwia firmom transportowym wprowadzanie „elektryków” na obszarach miejskich i regionalnych.
Dzięki wielu kombinacjom akumulatorów, kabin i podwozi, nowe elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą być zaprojektowane dla szerokiego zakresu specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych. Produkcja nowych wariantów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2023 roku.
„Dzięki tym nowym, elektrycznym samochodom ciężarowym ułatwiamy klientom przejście na pojazdy elektryczne, a miastom – na bezemisyjne pojazdy w praktycznie wszystkich sieciach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić zabudowanie tych pojazdów wedle własnego zapotrzebowania. Tym samym są w stanie ograniczać emisję CO2, a jednocześnie cieszyć się taką samą funkcjonalnością jaką daje samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, którego używają obecnie” — wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Oprócz zerowej emisji spalin, elektryczne samochody ciężarowe zapewniają kierowcom lepsze środowisko pracy, ponieważ są ciche – co również przyczynia się do tego, że miasto jest bardziej przyjazne dla mieszkańców.
Nowe podwozia wyposażone są w baterie o mocy 180-540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w pojeździe, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.
„Te samochody ciężarowe poradzą sobie z każdym rodzajem transportu, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność akumulatorów, jakiej potrzebują do swoich realizacji, a nie przewożąc na pokładzie większej liczby akumulatorów, niż jest to potrzebne, mogą zwiększyć ładowność” — mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Volvo Trucks jest jedynym globalnym producentem samochodów ciężarowych, który już dziś oferuje pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej. Celem firmy jest, aby najpóźniej do 2030 roku połowę całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie stanowiły pojazdy elektryczne.
Podwozia pod zabudowę Volvo FH, FM i FMX Electric można wyposażyć w następujący sposób:
Układ napędowy: 490 kW, jednostka napędowa: 3 silniki elektryczne, akumulator: 450-540 kWh, 5-6 akumulatorów , kabina: Sypialna, High, X-High sypialna, rozstaw osi: 4300-6700, konfiguracje osi: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R i 8x4R, PTO: mechaniczna, skrzynia biegów i elektromechaniczna.
Układ napędowy: 330 kW
Jednostka napędowa: 2 silniki elektryczne, akumulator: 360 kWh, 4 akumulatory
kabina: Kabina dzienna, rozstaw osi: 3900-6700.