Gotowość do sprzedaży nowych elektrycznych samochodów ciężarowych Scania to podejście rynkowe, które koncentruje się na przygotowaniu warunków na rynku lokalnym, możliwości warsztatów i klientów - jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży.
Nigdy wcześniej firma nie znalazła się w sytuacji, w której możliwości rozwiązania, które sprzedaje, stale się rozszerzają. Na przykład technologia ładowania i magazynowania energii stale się rozwija, dzięki czemu zasięg, który E-Trucks mogą przejechać na jednym ładowaniu, stale rośnie. Jednak wszystko to dzieje się w bardzo różnym tempie na całym świecie; w niektórych miejscach widać nierównomierny rozwój technologii pojazdów elektrycznych.
"Pracujemy nad procesem gotowości do sprzedaży, co oznacza, że zawsze jesteśmy gotowi na to, co jest dostępne, a jednocześnie przygotowujemy się na to, co nadejdzie", wyjaśnia Darren Brown, kierownik ds. eksploracji rynku w zespole gotowości sprzedaży rozwiązań E-Truck Scania.
Co Scania rozumie przez gotowość do sprzedaży?
Proces, który śledzi zespół ds. gotowości sprzedaży, polega na tym, że Darren, kierownik ds. wdrożeń Joel Lundgren i współpracownicy intensywnie współpracują z zespołami sprzedaży Scania na rynkach globalnych.
Wspólnie badają warunki rynkowe, ustalają, czy czas jest odpowiedni do uruchomienia, szkolą zespoły sprzedaży w zakresie sprzedaży rozwiązań i pomagają im przygotować warsztaty serwisowe do konserwacji pojazdów elektrycznych klientów. A warsztaty korzystają z norm UE, ponieważ w niektórych krajach przepisy jeszcze nie istnieją.
"Naprawdę przyjmujemy tę nową rolę jako dostawca rozwiązań, a nie producent oryginalnego sprzętu", mówi Joel Lundgren. "To coś, czego nauczyliśmy się po początkowym procesie sprzedaży, który mieliśmy w Europie.
"I to będzie klucz do naszego sukcesu w przyszłości. To otwiera oczy wielu jednostkom biznesowym, z którymi rozmawiamy, ponieważ sama ciężarówka jest tylko małą częścią wszystkiego, co musi być na miejscu, aby być gotowym do sprzedaży rozwiązań E-Truck.
"Skupiamy się na nastawieniu, że jest to nowy, duży ekosystem, a ciężarówka jest tylko jego częścią. W rzeczywistości ciężarówka nie jest tak naprawdę trudna do wdrożenia - wszystko inne jest połączone z ciężarówką. "
Do tej pory poszczególne rynki na czterech różnych kontynentach przeszły gotowość sprzedażową.
"Ostatecznie chcemy odróżnić się od naszych konkurentów i pomóc klientom w podróży, a nie tylko dostarczyć elektryczną ciężarówkę i nie pomagać im w reszcie zelektryfikowanego systemu transportowego" – mówi Lundgren.