Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

W czasach gdy nawet najwięksi producenci samochodów łączą się w grupy, ci mniejsi też są zmuszani do zmiany strategii rozwojowej.

Grupa Volkswagena, Stellantis czy Toyota mają tak dużą skalę produkcji, że trudno się z nimi konkuruje. Dlatego np. nawet Mercedes czy Ford poszerzają  współpracę z niedawnymi rywalami. W tej sytuacji Renault zdecydowało się na radykalna zmianę swojej polityki i w ramach promowanej od 2 lat strategii Renaulution – szarpie lejcami, przechodząc do 3 etapu o nazwie Rewolucja.

Zmiany, w których bardzo ważne jest utworzenie spółek joint venture z chińskim Geely  i z Google oraz Qualcommem,  mają przygotować firmę do konkurowania z większymi grupami. Stąd plany mocnego zwiększenia produkcji i zupełnie nowej struktury organizacyjnej. Nie do końca jest jeszcze jasne, jak mają układać się proporcje między mocno rozwojowymi pojazdami elektrycznymi, a ciągle bardzo ważnymi samochodami spalinowymi. Które mają być produkowane przez kolejnych 20 lat.

Więcej o rewolucji w Renault czytaj https://www.truckitransport.pl/van/2071-rewolucja-w-renault-zamiast-110-bedzie-220-mld

https://www.truckitransport.pl/van/2071-rewolucja-w-renault-zamiast-110-bedzie-220-mld

Początek strony