Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w październiku 2022 roku zarejestrowano w Polsce 36 997 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t, czyli o 1,44% (+526 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 9,33% (-3 805 szt.) mniej niż we wrześniu 2022 roku. Dane skumulowane (399 663 szt.) wykazują spadek sprzedaży w 2022 roku o 8,96% (-39 344 szt.).
Według CEP, w październiku 2022 roku zarejestrowano w Polsce 4 996 samochodów dostawczych, o 4,1% (-216 szt.) mniej niż rok wcześniej i o 0,26% (+13 szt.) więcej niż we wrześniu 2022 roku. W 2022 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 50 966 samochodów dostawczych, o 15,7% mniej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Trzy z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku, w tym najbardziej Isuzu, o 29,45%. Największy spadek zanotował Citroen – o 54,82%.
Tytuł lidera rynku w 2022 roku dzierży dotychczas Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 10 708 aut tej marki, o 8,59% mniej niż w 2021 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 21,01%. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 7 316 szt., o 10,07% mniej niż w 2021r. Udział marki w rynku wyniósł 14,35%.
Na trzecim miejscu jest IVECO. W 2022r. klienci tego producenta zarejestrowali dotychczas 5 883 pojazdy dostawcze, o 4,70% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,54%.
Na czwartej pozycji znalazł się Fiat, a na piątej pozycji uplasował się Mercedes.
Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2022 r. jest Renault Master (8 279 szt.; -12,03% r/r). Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily (5 883 szt.; +4,70%), na trzeciej Mercedes Sprinter (3 886 szt.; -2,78% r/r), a na czwartej Ford Transit (2 877 szt.; +2,53%). Pierwszą piątkę zamyka Fiat Ducato (1 936 szt.;-55,95%).
Prognoza IBRM SAMAR na 2023 rok zakłada rejestrację 410 tys. samochodów osobowych oraz 59 tys. dostawczych o DMC do 3,5 tony.