Linia produkcyjna kompletnych wiązek kablowych klasy B (VCB) do pojazdów BEV została utworzona i przetestowana w rekordowym czasie – jest to zupełnie nowy biznes dla Scanii.
Aby uczcić to wydarzenie, wewnętrzna inauguracja linii odbyła się z nieoficjalną ceremonią "przecięcia" w nowo utworzonym warsztacie o powierzchni 2 200 m², obok montażu podwozia w Södertälje.
Tony Persson jest szefem produkcji baterii i z dumą prezentuje nową linię produkcyjną. "Jesteśmy teraz gotowi do rozpoczęcia przedseryjnej i prototypowej produkcji i wiązek dużej mocy. Jest to ważny krok w celu sfinalizowania tej linii, przed zamówieniami klientów jeszcze w przyszłym roku. "
Pojawiająca się własna produkcja akumulatorów i okablowania do pojazdów BEV jest istotnym czynnikiem. Zarówno w celu budowania kompetencji w tym nowym obszarze, jak i dalszego brania większej odpowiedzialności za pełną produkcję. "Zaczynamy w pierwszej fazie od i wiązek przewodów do elektrycznych ciężarówek ", mówi Persson, "aby później przejść do okablowania do zastosowań autobusowych, a na koniec do potrzeb klientów Power Solutions".
Pomyślne uruchomienie było możliwe dzięki wielofunkcyjnemu ustawianiu celów i ścisłej pracy zespołowej. Zakup sprzętu i rozpoczęcie montażu prototypu było możliwe dzięki wspólnym wysiłkom działów zakupów, produkcji i badań i rozwoju.
Dario Cancar, kierownik projektu w globalnym dziale inżynierii przemysłowej METB, jest pod wrażeniem rozbudowy produkcji w obszarze, który jest zupełnie nowy dla Scania. "Wszyscy członkowie tego projektu włożyli tyle energii i poświęcenia, odkąd zdecydowaliśmy się założyć tę linię produkcyjną zaledwie dziewiętnaście miesięcy temu. "
Rozpoczęcie produkcji akumulatorów i wiązek kablowych zaplanowano na III kwartał 2023 r. "W tym miesiącu udało nam się uruchomić i zweryfikować wiązkę kablową na wszystkich stacjach na prawie ukończonej linii", mówi Fredrik Westerlund, kierownik grupy w zespole inżynierów, "i możemy teraz produkować kompletne wiązki pasujące do ciężarówek BEV".