Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Renault Trucks połączyło siły z Kleuster, producentem elektrycznych rowerów towarowych, aby przyspieszyć produkcję i dystrybucję rowerów Freegônes e-cargo.

Te rowery bagażowe będą montowane w sercu zakładu przemysłowego Renault Trucks w Vénissieux i dystrybuowane za pośrednictwem europejskiej sieci producenta. Dzięki temu partnerstwu Renault Trucks dodaje rozwiązania do dostaw ostatniej mili do swojej oferty pojazdów elektrycznych.

Wraz z ekspansją stref niskiej emisji (LEZ), rosnącym popytem na dostawy ostatniej mili i zwiększoną świadomością ekologiczną, zwinny i bezemisyjny transport jest wyraźnie przyszłością na obszarach miejskich. Aby zaspokoić tę pilną potrzebę, Kleuster wprowadził na rynek swój pionierski profesjonalny rower e-cargo Freegônes 8 lat temu.

Renault Trucks angażuje się również w rozwój niskoemisyjnych środków transportu. Producent sukcesywnie elektryzuje swoje gamy pojazdów dla klientów działających w miastach.

Łącząc siły z Kleuster, Renault Trucks dzieli się swoją wiedzą, infrastrukturą przemysłową i mocami produkcyjnymi na dużą skalę. Montaż i logistyka Freegônes przeniosły się do budynku o powierzchni 2 100 m2 w wieloletnim zakładzie Renault Trucks w Vénissieux, co również stymuluje regionalną gospodarkę.

Renault Trucks stworzyło już kilkunastoosobowy zespół produkcyjny, aby sprostać rosnącemu popytowi. W bardzo krótkim okresie moce produkcyjne wzrosną pięciokrotnie w porównaniu z 2022 r.

Obecnie prawie 200 Freegônes krąży  w całej Francji, niektóre od ponad 7 lat, co świadczy o ich niezawodności i trwałości.

Renault Trucks jest obecnie jedynym europejskim producentem z tak szeroką gamą pojazdów elektrycznych, wahającą się od 650 kg do 44 t DMC. Dzięki zasięgowi 80 km ten rower e-cargo może być bardziej wydajny niż pojazd użytkowy i bardziej opłacalny dzięki niskim kosztom transportu.

Freegônes jest jedynym rowerem towarowym na rynku, który oferuje 5 modułów (sucha skrzynia, skrzynia chłodnicza, usługi gastronomiczne, płaski kosz i śmieci), z których każdy ma swoje specyficzne cechy. Podczas gdy sucha skrzynia Freegônes ma niezrównaną nośność (350 kg ładowności i 2 m3 użytecznej objętości), skrzynia chłodnicza Freegônes jest jedynym rowerem e-cargo, który oferuje zatwierdzoną przez ATP kontrolę temperatury w zakresie od -25 ° C do + 4 ° C.

Początek strony