Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Dzięki wysokiej mocy, wydłużonej żywotności i redukcji emisji CO2, nowa generacja rzędowych silników przemysłowych Scania wyznacza nowy standard oszczędności paliwa. Nowe silniki Scania powstały po dziesięciu latach intensywnych prac konstrukcyjnych.

– To obecnie nasz najbardziej wydajny paliwowo silnik. Ma wyższy moment obrotowy, wyższą moc oraz o połowę dłuższą żywotność. To prawdziwa rewolucja w silnikach przemysłowych – komentuje Joel Granath, starszy wiceprezes i dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.

Szybsza wymiana ładunku, niższe tarcie wewnętrzne i bardziej wydajne turbodoładowanie pozytywnie wpływają na wydajność paliwową. W przypadku silnika 13-litrowego oznacza to zmniejszenie zużycia paliwa dochodzące do 7% w porównaniu z obecnymi silnikami o tej samej mocy. Przekłada się to na oszczędność czterech litrów oleju napędowego na godzinę pracy silnika przy pełnym obciążeniu.

Nowe rozwiązanie może być zasilane mieszankami zawierającymi biodiesel i HVO.

Nowe silniki wykorzystują najnowocześniejsze rozwiązania, aby klienci mogli czerpać z wartości dodanej, która przyświecała ich konstruowaniu. Okres między remontami generalnymi został wydłużony do 25 tys. godzin. Wśród nowych rozwiązań znalazły się: lepiej dopasowane chłodzenie, wzmocniony blok i głowica cylindrów oraz bardziej trwała przekładnia z komponentami o zoptymalizowanej wytrzymałości.

– Gdy projektowaliśmy nowe silniki, zależało nam na ułatwieniu klientom wdrożenia ich do istniejących zastosowań oraz zwiększeniu wydajności i oszczędności paliwa – podsumowuje Henrik Nilsson, dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.

Silnik 13-litrowy osiąga moc od 368 kW do 450 kW i zapewnia o 11% wyższą moc i o 21% wyższy moment obrotowy od obecnych silników.

Silnik 11-litrowy osiąga moc od 202 kW do 368 kW.

 

Początek strony