Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Ponad 500 000 pojazdów podłączonych do sieci jeździ po 100 rynkach Scanii, stale udostępniając dane do analizy. Dziesięć lat temu, jako pierwsza marka w branży, Scania wprowadziła urządzenie komunikacyjne jako standard we wszystkich pojazdach.

Główny menedżer produktu ds. usług zarządzania flotą, Venugopal Gangaiah, nie może nie doceniać znaczenia podłączenia dużej liczby pojazdów i uważa to za ważny kamień milowy dla Scania:

 "Ma to kluczowe znaczenie w naszej podróży w kierunku stania się zrównoważonym dostawcą kompleksowych rozwiązań transportowych. Scania nie byłaby tam, gdzie jest dzisiaj, jeśli chodzi o wiedzę o produktach i zachowaniach klientów, gdyby pierwszy pojazd nie został podłączony około 20 lat temu. Portal a następnie uruchomienie własnego komunikatora w 2009 roku były również strategicznie ważnymi kamieniami milowymi.

W 2014 roku Scania osiągnęła 100 000 pojazdów podłączonych do sieci i od tego czasu liczba ta wzrosła do 500 000.

Chociaż wszystkie nowe pojazdy opuszczają fabrykę, wyposażone w urządzenie komunikacyjne, klienci muszą podpisać umowę, zanim Scania będzie mogła przetwarzać dane pojazdu, umożliwiając komercyjne pakiety usług na różnych poziomach. Bezpłatny jest Pakiet Monitorowania, zapewniający dostęp do Portalu Zarządzania Flotą (FMP) i Aplikacji Flotowej, gdzie klienci otrzymują wiadomości e-mail co tydzień, co miesiąc i co roku, pokazujące podstawowe osiągi i zużycie pojazdu.

Najpopularniejszym z bardziej zaawansowanych dodatków Service Pack jest pakiet kontrolny. Daje bardziej szczegółowe informacje na temat wydajności, produktywności, bezpieczeństwa i wpływu działalności na środowisko, co nie było możliwe kilka lat temu. Informacje z ponad 90 parametrów danych same w sobie nie są wystarczające, jednak właściciele flot muszą również korzystać z tych informacji za pośrednictwem Scanii, aby naprawdę czerpać korzyści.

"Klienci korzystający w pełni z usług zarządzania flotą (FMS) mogą naprawdę zobaczyć korzyści płynące z dostępnych danych", mówi Eva Sahlström, kierownik ds. Projektów i komunikacji w dziale sprzedaży i marketingu. "Jako jeden z przykładów szwedzki klient, LindholmsGruppen, producent domów drewnianych, z tartakami i wszystkimi transportami we własnym zakresie, wspomniał o usługach Scania FMS w swoim rocznym raporcie zrównoważonego rozwoju, jako pomocne narzędzie do osiągnięcia swoich celów w zakresie wydajności i niższych emisji".

Obecny komunikator C300 zostanie w następnym kroku zaktualizowany do C400, umożliwiając szybsze i bardziej zaawansowane gromadzenie i analizę danych. Zaowocuje to jeszcze bardziej modułowymi i dostosowanymi usługami i jest warunkiem wstępnym osiągnięcia  celów opartych na nauce (SBTi).

Początek strony