Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Renault Trucks ogłosiło otwarcie przedsprzedaży na Renault Trucks E-Tech T i C, dedykowane odpowiednio transportowi regionalnemu i budownictwu miejskiemu.

Te nowe 44-tonowe elektryczne ciężarówki będą produkowane w fabryce producenta w Bourg-en-Bresse.

Renault Trucks E-Tech T i C są już dostępne w przedsprzedaży w europejskich spółkach zależnych Renault Trucks. Przewoźnicy, którzy chcą kupić pojazd elektryczny z gamy pojazdów ciężkich, mogą już zarezerwować pierwsze miejsca produkcyjne. Produkcja Renault Trucks E-Tech T i C ma się rozpocząć pod koniec 2023 roku w Bourg-en-Bresse we Francji.

Aby sprostać wielorakim wymaganiom transportu regionalnego i budownictwa miejskiego, Renault Trucks E-Tech T i C można zamówić z dwoma lub trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy do 490 kW.

Dostępny jest szeroki wybór akumulatorów trakcyjnych, ponieważ Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w cztery do sześciu akumulatorów litowo-jonowych o mocy od 390 do 540 kWh. Akumulatory mogą być w pełni ładowane prądem przemiennym do 43 kW lub prądem stałym do 250 kW. Ciężarówki te będą w stanie pokonać do 300 km na jednym ładowaniu i do 500 km z godzinnym pośrednim szybkim ładowaniem (250 kW).

Ogniwa i moduły akumulatorów zostaną dostarczone przez Samsung SDI i zmontowane w Gandawie w Belgii, w fabryce Volvo Group, do której należy Renault Trucks.

Aby łatwo dostosować się do każdego rodzaju nadwozia, a tym samym do każdego rodzaju użytkowania, Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w trzy rodzaje przystawki odbioru mocy (WOM), elektryczne, elektromechaniczne lub na skrzyni biegów.

Renault Trucks E-Tech T i C, o dopuszczalnej masie całkowitej 44 ton, można zamówić jako ciągniki siodłowe 4x2 i 6x2, z długą kabiną i rozstawem osi 3 900 mm. W wersji sztywnej dostępne są w wersji z kabiną 4x2, 6x2 i 8x4, krótkiej lub długiej oraz do wyboru jedenaście rozstawów osi, od 3 900 do 6 700 mm.

Nowe modele T i C są kompatybilne z Optifleet, pakietem oprogramowania do zarządzania flotą, który umożliwia kierowcom planowanie rund, zdalne przydzielanie zadań kierowcom, informowanie klientów o terminach dostaw i monitorowanie poziomów naładowania akumulatorów w czasie rzeczywistym w celu optymalizacji zużycia energii.

Początek strony