Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎Aby zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych i wpływ ciężarówek na środowisko, Renault Trucks podejmuje kolejne kroki w kierunku przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym.

Fabryka Części Używanych Renault Trucks jest logicznym krokiem po operacjach zmiany przeznaczenia i regeneracji używanych samochodów ciężarowych prowadzonych  w Bourg-en-Bresse i  w Limoges. W  zakładzie przemysłowym zlokalizowanym w Vénissieux ciężarówki marki zostaną zdemontowane, a ich części ponownie wykorzystane.‎

‎W ciągu ostatnich pięciu lat Renault Trucks zainwestowało w gospodarkę o obiegu zamkniętym, stosując trójtorowe podejście, które polega na regeneracji, zmianie przeznaczenia i recyklingu używanych samochodów ciężarowych. Renault Trucks prowadzi liczne inicjatywy mające na celu wydłużenie żywotności sprzedawanych pojazdów. Na przykład używane ciężarówki są regenerowane zgodnie ze ścisłymi procesami przemysłowymi w fabryce używanych ciężarówek, pojazdy są aktualizowane o najnowsze technologie w centrum regeneracji w Lyonie, a na sprzedaż są również używane modele z serii specjalnych. ‎

‎ Producent ogłosił utworzenie fabryki części używanych, zakładu przemysłowego poświęconego w całości recyklingowi ciężarówek i ponownemu wykorzystaniu odzyskanych z nich części i surowców. Inicjatywa została poparta wstępnym studium wykonalności przeprowadzonym w 2020 roku przez Renault Trucks we współpracy ze specjalistyczną Indra Automobile Recycling i ADEME, francuską Agencją Zarządzania Środowiskiem i Energią.‎
Renault Trucks, które ogłosiło plany recyklingu wycofanych z eksploatacji ciężarówek i ponownego wykorzystania ich części zamiennych, otwiera dedykowany zakład w sercu swojego zakładu produkcyjnego w Lyon-Vénissieux. Ten zakład o powierzchni 3000 m2, zbudowany jak najbliżej centrum logistycznego, będzie obsługiwał używane pojazdy Renault Trucks o dużych przebiegach, a także niektóre części, które nadal mają znaczny potencjał do ponownego wykorzystania. Pojazdy Renault Trucks i ich komponenty są zaprojektowane tak, aby wytrzymać ponad 1,5 miliona kilometrów.‎

‎Wycofane z eksploatacji Renault Trucks wjadą do fabryki części używanych w celu demontażu. Operatorzy usuną komponenty wcześniej zidentyfikowane jako nadające się do ponownego użycia (silnik, skrzynia biegów, kabina, zbiornik paliwa, zderzaki, deflektory itp.). Po usunięciu części przeznaczonych do ponownego użycia pozostałe komponenty zostaną poddane recyklingowi. Ramy, na przykład, zostaną pocięte, a następnie wysłane do pobliskiej odlewni. Metal wydobyty z części zostanie wykorzystany do produkcji nowego pojazdu.‎

‎Komponenty przeznaczone do ponownego użycia zostaną następnie sprawdzone, oczyszczone i oznakowane do celów sporządzenia wykazu i identyfikowalności. Te używane części zamienne zostaną następnie wysłane do pobliskiego sklepu z częściami zamiennymi Renault Trucks, podobnie jak nowe części zamienne.‎
 

Podobnie jak nowe części zamienne, używane części zamienne sprzedawane pod marką "Used Parts by Renault Trucks" będą udostępniane dealerom na internetowym rynku części zamiennych producenta. Te używane części zamienne będą objęte gwarancją producenta i będą średnio o 50-60% tańsze niż nowe części.‎

‎c

Początek strony