Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

MAN uchyla tajemnicy jeśli idzie o  wystawę IAA w Hanowerze. Co pokażą tam Bawarczycy?

Koncern  koncentruje się na megatrendach towarzyszących zmianom, zaczynając od  zerowej emisji dla transportu drogowego towarów. ‎Głównym tematem prezentacji MAN-a na targach jest przed seryjny prototyp nowego MAN eTruck, który wejdzie do użytku od 2024 roku.

‎Aby pomyślnie przejść z oleju napędowego na elektryczny, konieczna jest całościowa analiza potrzeb klienta na długo przed zakupem elektrycznego samochodu ciężarowego. Dlatego też firma MAN eMobility Consulting, którą MAN po raz pierwszy prezentuje na targach IAA dla nadchodzącej elektrycznej ciężarówki, obejmuje nie tylko doradztwo w zakresie pojazdu, ale także uwzględnienie specyficznych dla klienta warunków pracy, takich jak fazy operacyjne, w tym optymalizacja kosztów, analiza trasy, optymalizacja floty i, w oparciu o to, niezbędne porady dotyczące infrastruktury ładowania. Wsparciem są tutaj narzędzia cyfrowe, takie jak nowy MAN eReadyCheck, z którego klienci mogą korzystać od IAA, aby sprawdzić, w jaki sposób ich trasy dostaw mogą być obsługiwane wyłącznie elektrycznie, lub MAN eManager, za pomocą którego menedżerowie flot mogą śledzić ważne informacje o ładowaniu wszystkich ciężarówek we flocie. Są one częścią eSolutions prezentowanych przez MAN Transport Solutions.‎

‎W obszarze cyfryzacji MAN przedstawi przegląd już istniejących usług cyfrowych oraz perspektywę przyszłych usług cyfrowych. Dzięki MAN Now materiał mapy do nawigacji można już aktualizować, a funkcje jazdy, takie jak MAN EfficientCruise lub programy jazdy specyficzne dla misji, mogą być przesyłane do pojazdu bezprzewodowo.‎

‎‎Na targach IAA MAN wykorzysta różne bieżące praktyczne projekty, aby wyjaśnić  etapy rozwoju od autonomicznej jazdy po zamkniętym terenie do w pełni autonomicznej jazdy po autostradzie między węzłami logistycznymi: Jak Projekt ANITA i ATLAS-L4 .‎

‎MAN wprowadza też nową edycję silnika D26. Duża liczba ulepszeń silnika oznacza, że  zużywa do 3 procent mniej paliwa niż obecna wersja - i to przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego o 50 Nm i uzupełnieniu 10 KM dla wszystkich wariantów wydajności. Dodatkowe oszczędności w transporcie dalekobieżnym przynoszą nowe środki aerodynamiczne dla MAN TGX.‎

Początek strony