Specjaliści z Opla Classic odkryli osiem starych fotografii samochodu dostawczego. Niepublikowane zdjęcia pokazały, że Opel na początku lat 30 miał bardzo nowocześnie wyglądający samochód dostawczy gotowy do produkcji.
Zdjęcia pokazują pionierski projekt kompaktowej furgonetki Blitz, która była najwyraźniej w pełni rozwinięta i zdatna do prowadzenia. Nazwa projektu ze zdjęć: 1,5-23 COE. Liczby odnoszą się do pojemności skokowej silnika (1 488 cm³) i przybliżonego rozstawu osi (2 400 mm). "COE" oznacza "cab over engine" ("Frontlenker" w języku niemieckim).
Koncepcja była bardzo zaawansowana COE. W porównaniu do pojazdów z konwencjonalną długą maską silnika, konstrukcja pozwalała na bardziej kompaktowe wymiary zewnętrzne przy zachowaniu dużej przestrzeni ładunkowej. Silnik znajdował się pod spodem lub nieco przed kanapą.
Przed wybuchem II wojny światowej takie pojazdy były tylko w USA, Niemczech i Francji. Były tylko dwa niemieckie pojazdy COE, oba z początku 1930 roku; każdy z nich miał bardzo podstawową kabinę w kształcie pudełka i był napędzany dwusuwowymi silnikami dwucylindrowymi. Żaden z nich nie był bardzo udany. W tym czasie rynek preferował pojazdy, które miały długą maskę silnika, takie jak 3,0-tonowe ciężarówki oferowane przez Opla.
Opel – wówczas lider rynku pojazdów użytkowych – do budowy furgonetki wykorzystał komponenty z innych modeli, na przykład 1,5-litrowy silnik Olympia lub osie legendarnej ciężarówki Blitz. Nadwozie wykonano w całości ze stali.
Samochód dostawczy Blitz nigdy nie wszedł do produkcji. Blitz 1.5-23 COE pozostał więc prototypem.
Opel kontynuuje rozwój samochodów dostawczych od 1950 roku, czego kulminacją jest dzisiejsze udane trio lekkich samochodów dostawczych – kompaktowy Opel Combo, najlepiej sprzedający się wszechstronny Opel Vivaro i większy Opel Movano.