Recesja, kłopoty? Na pewno nie u największego amerykańskiego producenta trucków. "PACCAR osiągnął rekordowe przychody i zysk netto w drugim kwartale 2022 r. " - powiedział Preston Feight, dyrektor generalny.
PACCAR osiągnął zysk netto w wysokości 720,4 mln USD w drugim kwartale, co stanowi wzrost o 45% w porównaniu z 495,5 mln USD uzyskanymi w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych w drugim kwartale wyniosły 7,16 mld USD, w porównaniu do 5,84 mld USD osiągniętych w drugim kwartale 2021 r. Marża brutto na poziomie 14,4%, w porównaniu z 13,5% w ubiegłego roku. W pierwszym półroczu zysk netto w wysokości 1,32 mld USD , w porównaniu do 966,3 mln USD.
Najważniejsze wyniki finansowe PACCAR za drugi kwartał 2022 r.:
Sprzedaż netto i przychody w wysokości 7,16 mld USD, zysk netto w wysokości 720,4 mln USD, globalne dostawy ciężarówek 46 900 sztuk. Przychody PACCAR Parts w wysokości 1,43 mld USD. Kapitał własny akcjonariuszy w wysokości 12,52 mld USD.
Szacuje się, że sprzedaż detaliczna klasy 8 w USA i Kanadzie wyniesie w tym roku od 260 000 do 290 000 ciężarówek. Udział Kenworth i Peterbilt w rynku sprzedaży detalicznej klasy 8 wynosi 29,4% rok do roku.
"Innowacyjna gama nowych samochodów ciężarowych klasy premium firmy DAF zaowocowała doskonałym popytem i wzrostem udziału DAF w rynku europejskim powyżej 16 ton rok do roku do 17,5%" – powiedział Harry Wolters, prezes DAF. Szacuje się, że rejestracje europejskiego przemysłu samochodowego w powyższym 16-tonowym segmencie wyniosą w tym roku od 270 000 do 300 000 pojazdów.
Południowoamerykański rynek samochodów ciężarowych powyżej 16 ton jest w tym roku solidny i mieści się w przedziale 125 000-135 000 sztuk. Udział DAF Brasil w rynku wyniósł 6,9%.
PACCAR Parts osiągnął kwartalny dochód przed opodatkowaniem w wysokości 353,3 mln USD w drugim kwartale 2022 r., o 32% wyższy niż 266,8 mln USD uzyskanych w tym samym okresie ubiegłego roku.
Szacuje się, że inwestycje kapitałowe wyniosą w tym roku od 425 do 475 milionów dolarów, a wydatki na badania i rozwój w przedziale 330-350 milionów dolarów. "PACCAR zwiększa inwestycje w czyste technologie silników wysokoprężnych i elektrycznych, systemy autonomiczne, usługi związane z pojazdami połączonymi, produkcję nowej generacji i możliwości dystrybucji części" - powiedział Harrie Schippers, prezes i dyrektor finansowy. "W drugim kwartale Kenworth rozpoczął budowę najnowocześniejszej hali o powierzchni 105 000 stóp kwadratowych w swojej fabryce ciężarówek w Chillicothe w stanie Ohio".