Opierając się na dużym popycie na nowe pojazdy elektryczne, Ford ogłosił plany pozyskania pojemności akumulatorów i surowców, które wyznaczają obrót 600 000 pojazdów elektrycznych do końca 2023 r. i ponad 2 miliony do końca 2026 r.
Firma wyszczególniła swoje globalne plany w ramach planu Ford+. Ford spodziewa się, że skumulowana roczna stopa wzrostu pojazdów elektrycznych przekroczy 90% do 2026 r., ponad dwukrotnie więcej niż prognozowany globalny wzrost branży.
"Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, a teraz szybko wprowadzamy system przemysłowy na dużą skalę" - powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e. "Nasz zespół Model e poruszał się z szybkością, koncentracją i kreatywnością, aby zabezpieczyć pojemność akumulatora i surowce potrzebne do dostarczania przełomowych pojazdów elektrycznych milionom klientów".
Ford planuje zainwestować ponad 50 miliardów dolarów w pojazdy elektryczne do 2026 roku, dążąc do całkowitych skorygowanych marż EBIT firmy w wysokości 10% i 8% marż EBIT dla pojazdów elektrycznych do 2026 roku.
Firma nadal planuje, że ponad połowa jej globalnej produkcji będzie pojazdami elektrycznymi do 2030 r. i osiągnie neutralność węglową na całym świecie nie później niż w 2050 r.
W Europie fabryka Ford Cologne Niehl przechodzi obecnie poważne aktualizacje budowlane, aby przygotować się do produkcji pojazdów elektrycznych, począwszy od 2023 roku. Obejmuje to budowę nowego budynku o powierzchni 2500 metrów kwadratowych, który będzie domem dla nowej i wydajnej linii do wstępnego lakierowania na pięciu piętrach.
Oczekuje się, że pierwszy elektryczny samochód osobowy zjedzie z linii produkcyjnej w Kolonii w 2023 r., A drugi model EV zostanie zbudowany w połowie 2024 r. Oczekuje się, że roczna wielkość w nowym zakładzie osiągnie 200 000 pojazdów rocznie.
Ford planuje osiągnąć 600 000 globalnych pojazdów elektrycznych do końca 2023 r. z następującymi pojazdami elektrycznymi: 270 000 Mustang Mach-E, 150 000 F-150 Lightning dla Ameryki Północnej, 150 000 samochodów dostawczych transit dla Ameryki Północnej i Europy, 30 000 sztuk zupełnie nowego SUV-a dla Europy.
Ford dodaje do swojego portfolio chemię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), wraz z istniejącą chemią niklowo-kobaltowo-manganową (NCM). Zmniejsza to również zależność od rzadkich minerałów krytycznych, takich jak nikiel, a przy obecnych kosztach przynosi od 10 do 15% oszczędności materiałowych dla akumulatorów Forda w porównaniu z akumulatorami NCM.
Firma potwierdziła, że zabezpieczyła 100% rocznej pojemności ogniw akumulatorowych - 60 gigawatogodzin (GWh) - do obsługi tych 600 000 EV, współpracując z wiodącymi firmami akumulatorowymi na całym świecie.
Ford podpisał dodatkowy protokół ustaleń z SK On, a także Koç Holdings, aby utworzyć spółkę joint venture w Turcji w celu zwiększenia pojemności akumulatorów.
Po raz pierwszy większość konsumentów, którzy zamierzają kupić samochód w ciągu najbliższych dwóch lat, twierdzi, że wybierze pojazd elektryczny lub hybrydowy .