Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎Pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka na Grossglockner High Alpine Road.

‎DAF CF Electric z 26-tonowym GCW stał się pierwszym w pełni elektrycznym samochodem ciężarowym, który oswoił najwyższą przełęcz górską Austrii – 48-kilometrową Grossglockner High Alpine Road z 36 zakrętami i 12% nachyleniami. Osiągnięcie to dowodzi, że jazda bezemisyjna jest również całkowicie możliwa na obszarach górskich.‎

‎DAF CF Electric istnieje na rynku od 2018 roku i jest dostępny jako ciągnik siodłowy 4x2 i podwozie 6x2. W pełni elektryczny pojazd – którego trzecia generacja jest już w drodze – jest już używany m.in. w Holandii, Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii i na Węgrzech do różnych zastosowań, w tym dystrybucji w supermarketach, wywozu śmieci i transportu kontenerowego. Dzięki inteligentnemu planowaniu  ładowania klienci mogą przejechać do 500 km dziennie z CF Electric.‎

‎‎Jednak niektórzy przewoźnicy na obszarach górskich wydają się mieć wątpliwości co do korzystania z pojazdów elektrycznych. Oficjalny dealer DAF z Austrii Tschann zdecydował, że nadszedł czas, aby położyć kres temu sceptycyzmowi, z pewną pomocą DAF Trucks. "Gdzie indziej, jak nie na najtrudniejszej, ale najpiękniejszej górskiej drodze w Europie, można udowodnić jakość i użyteczność CF Electric?" - powiedział dyrektor Tschann Enrico Simma.‎
‎‎CF Electric z GCW 26-tonowym jechał z Salzburga do podnóża Grossglockner High Alpine Road autostradami i drogami wojewódzkimi. Stamtąd wyznaczono trasę do Kaiser-Franz-Josefs-Höhe,  krętej, spektakularnej przełęczy górskiej. Simma kontynuuje: "Choć widok jest zapierający dech w piersiach, 48-kilometrowa trasa z 36 ostrymi zakrętami i stromymi zboczami wynoszącymi 12% pozostaje wyzwaniem. To ostateczny test dla każdego pojazdu – a CF Electric  go przeszedł i! To dowód na to, że CF Electric może być używany na każdej trasie, o ile istnieje dobra infrastruktura ładowania!"‎
 

Początek strony