Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Druga generacja wchodzi po 4 latach od premiery  MirrorCam. Mercedes-Benz Trucks rozwija kilka ważnych szczegółów systemu kamer lustrzanych.

W ramach rewizji systemu opartego na kamerach, Mercedes-Benz Trucks rozwinął również dalsze funkcje. Na przykład w dolnej części obudowy  kamery MirrorCam wbudowano  okap, aby zapobiec spływaniu wody deszczowej na obiektyw i powodowaniu niepożądanych efektów wizualnych. Ponadto inżynierowie Mercedes-Benz Trucks jeszcze bardziej zoptymalizowali mapowanie tonów – mapowanie tonów to proces, w którym obraz jest dostosowywany w taki sposób, aby na nośniku wyświetlała się szeroka gama tonów. Dzięki swojemu działaniu wspomagającemu, udoskonalony system może pomóc w radzeniu sobie w sytuacjach takich jak wyprzedzanie, manewrowanie, jazda w warunkach słabej widoczności i ciemności. Ponadto system elektroniczny wykorzystuje takie funkcje, jak śledzenie naczepy lub specjalne widoki do trudnych zadań manewrowych, aby ułatwić codzienne czynności zawodowym kierowcom.

Oprócz lepszej aerodynamiki, a co za tym idzie mniejszego zużycia paliwa i wymagań energetycznych, MirrorCam przyczynił się również do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze, biorąc pod uwagę, że tam, gdzie lusterka szklane wcześniej ukrywały duże obszary po prawej i lewej stronie słupka A, MirrorCam nie przeszkadza. Jest to szczególnie korzystne na skrzyżowaniach, podczas manewrowania i w ciasnych zakrętach. Wynika to w szczególności z tego, że perspektywa MirrorCam jest teraz jeszcze bardziej zbliżona do konwencjonalnych luster szklanych. Krótsze wymiary mają kolejną zaletę, ponieważ w przypadku kabiny o szerokości 2,50 m ramię kamery nie wystaje teraz dalej niż lusterko krawężnikowe, które jest w zasięgu wzroku kierowcy. Kolizje z obiektami na skraju drogi są teraz praktycznie niemożliwe. Dzięki identycznej szerokości podwozia dotyczy to również wariantu kabiny o szerokości 2,30 m. Wygląd zewnętrzny drugiej generacji MirrorCam wyróżnia się tym, że ramiona kamer po obu stronach zostały skrócone o dziesięć centymetrów. Dotyczy to zarówno węższej, jak i szerszej kabiny i ma tę zaletę, że kierowcy mogą łatwiej cofać w linii prostej niż w przypadku pierwszej generacji MirrorCam. Mercedes-Benz Trucks po raz pierwszy zaktualizował MirrorCam: wraz z drugą generacją, dostępną dla serii Actros i Arocs oraz eActros od kwietnia 2022 r., Mercedes-Benz Trucks rozwinął ważne szczegóły systemu, zdobywając kilka nagród za innowacyjność. „Intensywne rozmowy z naszymi klientami i ich doświadczenia z codziennej działalności stworzyły dla nas podstawę do dalszych dostosowań do indywidualnych parametrów technicznych, a tym samym wygenerowania jeszcze większej wartości dodanej, zwłaszcza w zakresie ekspozycji i bezpieczeństwa”, mówi prof. Uwe Baake, kierownik ds. rozwoju produktów w Mercedes-Benz Trucks.  Aby kierowca mógł jak najszybciej zidentyfikować informacje obrazowe związane z sytuacją, złożony, wielokwadrantowy widok został również zastąpiony pojedynczym obrazem.  Ewolucja systemu kamer w zakresie dostosowania barwy i jasności, która już sama w sobie jest bardzo jasna, oznacza, że wyświetlacze jeszcze dokładniej pokazują obszar istotny dla sytuacji na drodze, na przykład podczas cofania w ciemny lub słabo oświetlony teren.

Mniej znaczy więcej: krótsze ramiona aparatu są korzystne przy pokonywaniu zakrętów i pokonywaniu wąskich przestrzeni jeszcze bezpieczniej i bez stresu. Istniejące zalety są nadal dostępne, takie jak tryb szerokokątny podczas manewrowania do tyłu, linie odległości na wyświetlaczu w celu lepszej oceny odległości od obiektów za jadącym pojazdem, panoramowanie obrazu z kamery podczas pokonywania zakrętów lub monitorowanie otoczenia pojazdu w czasie odpoczynku.

MirrorCam i asystent zakrętów Mercedes-Benz Trucks okazały się już pomocne, zwłaszcza w skomplikowanych sytuacjach drogowych i na skomplikowanych skrzyżowaniach. Jeżeli, wbrew oczekiwaniom, istnieje ryzyko, że kierowca ciężarówki nie zauważy rowerzysty lub pieszego podczas skręcania w prawo, system może interweniować , ostrzec kierowcę w ramach wieloetapowego procesu, a w przypadku opcjonalnie dostępnego Active Sideguard Assist, inicjuje automatyczne hamowanie do prędkości  20 km/h. Asystent pokonywania zakrętów nadal używa wyświetlacza MirrorCam do wizualnych ostrzeżeń.

Mercedes-Benz Trucks zaprezentował ciężarówkę z kamerami zamiast lusterek zewnętrznych już w 2014 roku w badaniu zatytułowanym „Mercedes-Benz Future Truck 2025”. A w  2018 roku jako pierwszy w branży wprowadził seryjną produkcję MirrorCam – pierwszego systemu kamer lustrzanych do samochodów ciężarowych.

 

Początek strony