Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Navistar ogłosił  plany budowy zintegrowanego układu napędowego w niedawno rozbudowanym zakładzie produkcyjnym Huntsville Powertrain w ‎‎Huntsville w stanie Alabama.

‎Navistar rozpoczął rozbudowę fabryki w ‎‎Huntsville‎‎ o powierzchni 110 000 stóp kwadratowych w ‎‎lutym 2020‎‎ r. Początkowo inwestując ‎‎125 milionów dolarów‎‎. Od tego czasu dodatkowe ‎‎65 milionów dolarów‎‎ zostało wniesione do łącznej inwestycji kapitałowej w ‎‎wysokości ponad 190 milionów dolarów‎‎ w zakładzie, aby dostosować się do zwiększonych możliwości produkcyjnych i wspierać przyszły rozwój Navistar.‎

‎Navistar ma zamiar wprowadzić na rynek północnoamerykański zupełnie nowy zintegrowany układ napędowy. Ten wspólny program rozwoju TRATON GROUP będzie globalną demonstracją wspólnego systemu modułowego Grupy dla samochodów ciężarowych i autobusów. ‎

A jaki konkretnie silnik będzie budowany w Alabamie? Decyzji nie ogłoszono, a spekulacje że mógłby to być najnowszy silnik z Soedertaelje trzeba widzieć w kontekście ogólnej sytuacji silnikowej w USA. Obecnie jest tam tylko jeden niezależny dostawca silników dużej pojemności. Zatem nie chodzi tylko o motor dla Navistara, ale o jednostkę nadającą się do różnych marek amerykańskich. Może „kuzyn” silnika ze Szwecji nadawałby się do szerszego podboju Ameryki ?

‎‎Navistar, przypomnijmy, współpracował  już z markami Tratona przez ponad pięć lat nad rozwojem zintegrowanego układu napędowego. Stosował też zmodyfikowany silnik MAN-a. Ponadto Navistar poświęcił tysiące godzin na badania i rozwój oraz kilometry testowe na walidację zintegrowanego układu napędowego na rynek północnoamerykański. ‎

Początek strony