Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Do tej pory  sprzedano ponad 830 000 egzemplarzy Amaroka, a w tym roku Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentuje zupełnie nową generację pick-upa Amarok.

Nowy model będzie miał jeszcze większe możliwości zarówno drogowe, jak i terenowe. Zaprojektowany i wymyślony w Niemczech i Australii, wyprodukowany w RPA - nowy Amarok ponownie plasuje się w ścisłej czołówce pick-upów segmentu B. Kilka pierwszych, cały czas jeszcze zamaskowanych egzemplarzy nowego Amaroka, pojawiło się już w Europie.

Pomimo maskowania, już teraz można zauważyć jak zmieniły się wymiary: nowy model ma 5350 mm długości i jest o co najmniej 100 mm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi wynoszący 3270 mm oznacza wzrost o 175 mm. Dzięki temu, w podwójnej kabinie jest teraz więcej miejsca.

Ładowność wzrosła do 1,2 tony, a maksymalna masa holowanej przyczepy - 3,5 tony - jest teraz możliwa do osiągnięcia w większej liczbie wariantów silnika i skrzyni biegów. Ponieważ rozstaw osi nowego Amaroka wzrósł bardziej niż jego długość całkowita, zwisy nadwozia są mniejsze. Ma to pozytywny wpływ na jego zdolności terenowe, które zostały dodatkowo jeszcze bardziej udoskonalone, dzięki znacznie większej głębokości brodzenia niż w poprzednim modelu.

W zależności od wariantu silnika/skrzyni biegów i rynku na którym będzie sprzedawany, dla nowego Amaroka dostępny będzie jeden silnik benzynowy i maksymalnie cztery różne cztero- lub sześciocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności od 2.0 do 3.0 litrów. Samochód opcjonalnie dostępny będzie z napędem na tylne koła lub ze stałym albo dołączanym napędem na cztery koła. 

Nowy Amarok pojawi się na rynku na początku 2023 roku. . W kilku pierwszych krajach w wersji czterodrzwiowej z podwójną kabiną (DoubleCab), a na niektórych rynkach indywidualnych
z dwudrzwiową kabiną pojedynczą (SingleCab).

Początek strony