Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Co dzieje się z elektrycznymi pojazdami na mrozie? Volvo Trucks przetestowało swoje elektryczne samochody ciężarowe w ekstremalnie niskich temperaturach, w pobliżu koła podbiegunowego.

Wynik? Dodatkowa funkcja utrzymująca wydajność baterii, nawet gdy temperatura spada znacznie poniżej zera.

“Mamy Klientów na całym świecie, a nasze samochody ciężarowe muszą działać wszędzie, dlatego testy w trudnych warunkach klimatycznych są niezbędne, a nasza oferta pojazdów elektrycznych nie jest tutaj wyjątkiem” — mówi Jessica Sandström, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.

Volvo Trucks przeprowadziło zimowe testy w dalekiej, północnej części Szwecji.

“Testując nasze pojazdy w terenie, w pobliżu koła podbiegunowego, w północnej Szwecji, oceniamy wszystkie nieprzewidywalne elementy tego klimatu” – kontynuuje Jessica Sandström. „Testy wykazały, że nasze samochody ciężarowe sprawdzają się bardzo dobrze w tych naprawdę trudnych i wymagających okolicznościach.”

Jednym z namacalnych wyników testów zimowych jest wydajność funkcji o nazwie Ready to Run. Ta funkcja, jeśli jest taka potrzeba, przygotowuje pojazd do pracy, poprzez wstępne ogrzewanie lub, w przypadku pracy w bardzo ciepłe dni, poprzez chłodzenie akumulatorów i kabiny. Optymalna temperatura dla akumulatorów wynosi około +25°, a kierowca może łatwo uruchomić wstępne podgrzewanie lub wstępne schładzanie, zdalnie, za pomocą aplikacji.

Funkcja Ready to Run będzie dostępna w Volvo FH, FM i FMX Electric, które są wykorzystywane do transportu regionalnego i do lekkich zastosowań w branży budowlanej.

 

Początek strony