FedEx Express Europe, największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym, zakończyła wdrażanie nowego typu opakowania wielokrotnego użytku, tym samym oferując bardziej zrównoważoną opcję dla przesyłek e-commerce w Europie.
Nowe opakowanie zostało zaprojektowane z myślą o rosnących potrzebach rozwijającego się rynku handlu elektronicznego, równocześnie promując zachowania konsumenckie z obszaru zrównoważonego podejścia. Zarówno dla nowych, jak i dotychczasowych klientów FedEx opakowanie jest bezpłatne, podobnie jak pozostałe opakowania różnej wielkości dostępne w portfolio firmy. Opakowanie wielokrotnego użytku FedEx, stworzone dla przesyłek o wadze do 2,5 kg, ma możliwość ponownego jego zamknięcia, tak by ułatwić zwroty zamówionych produktów bez konieczności wytwarzania dodatkowych odpadów. Nowe opakowanie wielokrotnego użytku oferowane jest w rozmiarach Small, Large i Extra-large. Dostępna jest również opcja, w której opakowania zostało wyściełane warstwą materiału w technologii bąbelkowej. Badanie Cross-Border E-Commerce Shopper Survey opublikowane w 2018 r. przez International Post Corporation wykazało, że aż 60 procent kupujących wybrało opcję „zgadzam się” lub „zdecydowanie zgadzam się” dla stwierdzenia, że chcieliby, aby opakowania e-commerce były zrównoważone. Nowy produkt został poddany szeroko zakrojonym testom wydajności, tak by nawet przy jego powtórnym użyciu, klienci nadal otrzymywali produkt o takiej samej wysokiej jakości, jakiej oczekują od FedEx, bez konieczności używania dodatkowej taśmy.