Pierwszy dzień notowań na frankfurckiej Giełdzie Papierów Wartościowych jest jednocześnie początkiem nowej ery dla Daimler Truck. Po wydzieleniu spółki z Daimler AG ten dzień i pierwsze notowanie na giełdzie symbolizują wejście firmy na drogę nieograniczonej samodzielności biznesowej.
Jest to prawdopodobnie najważniejsza cezura w historii firmy. Inwestorzy kapitałowi zyskają możliwość bezpośredniego inwestowania w akcje jednego z największych na świecie producentów pojazdów użytkowych.
„Dzisiejszy dzień jest historycznym dniem dla Daimler Truck – przez 125 lat nasza działalność w segmencie samochodów ciężarowych i autobusów była częścią koncernu Daimler – teraz stajemy się firmą niezależną, notowaną na giełdzie. Teraz dla Daimler Truck wszystko naprawdę się zaczyna. Spoglądamy w przyszłość z odwagą i optymizmem.- powiedział Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck Holding AG, w sali giełdy frankfurckiej.
Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG, stwierdził: „Wraz z dniem dzisiejszym rozpoczyna się dla nas nowa era. Historyczne przekształcenie firmy na dwa przedsiębiorstwa o jasno zakreślonych profilach biznesowych (pure play) ma uwolnić pełen potencjał obu firm i przynieść istotne korzyści wszystkim stronom. Życzymy firmie Daimler Truck sukcesów w przyszłości i z optymizmem patrzymy na początek nowej ery”.
Daimler Truck dąży do uzyskania do roku 2025 dwucyfrowej stopy zwrotu ze sprzedaży w swojej działalności przemysłowej, przy założeniu dobrych warunków rynkowych.Jak ogłosił Daimler Truck , oczekuje, że w 2021 r. skorygowana rentowność sprzedaży (RoS) w działalności przemysłowej wyniesie od 6% do 8% – pomimo niedoborów półprzewodników i wzrostu cen surowców. Na podstawie dotychczasowych postępów Daimler Truck spodziewa się uzyskać redukcję kosztów stałych w działalności przemysłowej o 15% (w porównaniu z rokiem 2019) już w 2023 r.
Akcje Daimler Truck są notowane na rynku regulowanym (Prime Standard) Giełdy Papierów Wartościowych we Frankfurcie pod symbolem giełdowym DTG.