IvecoPETRONAS Team De Rooy weźmie udział w nowej edycji Rajdu Dakar z dwoma ciężarówkami IVECO Powerstar, które będą prowadzone przez Janusa van Kasterena jr i Hansa Staceya oraz IVECO Trakker z Mitchelem van den Brinkiem za kierownicą.
Trwają przygotowania PETRONAS Team De Rooy IVECO do Dakaru 2022, który odbędzie się po raz trzeci w Arabii Saudyjskiej.
Historia IVECO w Rajdzie Dakar sięga pierwszej edycji, w 1979 roku, kiedy to firma zaczęła dostarczać ciężarówki wsparcia i kontynuowała w latach 80. modele PAC 260 i 190.
Współpraca między IVECO, Petronas i De Rooy Team rozpoczęła się podczas Rajdu Maroka 2011, kiedy IVECO wygrało z Trakkerem, rozpoczynając ekscytującą podróż, która doprowadziła do dwóch zwycięstw w 2012 i 2016 roku w Rajdzie Dakar.
Wszystkie samochody ciężarowe IVECO są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial. Nowa edycja rajdu Dakar powraca do Arabii Saudyjskiej z nową trasą, która zabierze kierowców w nowe krajobrazy i rozległe połacie piasku. Zawodnicy zmierzą się z wszelkiego rodzaju piaszczystym terenem, na torach i łańcuchach wydm i kanionów, i będą potrzebować najlepszych umiejętności nawigacyjnych, aby uniknąć utraty orientacji na tej trudnej trasie. Będą ścigać się łącznie na dystansie 8 000 km, z czego 4 300 km odcinków specjalnych
Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym i po raz trzeci będzie rywalizował w rajdzie Dakar za kierownicą IVECO Powerstar Evo (pojazd #504) z nawigatorem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem.
Hans Stacey po raz pierwszy wystartował w rajdzie Dakar w 2004 roku. Terazj będzie rywalizował na IVECO Powerstar (#515) z nawigatorem Antonem van Limptem i mechanikiem Randym Smitsem. Mitchel van den Brink zadebiutował w wyścigach w wieku zaledwie 16 lat, kiedy dołączył do swojego ojca Martina jako mechanik / nawigator w Dakarze 2019, kiedy był najmłodszym uczestnikiem wyścigu rajdowego.